Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulyd i forstillingen ved kjøring i dumper

Startet av Toalmar, torsdag 16. februar 2017, klokken 17:15

« forrige - neste »

Mr.Zero

Sitat fra: Luniboy på mandag 27. februar 2017, klokken 12:48
"ikke noe problem fra Audi'en, den er stille som en mus .....  8)"

Kremt... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Smbob

#31
Sitat fra: DieselVegard på mandag 27. februar 2017, klokken 11:46
Første posten....

Jeg fikk byttet fjærbeinslager foran på ca 50.000km. Sånn klunking kunne ikke jeg leve med, men jeg er liiiitt opptatt av lyder fra hjulopphenget.

Takk for grei tilbakemelding vedrørende løsning  Er litt der jeg også. Er veldig var ulyder og i dra forstilling. Men når dette oppstår på en ny bil som har trillet 3500 km og slik jeg forstår det er det ikke unikt for i3. Da må jeg si at kvalitetsfølelsen forsvinner. Min gamle 525 er stille på vaskebrett. Men sikkert oppbygd på en annen måte enn hva en i3 er.
Uansett vil jeg snakke med forhandler igjen neste gang jeg er innom dem.

Setter pris på tilbakemeldinger som omhandler problemet og om man har fått løsning på det.
Trenger ikke info om alle de andre bilene som er stille som mus .... når man kjører på "vaskebrett" .



Sent from my iPhone using Tapatalk
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Toalmar

Mitt forslag er at dere som har samme problem retter forespørsel til deres forhandler nå og ikke venter da dette kan være med å få problemet stort nok til at BMW tar saken vår litt mere alvorlig. Neste steg er kanskje å informere om hvilken forhandler som fikser og hvem som ikke vil fikse feilen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

DieselVegard

Sitat fra: Luniboy på mandag 27. februar 2017, klokken 12:48
Samme lyd fra forstillingen min, har ikke klagd ennå, men skal nevne det for dem ved en passende anledning, bilen er kun gått 3500 km, og den har vært slik fra den var ny. greit det er en 'mikke mus' bil, men dette er for dårlig til å være BMW, ikke noe problem fra Audi'en, den er stille som en mus .....  8)

Multilink-opphenget foran til Audi er jo faktisk kjent for å vare lenge  ;D
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Ingeniøren

#34
Skranglingen kan vel og ha noe med bredden på dekk og lite luftvolum for å ta opp støt i kombinasjoen med stor diameter.....  som tidliger nevnt, så det trenger ikke være noe feil på oppheng. Man har vel fokusert på en lett konstruksjon og det er ikke sikkert det altid er forenelig med norsk veistandard  :)



2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sør

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 28. februar 2017, klokken 07:56
Skranglingen kan vel og ha noe med bredden på dekk og lite luftvolum for å ta opp støt i kombinasjoen med stor diameter.....  som tidliger nevnt, så det trenger ikke være noe feil på oppheng. Man har vel fokusert på en lett konstruksjon og det er ikke sikkert det altid er forenelig med norsk veistandard  :)
Men da er det litt rart at dette oppleves så forskjellig fra bil til bil. Min bil har heldigvis ingen tegne til dette enda (bank i bordet) etter ca 1600 km.

Tror absolutt det er lurt å melde dette inn til forhandler, slik at de etter hvert får et inntrykk av hvor stort omfang dette har. Blir det store nok tall kan de ikke bare overse det.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Fredde

Sitat fra: Sør på tirsdag 28. februar 2017, klokken 08:12
Men da er det litt rart at dette oppleves så forskjellig fra bil til bil. Min bil har heldigvis ingen tegne til dette enda (bank i bordet) etter ca 1600 km.

Når man snakker om forskjellig. Jeg fikk min i januar og den har snart gått 4 000 km. ingen lyder fra forstillingen, men er en rar lyd fra bakstillingen. Har ikke helt klart å identifisere hva det er, men høres ut som om det kommer fra venstre side bak. Er en slags gnisse/skranglelyd, høres ut som en lyd som var i Volvo 850en jeg hadde for noen år siden men den hadde gått nesten 400 000 km, ikke 4 000. Noen som har opplevd noe liknende?

Orbit

Har ikke hatt knirk i for- eller bakstilling så langt. Men har merket at på vinteren legger det seg smeltevann/slaps under kanten bak de utvendige dekslene over A-stolpene (på hver side av frontruten). Når dette fryser på, blir det mye knirk ved kjøring på ujevn vei.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Toalmar

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 28. februar 2017, klokken 07:56
Skranglingen kan vel og ha noe med bredden på dekk og lite luftvolum for å ta opp støt i kombinasjoen med stor diameter.....  som tidliger nevnt, så det trenger ikke være noe feil på oppheng. Man har vel fokusert på en lett konstruksjon og det er ikke sikkert det altid er forenelig med norsk veistandard  :)
At det skal være skrangling pga smale dekk og lite luftvolum, den skjønner jeg ikke. Ei heller hva stor diameter har med det å gjøre. Her må nok de som vet det forklare meg hvorfor.
At man har fokusert på lett konstruksjon og at det skal gjøre at man får ulyder i forstillingen kan du vel ikke mene stemmer.
Vi er tross alt i 2017, og man burde vel strengt tatt forventet at bilen ble levert uten at man får rare ulyder om man kjører over en fartsdump eller ned i ei dump.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Ingeniøren

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 28. februar 2017, klokken 17:57
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 28. februar 2017, klokken 07:56
Skranglingen kan vel og ha noe med bredden på dekk og lite luftvolum for å ta opp støt i kombinasjoen med stor diameter.....  som tidliger nevnt, så det trenger ikke være noe feil på oppheng. Man har vel fokusert på en lett konstruksjon og det er ikke sikkert det altid er forenelig med norsk veistandard  :)
At det skal være skrangling pga smale dekk og lite luftvolum, den skjønner jeg ikke. Ei heller hva stor diameter har med det å gjøre. Her må nok de som vet det forklare meg hvorfor.
At man har fokusert på lett konstruksjon og at det skal gjøre at man får ulyder i forstillingen kan du vel ikke mene stemmer.
Vi er tross alt i 2017, og man burde vel strengt tatt forventet at bilen ble levert uten at man får rare ulyder om man kjører over en fartsdump eller ned i ei dump.

Hvis du tar deg en tur i en sportsforretning til sommeren og først tar en prøvetur med en racer på dårlig asfalt og så en fatbike vil du skjønne det  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 28. februar 2017, klokken 18:54
Hvis du tar deg en tur i en sportsforretning til sommeren og først tar en prøvetur med en racer på dårlig asfalt og så en fatbike vil du skjønne det  :)
Så da mener du at med en racer så får man ulyder og skrangling fordi den har hjul med lite luftvolum og som er tynne. Det er vel ikke akkurat det som gjør at man får ulyder og klunking.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Smbob

Hmmm. Dette er vel en avsporing.... 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

m1chaelt

#42
Jeg fikk samme klunkelyd i min få mnd etter levering. Trodde det var noe som lå fram i (kladden) men etter lån av ny i3 hos Sulland så merket jeg at problemet ikke var til stedet i deres bil, som også hadde kladden der. Bilen ble levert inn og da konkluderte de med feil på topplager på demper eller lignende. Hvis jeg ikke husker feil var dette en kjent problemstilling på i3 iflg Sulland Trondheim.

Edit: vår i3 er fra Juni 15
Sent from my iPhone using Tapatalk

Toalmar

Hei. Takk for fin tilbakemelding. Det er godt å høre at noen faktisk både har hatt ulyd og fått den utbedret


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Smbob

Bra et man får utbedret feil.
Er jo ikke sikkert jeg har samme feil/ulyd på min.
Får ta meg en tur til forhandler og prøvekjøre en av deres biler.
Om lyden jeg registrerer på min er tilstede på demobilen til forhandler.
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA