Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader (lader??) mellom Grong og Mosjøen

Startet av Panduck, mandag 13. februar 2017, klokken 11:54

« forrige - neste »

Panduck

Håper på langtur med elbilen i sommer, men dette hullet kan bli litt i det meste spennende laget. Er det noen som vet om det er noen ladestasjoner påbegynt i på denne strekningen?

i3en har en rekkevidde som bør kunne klare det, men 200km er litt i grenseland på hva man kan føle seg komfortabel med. En halvtime på en 11kW lader hadde vært nok, men finner jo ikke en eneste lader mellom disse punktene, ikke en gang stikkontakt.

Orbit

Du skal kunne få 11kW på Namsskogan hotell (2x 22kW AC-punkt), men sikkert lurt å sjekke at de er operative (og bestille lunsj) på forhånd.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Maximus

Tror ikke laderne på Namsskogan gir mer enn 7,5 kw. Mener det var det jeg fant ut da jeg satte opp en ladeplan Trondheim - Troms for et par år siden. Det ble aldri til at jeg kjørte elbil nordover den gangen, så jeg har ikke prøvd laderen i praksis.

Panduck

Sitat fra: Maximus på mandag 13. februar 2017, klokken 12:47
Tror ikke laderne på Namsskogan gir mer enn 7,5 kw. Mener det var det jeg fant ut da jeg satte opp en ladeplan Trondheim - Troms for et par år siden. Det ble aldri til at jeg kjørte elbil nordover den gangen, så jeg har ikke prøvd laderen i praksis.

7.4kW lader mens man tar middag bør være nok til å komme seg trygt frem, takk for info. Men får ha håp om at det kommer hurtigladere før august.

Orbit

#4
Det er 3-fase 32A punkt i følge hotellets egne nettsider, dvs i praksis begrenset av bilens interne lader på 11kW på i3 94Ah (7.4 kW på 60Ah).
SitatVi har ladestasjoner for elbil. 2 stk type 2 lader. Hver lader 22,4 kW pr time.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

aronesen

Du kan eventuelt kjøre via Hattfjelldal hvor Forum nettopp har åpnet en ny ladestasjon.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Panduck

Sitat fra: aronesen på mandag 13. februar 2017, klokken 16:14
Du kan eventuelt kjøre via Hattfjelldal hvor Forum nettopp har åpnet en ny ladestasjon.

Vi må overnatte ett par steder på vei opp til Lofoten. Da er jo dette hotellet en grei mulighet, om ikke annet har dukket opp. Turen er allerede såpass lang at  vi neppe har lyst til å kjøre noe spes utenom ruta.

zyp

Jeg kjørte denne turen i oktober med egolf, og da ble det tre timer med 1x16A utfor Namsskogan Hotell. Med en ny i3 på sommeren burde turen være helt uproblematisk om du tar en halvtime der.

Dessuten er det ikke usannsynlig at det har dukket opp flere hurtigladere der innen sommeren.

Olee

Innen 1. november skal Grønn Kontakt sette opp ladere på minst 3 steder på denne strekningen. Hadde de fått opp et ladested ca på midten først, så hadde jo strekningen fort blitt mye lettere. Hadde det f.eks kommet en lader ved Nordlandsporten, så hadde man hatt 95km til Grong, og 97km til Mosjøen  :D

Panduck

Sitat fra: Olee på mandag 13. februar 2017, klokken 19:30
Innen 1. november skal Grønn Kontakt sette opp ladere på minst 3 steder på denne strekningen. Hadde de fått opp et ladested ca på midten først, så hadde jo strekningen fort blitt mye lettere. Hadde det f.eks kommet en lader ved Nordlandsporten, så hadde man hatt 95km til Grong, og 97km til Mosjøen  :D

Er det ikke Fortum som vant anbudet på den strekningen? Og ja, det skal kun ett ladepunkt til før strekningen blir helt trygg med en rekke elbiler

Olee


RaBalder

#11
Jeg mener Familieparken Namskogan har 2 x 22kW.

Det ble for et par år siden herjet en del for å få oppgradert både Hotellet på Fauske og Familieparken fra 7kW til 22kW. Så langt jeg vet ble det "gitt" en transformator til hvert sted slik at man kunne få 400V-TN og gjøre 22kW punkter mulig.

Ladekartet indikerer bare Type2-32Ampere, som forsåvidt er korrekt.
Men det sier ingenting om ladeeffekt.

Endret: Blandet Grong og Familieparken Namskogan.

Olee

Grong har også hurtigladere fra Fortum, så det er vel ikke der problemet ligger...

Steinarweb

Jeg spurte Grønn kontakt på facebook gruppa:

Håper dere får tettet hullet på E6 mellom Mosjøen og Grong før fellesferien

Grønn Kontakt
Hei! Dessverre bygges ikke denne strekningen ut før til høsten.
Tesla Model3 LR - Forventet levering Mai
Leaf Lauch edition 40 kWh Solgt
Leaf Nordic 30KWh Solgt

Ionisert

Flott Steinarweb! Takk for at du spurte.

Akkurat dette er en glimrende nyhet for oss.  :D
Det merkelige hullet må tettes, å nå vet vi at det sjer ila 2017.  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA