Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av Sirup, mandag 13. februar 2017, klokken 01:50

« forrige - neste »

S.S

Tror de som regner med startpris noe under 600 vil bli skuffet.
Da må iallefall Euroen og Pundet ned betydelig.

EV400?  Jaguar setter hk bak på alle? biler, så 400 hk. EV er sikkert selvforklarende.

Tellus

Sitat fra: S.S på mandag 15. januar 2018, klokken 19:35
Tror de som regner med startpris noe under 600 vil bli skuffet.
Da må iallefall Euroen og Pundet ned betydelig.

EV400?  Jaguar setter hk bak på alle? biler, så 400 hk. EV er sikkert selvforklarende.

I følge avstemming i denne tråden var det under 10% som troddde på sub 600k. Entrymodellen vil starte på 600-tallet. Ikke så dårlig gjette av folk her inne.

Stikkkontakt

Jeg er fryktelig usikker på om jeg skal ta ut min i-pace. Hadde egentlig tenkt å ha den frem til Audi kommer. Men løper jeg egentlig noen risiko? Vil ikke leveranser bli såpass begrenset at jeg ikke taper de helt store summene frem til oktober/november?

Tellus

Hvis du allerede nå vet du vil kjøpe etron og er blant de første 200 på listen så hadde ikke jeg giddet å ta ut I-Pace. Man kan være heldig og få igjen omtrent det man gav eller til og med litt mer, men det kan vel fort bli som å kjøpe en vanlig ny bil for deretter å selge den noen måneder sener.

Hvis du fortsatt er i tvil om hvilken bil du vil ende opp med og/eller står langt nede på audi-listen så ville nok jeg gått for en I-Pace. Blir for langt ut i 2019 tipper jeg hvis du ikke er blant de 1000 første.

Stikkkontakt

Kommer jo litt an på pris.
Audi kommer nok til å ødelegge mye for Jaguar dersom den blir:"overraskende billig"
Da ryker jeg nok på en stygg smell.

dsi

Jeg har betalt reservasjon både på e-tron og i-pace så håper at audi kommer med noen mer konkret før 1. Mars. Ellers så er jeg redd det blir jaguar her i gården. Jeg synes prisen viker greit kontra Tesla X og S. Men det er jo spennende å se prisen på e-tron før man bestiller, kjipt dersom den er mye billigere.

Trond.m

Sitat fra: Tellus på tirsdag 16. januar 2018, klokken 19:16
Hvis du allerede nå vet du vil kjøpe etron og er blant de første 200 på listen så hadde ikke jeg giddet å ta ut I-Pace.
Enig. Er nr 198 på e-tron og kansellerte jaguar-reservasjonen i dag.

Stikkkontakt

Sitat fra: trt på tirsdag 16. januar 2018, klokken 20:47
Jeg har betalt reservasjon både på e-tron og i-pace så håper at audi kommer med noen mer konkret før 1. Mars. Ellers så er jeg redd det blir jaguar her i gården. Jeg synes prisen viker greit kontra Tesla X og S. Men det er jo spennende å se prisen på e-tron før man bestiller, kjipt dersom den er mye billigere.

Jeg tror ikke vi får noen pris i løpet av februar.
Men enig med det du sier. Rekkeviddemessig er nok i-Pace ca som X100D, men ihvertfall i FE-utgave har den et høyere utstyrsnivå enn det som er mulig å få på Tesla. Ikke minst når det gjelder luksusdetaljer. En tilsvarende utstyrt X koster jo godt over 900. Riktignok en større bil, men mange jeg kjenner har kjøpt X til tross for størrelsen og ikke på grunn av. Jeg syns enkelt og greit den er for stor.

dsi

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. januar 2018, klokken 22:55
Sitat fra: trt på tirsdag 16. januar 2018, klokken 20:47
Jeg har betalt reservasjon både på e-tron og i-pace så håper at audi kommer med noen mer konkret før 1. Mars. Ellers så er jeg redd det blir jaguar her i gården. Jeg synes prisen viker greit kontra Tesla X og S. Men det er jo spennende å se prisen på e-tron før man bestiller, kjipt dersom den er mye billigere.

Jeg tror ikke vi får noen pris i løpet av februar.
Men enig med det du sier. Rekkeviddemessig er nok i-Pace ca som X100D, men ihvertfall i FE-utgave har den et høyere utstyrsnivå enn det som er mulig å få på Tesla. Ikke minst når det gjelder luksusdetaljer. En tilsvarende utstyrt X koster jo godt over 900. Riktignok en større bil, men mange jeg kjenner har kjøpt X til tross for størrelsen og ikke på grunn av. Jeg syns enkelt og greit den er for stor.
X ble for stor til oss også, samt at med en skiboks på i-Pace er den vel mer praktisk også til vårt bruk. Ikke like gunstig med ski løs i bilen.

S.S

Ser det er mange som nevner pris kontra størrelse.
Om du sammenligner med Mercedes, så er en V-class størst, men ikke billigst. SL er dyr, og av de minste.
Jeg hadde tidlig reservasjon på Tesla X, men fikk litt minivanfølelse, og trakk meg. 
Her har vi en bil fra et luksusmerke, med sportsbil / kupelinjer, og et utstyrsnivå som overgår alt jeg har hatt før...  Bestilte First Edition i Corris Grey, jeg...  Kun fordi jeg ville ha sorte lister rundt vinduene  8)

Og den spørreundersøkelsen på toppen er litt utdatert nå, siden prisen på en velutsryrt SE er kjent og oppgitt til 729k.  Om en ribbet S- utgave kommer, tipper jeg 650k, med stoffseter og uten touchpro duo.  Men tviler.

S.S

Konfigurerte en Tesla S100D, som jeg personlig mener er en mer reell konkurrent til I-Pace enn modell X. Her med alt utstyr og 21" hjul, er den over 100k dyrere enn Jag'en:

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: S.S på onsdag 17. januar 2018, klokken 09:26
Konfigurerte en Tesla S100D, som jeg personlig mener er en mer reell konkurrent til I-Pace enn modell X. Her med alt utstyr og 21" hjul, er den over 100k dyrere enn Jag'en:

Av ren nysgjerrighet, hva er bakgrunnen for at du personlig ser S som en mer direkte/reell konkurrent enn du ser X som? Ser i mye større grad for meg at de som vurderer I-Pace også vurderer Model X og for den saks skyld e-Tron enn de vurderer Model S?
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

THE

For min del er iPace et alternativ til Tesla S pga mangel på mulighet til å trekke tilhenger. 750 kg er dessverre ikke nok for min del. Tesla S har større bagasjeplass enn iPace, men jeg har nok ikke behov for plassen i Tesla S. Det kan også se ut til at iPace kanskje får en mer praktisk kupè. Jeg har alltid vært svak for Jaguar sine biler også, så det er veldig sannsynlig at iPace hadde blitt valgt i stedet for Tesla S ved kjøp av ny bil nå.

eTron Quattro får (forhåpentligvis) skikkelig trekkekapasitet, og er etter min mening en mer direkte utfordrer til Tesla X. Tesla X har mulighet for 6-7 seter, så for noen vil ikke Audi være et alternativ, men jeg har strengt tatt heller ikke behov for mer enn 5 seter. Audi er også en større bil enn Jaguar iPace, og blir dermed kanskje også en mer direkte utfordrer til Tesla S, med tilhengerfeste som en bonus.

Jeg har egentlig aldri hatt sansen for Audi (eller VAG biler generelt), men mener at Audi har laget et godt konsept med Audi eTron Quattro. Hvis eTron Quattro prises lavere enn iPace, så er det ikke mye mer enn følelser som teller for iPace. Nå kjøper jo folk Jaguar XF i stedet for Audi A6, så følelser betyr mye ved valg av bil. Slik vil det nok bli for elbiler også etterhvert som utvalget av merker og modeller blir bedre. Inntil videre må nok alle nye store elbiler med lang rekkevidde bli sammenlignet og vurdert opp mot Tesla X og S.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

S.S

Jeg har hatt Tesla S, som er en stor, sporty sedan/kupe med 4x4.
Den er 5-seter med god plass og flotte linjer.

Tesla X er en diger 7-seter, og ikke direkte sporty.

Ingen av de er beregnet til å kjøres i terrenget.

I-Pace er markedsført som en sportsbil, den er mer kompakt enn en Tesla S, har "looks", 5 seter og god plass, og regnes som en Crossover.  Regner med den ikke heller egner seg til å ta over plassen som terrengbil etter den gamle Landroveren. Den har vel mere til felles med S enn den har med X, uansett hvilken klasse den stiller i.

Tror ikke det er Jaguar som har sagt at Model X-kundene er målgruppen.

ludwig_holberg

Mange X-kunder vil egentlig bare ha en SUV med hengerfeste tror jeg, at de derfra lander på en diger 7-seter i form av Model X skyldes utelukkende at det er det eneste på markedet.

Derfor henter kanskje i-Pace mest interesse fra "Model X"-interessenter enn "Model S"-interessenter, selv om i-Pace nærmere S enn X i størrelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA