Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulyd i forstillingen ved kjøring i dumper

Startet av Toalmar, torsdag 16. februar 2017, klokken 17:15

« forrige - neste »

jan.lrsn

Dette dere refererer til? Fant det på facebook.

Ingeniøren

#16
Sitat fra: jan.lrsn på fredag 17. februar 2017, klokken 23:48
Dette dere refererer til? Fant det på facebook.

Jepp, dette er lageret i fjærbenet. Opplever dog ikke at temperaturen er avgjørende da min lagde lyder sist sommer men forsvant å høst en gang i p-huset under svingning. Har ikke merket noe til at det tiltar ved sprengkulde.

Kan dog virke som BMW er klar over problemet, men min ble vel produsert 09/2015.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Mr.Zero

Vil tro BMW hadde gjort forbedringer dersom dette var en feil som gikk igjen. Det er de ikke gjort - min og andre 17-modeller klukker de også... Kjerringas Suzuki Swift er dog lydløs der bimmern klart sier i fra...hehe...
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Toalmar

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 18. februar 2017, klokken 09:45
Vil tro BMW hadde gjort forbedringer dersom dette var en feil som gikk igjen. Det er de ikke gjort - min og andre 17-modeller klukker de også...
Hvis det går igjen som du skriver, noe jeg også tror er det alt for dårlig at BMW ikke gjør noe med det. Skal reise innom en annen forhandler på mandag hvis jeg får tid og høre hva de har av erfaring.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

02jan

Fikk nå prøvd min søsters i3, der var det helt stille ,selv over isbelagte vaskebrett. Min egen i3 har noe lyd på samme veibane, har tenkt dette var fra ladeutstyret under lokket foran som laget lyden, nå var dette ute ved test.
Får ta opp med forhandler.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Toalmar

#20
Gjør det så hører vi fra deg. Bare bra at flere klager til BMW
Jeg trodde også selv at det var noe som lå i boksen foran som lagde lyden, men det var det ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Strøm Tycoon

Når jeg leser dette, så lurer jeg på om ikke dette er det jeg også hører på vår. Har aldri tenkt over at det er et problem (kjører bare på slette E6), men skal jaggu meg få det sjekket når jeg har service senere i feb.

Toalmar

Sitat fra: model3citizen på søndag 19. februar 2017, klokken 10:53
Når jeg leser dette, så lurer jeg på om ikke dette er det jeg også hører på vår. Har aldri tenkt over at det er et problem (kjører bare på slette E6), men skal jaggu meg få det sjekket når jeg har service senere i feb.
Da venter vi på din tilbakemelding rundt dette
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Sitat fra: Smbob på torsdag 16. februar 2017, klokken 21:16
Hold oss oppdatert.
I dag er det 1 uke siden bilen var inne på verkstedet vedrørende ulyd i forstillingen. Da jeg hentet den ble jeg informert om at bilen ikke hadde noen feil. Noe jeg syntes var merkelig. jeg ba om en forklaring på hva de baserte denne konklusjonen på og det kunne ikke kundemottaker svare på. Vi ble da enige om at han skulle sjekke dette og gi meg tilbakemelding. Jeg tok derfor turen opp igjen i ettermiddag og snakket med en annen person der. Jeg ba om å få utskrift av rapporten og den sier at ulyden er konstruksjonsbasert og at det ikke vil hjelpe å bytte noen deler. Jeg fikk så snakke med han jeg hadde avtale med sist fredag og han hadde ikke gjort noe. Han tok da frem saken og snakket med mekanikeren. Han kom så tilbake og kunne informere at han hadde lagt merke til nå at alle de I3 bilene han hadde kjørt siden forrige fredag hadde denne ulyden.
Dette mente jeg ikke kunne være BMW kvalitet og sa at jeg ville gå lenger med saken. De sa da at de skulle sjekke dette opp videre og at jeg skulle få ett svar til uken. Jeg snakket etterpå med en som har kjørt mange I3 biler og hadde aldri hørt denne klunkingen. Så da får vi vente å se hva slags svar jeg får til uken.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Smbob

Takk for utfyllende info. Hold oss informert om videre fremstøt i saken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Strøm Tycoon

Fikk akkurat samme tilbakemelding i dag, lyden er å forvente på denne bilen.

Det skal sies, jeg har bare hørt den i iskaldt vær, på vaskebrett. Har ikke kjørt andre i3er på under samme forhold, så jeg kan ikke si hverken det ene eller det andre.

Men jeg kan si at det hørtes ut som om noe er løst i frunken når det foregår, men det ER ikke noe som ligger løst der.

Smbob

Samme lyd som hos oss.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Toalmar

Det som er det utrolige er jo at de sier det skal være sånn. Nå er jo BMW kjent for å være ett Premium merke og jeg er enda mer imponert at de kan si noe sånn. Hvis det er sånn at dette kommer i kaldt vær så skulle man tro de har glemt å teste bilen i kaldt vær. Nå er det tross alt levert ganske mange I3 biler og hvis det er sånn at dette skal være sånn, så vil jeg tro at dette hadde vært ett kjempestort tema for lenge siden.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

DieselVegard

Første posten....

Jeg fikk byttet fjærbeinslager foran på ca 50.000km. Sånn klunking kunne ikke jeg leve med, men jeg er liiiitt opptatt av lyder fra hjulopphenget.
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Luniboy

Samme lyd fra forstillingen min, har ikke klagd ennå, men skal nevne det for dem ved en passende anledning, bilen er kun gått 3500 km, og den har vært slik fra den var ny. greit det er en 'mikke mus' bil, men dette er for dårlig til å være BMW, ikke noe problem fra Audi'en, den er stille som en mus .....  8)
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA