Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen

Startet av Toalmar, søndag 17. september 2017, klokken 16:44

« forrige - neste »

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Lepet65

https://www.youtube.com/watch?v=Y7ZjkoJgXWk&feature=share

Da har Fully Charged fått være med på tur, egentlig ikke noe nytt;
Over 70 kWh batteri
300 kw motor(er)
500 km range

4Matic Fanatic

Sitat fra: Lepet65 på onsdag 09. mai 2018, klokken 17:09
Over 70 kWh batteri
300 kw motor(er)
500 km range
70ish kWh, bil på 2,5tonn formet noenlunde som en GLC skal gå 50 mil? Mmm...

Tellus

Minst 70 kWh netto kan bety nærmere 80 og nærmere 85 brutto kanskje.

Kun 70 kWh virker litt stusselig for en såpass tung bil i 2019. Tipper batteriet blir større enn som så.

hsa77

Sitat fra: Tellus på fredag 22. juni 2018, klokken 13:38
Minst 70 kWh netto kan bety nærmere 80 og nærmere 85 brutto kanskje.

Kun 70 kWh virker litt stusselig for en såpass tung bil i 2019. Tipper batteriet blir større enn som så.
Vel så viktig som batteristørrelsen er om batteriet har skikkelig kjøling/varming slik at man har full kapasitet og kan lade med full hastighet uansett utetemperatur. Ioniq er et eksempel på hvordan det skal gjøres,  nye Leaf et eksempel på det motsatte...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA