Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulyd i forstillingen ved kjøring i dumper

Startet av Toalmar, torsdag 16. februar 2017, klokken 17:15

« forrige - neste »

Ingeniøren

Tror et par bilder kan være nyttig her. Godt mulig du har funnet synderen med synd at BMW mener det skal være slik da det skal det ikke. Godt hende det mangler en brakett eller noe her.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Bilder kommer bare været blir slik at man har lyst til å ligge på bakken uten å bli bløt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

02jan

Veldig bra, har disse lyden fortsatt på min (høres ut som defekt tårnlager), men har dessverre ikke tid til å skru på bruksbilen min, men skal sjekke ut det du har funnet ut - dette burde isåfall vært skikkelig skrudd sammen fra dag 1.
Hører 5-10 klakkelyder over hver fartsdump - litt som min totalt utslitte 75' golf da jeg var 18.

Ang "defekt hjullager støy" så forsvandt bråket ette å ha satt på sommerhjul, ca 5 desibel forsvant. Jeg antar det har sammenheng med 70% slitte vinterdekk (kjørt 3 sesonger), skal vurdere nye pga alder til sesong 4.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Toalmar

#78
Fikk plutselig varsel om å oppsøke verksted eter lading på en ladestasjon for ca 2 uker siden, ga da verkstedet beskjed om hva jeg trodde som var synderen til ulyden. De gjorde noe med det og lyden ble faktisk ganske mye bedre. Nå er ulyden borte ved de små dumpene. Det de har gjort er å legge på en stripe med noe rar list på det avtagbare dekselet og det samme på den skarpe kankten som jeg sa at slo ned i dette dekselet.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Jeg tok av denne slags listen de hadde lagt på kanten da jeg mente den ikke var riktig
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Har nå gjort dette på min måte. Kanten på den kanalen som lager lyden er på det høyeste 6mm. Jeg kjøpte en remse med 8 x 15mm EPDM gummi list på Biltema. Da denne var kun 8mm høy så kjøpte jeg også med en rull med dobbelsidig tape, denne var 20mm bred og 1mm høy. Jeg la så 3 striper på hverandre først, så la jeg på den EPDM gummi listen på 8mm da ble det ca 11mm.
I tillegg la jeg på litt tynn gummi tetningslist der hvor verkstedet hadde lagt den rare listen sin. Tok også av den tynne skumgummi beskyttelseslisten som er originalt og la gummi tetningslist der. Skrudde så på igjen beskyttelsesplaten. Når jeg nå slår opp i beskyttelsesplaten har jeg ingen ulyd. Har ikke fått testet dette enda da jeg har bilen i garasjen og det har vært andre biler foran den. Da gjestår kun prøvekjøringen
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

Jeg vet ikke helt om jeg skjønte greia her, men dukker lyden opp, finner jeg vel ut av det ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

02jan

Veldig bra beskrivelse , skal se om jeg også stikker en tur på Biltema.

Jo lyden, klakking over fartsdumper (type 15-20kmt), desibelstøy over normale. Min måler det samme som min 1969 modell i 80 km/t, og samme verdi som min 20 år gamle quattrobil når den kjører i 100kmt mens i3 lusker i 50 km/t !

Orker ikke langturer lengre, bilen var nylig inne hos forhandler ,alt OK, har vært vel entusiastisk i forhold til å bruke bilen som bil, er nå konebil til småkjøring i nærområdet.

Kan like godt kjøpe meg en 10 år gammel bensinbil uten noen form for garantier og fint leve med å skru/bytte slitedeler to lørdager i året.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Toalmar

Den listen som jeg kjøpte er denne


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Ingeniøren

OK - godt med bilder, trodde det var snakk om plater som sitter inne i hjulbuen..

Jeg tror at slike plater kan slå seg litt i produksjon og dette kan variere litt fra serie til serie og det kan være at det er en ny leverandør som har levert disse. Da kan slikt for skje at man får kontakt på ikke tiltenkte steder eller at platen ikke har kontakt og kan slamre.

Håper det løser problemet ditt og flere sitt.  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Det ble bedre, men ikke helt stille. Det kan være som du sier at det også kommer fra hjulbuene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

#87
Nei de har vært der fra dag en, men verkstedet prøvde å gjøre en forbedring etter tips fra meg om hvor problemene kunne være. deres løsning var halvhjertlig og så ut som var gjort en fredag rett før de skulle gå hjem, om du forstår. ulyden er ett kjent problem innad hos BMW teknikere
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Da etter å ha vært bortreist 3 uker har jeg kikket litt mere på dette i dag da det fortsatt er lyder der. Nå tror jeg at jeg nærmer meg grensen for hva jeg kan få bort. Det som nå viser seg at kan ha vært en feilkilde er at hele frontleppen kan slå opp i en forsterkning som er av metall på innsiden. Mellom frontleppen og denne metallforsterkningen har jeg nå lagt noen gummilister for å få bort lyden, men når frontleppen møter disse listene blir det fortsatt lyd. Jeg har da borret et hull i frontleppen og opp mot denne braketten. Hullet i braketten ble gjenget op til M6 og en skrue er nå satt inn for å hindre at frontleppen begynner å slå, noe jeg tror den gjorde.


Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

#89
Da ble det litt med sjekk/skruing i kveld da det i går ikke ble helt ok allikevel.
Det er veldig mye plast som bare ligger inntil hverandre i fronten og dette skaper ulyder. Nå ble det lagt på litt mere list




Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA