Skrevet av Emne: Ulyd i forstillingen ved kjøring i dumper  (Lest 13433 ganger)

Ferry

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Ulyd i forstillingen ved kjøring i dumper
« Svar #105 på: lørdag 25. november 2017, klokken 12:11 »
Skjønner skepsisen. Problemet er at du har større grunn til å være skeptisk til andre biler. i3 har lite feil.

turfsurf

• Gold Member
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
« Svar #106 på: lørdag 25. november 2017, klokken 12:25 »
Har litt klunkelyder over fartsdempere på vår og. Har vært der siden ny (50kkm),tror det bare er slik den er. Har ellers vært lite trøbbel med bilen, selv om jeg har ett par garantisaker på gang.
Model X 100D 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

Ingeniøren

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #107 på: søndag 26. november 2017, klokken 09:05 »
Sitter og skal kjøpe ny bil i løpet av en ukes tid, i3 har vært høyt oppe, men tråder som dette pluss korrosjon og diverse annet gjør meg litt skeptisk.

All biler ruster. Rust behandling sinker prosessen men stopper den ikke. Det er generelt lite feil på i3.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3

Toalmar

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #108 på: søndag 26. november 2017, klokken 09:37 »
Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte I3. Er blitt bil nr 1 her hjemme. Vår MB C-klasse stv står for det meste parkert

Sent from my iPhone using Tapatalk
✅ BMW I3 - Fully Charged   - Capparisweiss     ✅ 2012 Mercedes S204 250cdi 4Matic
EQC Reservasjon betalt

Toalmar

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #109 på: søndag 31. desember 2017, klokken 23:43 »
Har vært på verkstedet igjen, men det var ikke noe å gjøre sier de.
Jeg har fått låne en I3 av forhandler som jeg har kjørt en dag, denne hadde også ulyd, men den var ikke så lett å få frem som på min.
tilfeldigvis tok jeg tak i mitt høyre framhjul og ristet i det her om dagen, en høy klunkende lyd hørtes. Det kjentes akkurat ut som når man har slakk i hjullageret.
✅ BMW I3 - Fully Charged   - Capparisweiss     ✅ 2012 Mercedes S204 250cdi 4Matic
EQC Reservasjon betalt

Ingeniøren

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #110 på: mandag 01. januar 2018, klokken 10:35 »
Har vært på verkstedet igjen, men det var ikke noe å gjøre sier de.
Jeg har fått låne en I3 av forhandler som jeg har kjørt en dag, denne hadde også ulyd, men den var ikke så lett å få frem som på min.
tilfeldigvis tok jeg tak i mitt høyre framhjul og ristet i det her om dagen, en høy klunkende lyd hørtes. Det kjentes akkurat ut som når man har slakk i hjullageret.

Vet ikke hvor mye du røsket men pleier å gjøre dette hver gang jeg skifter hjul. Henger igjen fra den gang jeg tok all service på bilen selv som en del av denne. Har ikke merket noen slikt, så jeg ville ikke gitt meg med verkstedet, evnt tatt det opp med et annet. Skal ikke være slik..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3

Toalmar

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #111 på: lørdag 13. januar 2018, klokken 09:03 »
Ulyden er dessverre ikke bedre, men heller værre. Den er spesielt hørbar fra høyre framhjul under kjøring. Når bilen står stille er det mulig å fremtvinge en ulyd i forstillingen på høyre side ved at man tar tak i hjulet å rister det. Legger ved ett par linker til video som man kan høre ulyden på.
Jeg har saken fortsatt oppe hos forhandler, men der står det pr i dag.
BMW Norge har jeg også vært i kontakt med noe som har visst seg å være svært vanskelig. Uansett så har de i hvert fall besvart min siste henvendelse, kanskje pga at jeg besøkte de på torsdag men at personen visstnok ikke var tilstede.
Svaret fra de i saken er at sånn er bilen jeg har kjøpt. Dette er produktstandarden på BMW I3.

https://www.flickr.com/photos/143254602@N06/38536996925/in/dateposted-public/

https://www.flickr.com/photos/143254602@N06/38536972455/in/dateposted-public/

Hva mener dere om lyden her?

Jeg vet det er en gruppe på Facebook for BMW I3, jeg har ikke Facebook så jeg får ikke fulgt med eller lagt ut noe der dessverre.
« Siste redigering: lørdag 13. januar 2018, klokken 09:10 av Toalmar »
EQC Reservasjon betalt

Egil Fonn

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #112 på: lørdag 13. januar 2018, klokken 09:30 »
Høres ut som slakk i noe. Sjekk også at det ikke ligger noe løst og skrangler i frunken. Få en til å hjelpe deg med å riste i hjulet mens du sjekker for slakk i barekuler, hjullager, stag og fjæben. Er bilen din kjørt langt?
Toyota LC 100 2006 dieseldyr med krok
MB B Electric Art 2015
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 bestilt 03.11.16. Hentet 01.02.17

Toalmar

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #113 på: lørdag 13. januar 2018, klokken 13:57 »
Høres ut som slakk i noe. Sjekk også at det ikke ligger noe løst og skrangler i frunken. Få en til å hjelpe deg med å riste i hjulet mens du sjekker for slakk i barekuler, hjullager, stag og fjæben. Er bilen din kjørt langt?
Er en slakk ja, det er helt klart. Er ingenting løst i frunken det er selvsagt sjekket. Problemet ligger i støtdemper eller tårnlageret, mest sannsynlig i støtdemper.
Bilen har rullet ca 24000 kilometer.
EQC Reservasjon betalt