Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-Golf 2017 / Ioniq - Hvem har flest feil og reparasjoner?

Startet av HEL, mandag 13. februar 2017, klokken 11:09

« forrige - neste »

HEL

Vurderer disse to og ser i Ioniq tråden at det er temmelig mye feil med Ioniq.

VW har jo erfaring med 1 gen E-Golf og har kanskje mindre feil?

Allikevel tenker jeg at Koreanere og Japanere generelt har mindre feil enn Europere?
iMiev 2017
***************
Ex Egålf 2018
Ex Pysjå ion i fem år
Ex Think i 2004 til 2007, det var kaldt

Trond.m

Det er nok vanskelig å vurdere antall feil ut i fra omtaler i elbilforum. Men jeg deler din opfatning om at en facelift statistisk burde komme godt ut i forhold til feil. Alle nye biler er testet grundig før de lanseres, men likevel er det en tendens til at det er flere feil på nye biler. VW Golf er jo bygget på en bil som har vært på salgstoppen i Europa i mange år, så alt unntatt det elektriske drivverket er nok bedre enn på Ioniq. Selv vurderte jeg Ioniq, men føler at e-Golf er mer etter min smak. Men den er jo ganske dyr også, så Ioniq er utvilsomt et godt alternativ.

Jorgen86

Hvis man skal tenke på pris og hva man få av utstyr er Hyundai en sikker vinner, personlig har jeg ikke hatt mye trøbbel med ioniqen, har ikke fått prøvd den nye golfen enda, vi har en på jobben nå som jeg tenkte jeg skulle få testet til uka, kvalitetsfølelsen i Golfen er hakket bedre enn i ioniqen, men tror du kommer lenger med tanke på rekkevidde i hyundaien, så her er det vel bare snakk om hvor mye du vil legge i en bil og om du absolutt må ha vw :)
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Ecinnaj

Sitat fra: Jorgen86 på fredag 16. juni 2017, klokken 08:43
Hvis man skal tenke på pris og hva man få av utstyr er Hyundai en sikker vinner, personlig har jeg ikke hatt mye trøbbel med ioniqen, har ikke fått prøvd den nye golfen enda, vi har en på jobben nå som jeg tenkte jeg skulle få testet til uka, kvalitetsfølelsen i Golfen er hakket bedre enn i ioniqen, men tror du kommer lenger med tanke på rekkevidde i hyundaien, så her er det vel bare snakk om hvor mye du vil legge i en bil og om du absolutt må ha vw :)
De er jo testet bege bilen og syntes det sto noe om at ioniq måtte gi seg lenge før oppgitt rekkevidde på 28.
I testen på golfen nå sto det at den kan klare 30. Men de fikk den opp til 28 tror jeg.
Så mtp rekkevdde er de like men golf har et lite forsprang.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


moby666

Veldig lite feil med IONIQ, ihvertfall frem til nå. Kjører begge biler (golf i jobb, IONIQ privat), og på små kjøring kjører nok egolfen 2-3 mil lengre enn IONIQ. Langkjøring med mye motorvei så tipper jeg det er ganske likt.

elekTrond

'13 Mjau

Crown

Sitat fra: elekTrond på onsdag 07. februar 2018, klokken 17:34
:bump:   ... :laugh: :blank: :blank: :blank: :o

Nye erfaringer eller statistikk her?

Er det noe særlig feil på noen av dem da? Var noe småplukk med bremseulyd og 12V-batteri på de første Ioniqene, det er fikset nå. Jeg har hatt min Ioniq i 15mnd nå og har ikke vært noe som helst feil med unntak av bremselyd som ble fikset de første ukene. Klart det er noen få som det skjer ting med når man ser på Facebookgruppen f.eks., men det er jo flere tusen medlemmer der og man hører bare når det er noe galt. De fleste sier at det er den beste bilen de noen gang har hatt.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA