Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av Sirup, mandag 13. februar 2017, klokken 01:50

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på mandag 06. november 2017, klokken 21:35
Jaja, stadig nye konspirasjonsteorier når det gjelder dumbing down M3.
Dette er godt dokumentert.

Virker heller som du har en agenda?

Knut Røe

Sitat fra: knut.aulie på mandag 06. november 2017, klokken 21:44
Sitat fra: Tellus på mandag 06. november 2017, klokken 21:35
Jaja, stadig nye konspirasjonsteorier når det gjelder dumbing down M3.
Dette er godt dokumentert.

Virker heller som du har en agenda?
Eller du?
P85D har også "700 hk". Hva hjelper det?
AP2 har også full self driving hardware. Hva hjelper det?

Counterpointer

Sitat fra: tiger`n på mandag 06. november 2017, klokken 21:52
Sitat fra: knut.aulie på mandag 06. november 2017, klokken 21:44
Sitat fra: Tellus på mandag 06. november 2017, klokken 21:35
Jaja, stadig nye konspirasjonsteorier når det gjelder dumbing down M3.
Dette er godt dokumentert.

Virker heller som du har en agenda?
Eller du?
P85D har også "700 hk". Hva hjelper det?
AP2 har også full self driving hardware. Hva hjelper det?
Det er så herlig når noen blander seg inn med sine egne greier

Har ikke sagt noe om annet enn ladekapasitet som er relatert til I-pace sin 120/150 kW.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på mandag 06. november 2017, klokken 19:43Tesla M3 er spesifisert til 210 kW som betyr at den er den mest kompetente på lading akkurat nå. Det er EPA som har «avslørt» dette. Tesla har derimot satt ned ladingen til 90 kW bare for å holde den under Model S.
Må nevnes at dette er helt ubekreftet informasjon. Vi vet ikke om det er en skriveleif i EPA dokumentet. (Jeg tror derimot det stemmer. Det gir mening opp i mot den manglende forbedringen på energitetthet på Model 3 vs Model S/X.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 06. november 2017, klokken 22:12
Sitat fra: knut.aulie på mandag 06. november 2017, klokken 19:43Tesla M3 er spesifisert til 210 kW som betyr at den er den mest kompetente på lading akkurat nå. Det er EPA som har «avslørt» dette. Tesla har derimot satt ned ladingen til 90 kW bare for å holde den under Model S.
Må nevnes at dette er helt ubekreftet informasjon. Vi vet ikke om det er en skriveleif i EPA dokumentet. (Jeg tror derimot det stemmer. Det gir mening opp i mot den manglende forbedringen på energitetthet på Model 3 vs Model S/X.)
Ikke ubekreftet,hentet fra EPA sine sider basert på informasjon gitt av Tesla.

Tellus

Javel,

Er det kontakten, batterikjemien, kraftelektronikken eller noe helt annet dere har plukket opp som er dimensjonert for å  tåle 200kW ?

Om noen måneder når vanlige kunder etterhvert får levert de første produksjonsbilen så får vi se om TM3 greier mer enn 100kW. Så får dere drømme om 200 kW den dagen Tesla engang i fremtiden begynner å installere slike ladere. Ladestrømmer i området 3-4 C er relativt heftig. Vi snakker tross alt effekt i området du kan ta ut av bilene under maks load.

Espen Hugaas Andersen

#141
Sitat fra: Tellus på mandag 06. november 2017, klokken 22:43Er det kontakten, batterikjemien, kraftelektronikken eller noe helt annet dere har plukket opp som er dimensjonert for å  tåle 200kW ?

Om noen måneder når vanlige kunder etterhvert får levert de første produksjonsbilen så får vi se om TM3 greier mer enn 100kW. Så får dere drømme om 200 kW den dagen Tesla engang i fremtiden begynner å installere slike ladere. Ladestrømmer i området 3-4 C er relativt heftig. Vi snakker tross alt effekt i området du kan ta ut av bilene under maks load.
Vi vet den greier mer enn 100 kW, om enn bare med litt.



Det som er kjent utover dette er at Model 3 er oppgitt til å kunne motta 525A i ett EPA dokument. Dagens superladere makses ut på 330A, så man vil ikke kunne oppnå maks ladeeffekt på dagens superladere.

525A x 360V = 189 kW

Men vi må bare vente og se om 525A er en skriveleif eller ikke.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tellus

Det bildet er så vidt jeg vet tatt av en tilfeldig forbipasserende av en av beta bilene tilhørende en teslaansatt. I følge offisiell informasjon fra Tesla lader M3 godt under 100kW. Det vi ser på bilder kan skyldes en feil eller et øyeblikks peak. Når de første produksjonsbilen blir levert om noen måneder så får vi svarene. Flåten av betakjøretøy som seiler rundt i California i øyeblikket er kun testbiler etter min mening.

bmw2002

Kan vi la denne tråden handle om I-Pace og ikke hvorvidt Model 3 lader raskere eller saktere enn Model S?

HelectriC

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 08. november 2017, klokken 07:03
Kan vi la denne tråden handle om I-Pace og ikke hvorvidt Model 3 lader raskere eller saktere enn Model S?

:+1:
ioniq 5

daktari

Litt info fra en selger: regn med 695k for en godt utstyrt modell men ikke toppmodellen. Mer info rundt eller etter jul. Levering fra juni ca. 100 biler/måned.
Angivelig lansering i mars, da er det Geneve-salongen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

100 biler pr mnd var fryktelig lite. Da tror jeg det blir levering av e-tron før i-pace.. Lukter compliance car lang vei av dette

daktari

Neppe, da min kontakt i Møller sier salgstart høst 2018 for e-tron... Det er gode 600 Jaguarer levert før man kan bestille e-tron.
I tillegg - Jaguar solgte i 2016 kanskje 2-300 biler i Norge, jmfr. http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2016/06/Jaguar-salget-oeker-kraftig-ingen-gubbebil-lenger

ifølge Jaguar selv derimot; 148.000 biler solgt i 2016.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på onsdag 15. november 2017, klokken 14:18
Neppe, da min kontakt i Møller sier salgstart høst 2018 for e-tron... Det er gode 600 Jaguarer levert før man kan bestille e-tron.
I tillegg - Jaguar solgte i 2016 kanskje 2-300 biler i Norge, jmfr. http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2016/06/Jaguar-salget-oeker-kraftig-ingen-gubbebil-lenger

ifølge Jaguar selv derimot; 148.000 biler solgt i 2016.

Hvor mange depositum har Jaguar mottatt i Norge? Jeg reserverte i mars.

bmw2002

Norge er garantert 1000 biler i 2018. Det var betalt depositum på 800 biler når den ble presentert i Oslo. Vil derfor tro at alle som har bestilt før dette får den neste år.

Regner med jeg er relativt tidlig ute, bestilte 1 dag. Håper da å få den til sommerferien.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA