Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av Sirup, mandag 13. februar 2017, klokken 01:50

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 21. september 2017, klokken 18:01
....

Hvilke kompromisser må man spise i seg for å få en Ampera-e til å rulle 250 km på en lading?
Usikker hva du legger i dette.  Vår nabo kan kjøre lengre per lading enn vår TMS85D på vestlandsveier når vi kjører samme tur. Eksakt hva er det Ampera-E går glipp av?

daktari

Jeg skrev 2 modeller tilgjengelige i dag som kan fungere for en familie med kompromissløs rekkevidde 250 km. Tok da ikke med en 3. altså Ampera-e. Den har jo helt klart rekkevidden, men er liten for en familie og har ekstrem ventetid.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

automat

Sitat fra: Finnøy på lørdag 23. september 2017, klokken 00:16
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 21. september 2017, klokken 18:01
....

Hvilke kompromisser må man spise i seg for å få en Ampera-e til å rulle 250 km på en lading?
Usikker hva du legger i dette.  Vår nabo kan kjøre lengre per lading enn vår TMS85D på vestlandsveier når vi kjører samme tur. Eksakt hva er det Ampera-E går glipp av?

Det er ladetid på hurtiglader som er AE's svake punkt. Og det er særlig skuffende at den utnytter laderen så dårlig.

Ved utenlandsturer, med mye motorveikjøring, og dårlig tilgjengelighet på hurtigladere, så vil man oppleve stor forskjell på AE og Tesla.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på lørdag 23. september 2017, klokken 08:52
Jeg skrev 2 modeller tilgjengelige i dag som kan fungere for en familie med kompromissløs rekkevidde 250 km. Tok da ikke med en 3. altså Ampera-e. Den har jo helt klart rekkevidden, men er liten for en familie og har ekstrem ventetid.

Det kommer an på familen. Naboen min har 3 unger og vanlig Golf som familiebil. Ampera-e har vesentlig mer bakseteplass. Ikke minst i lengderetningen. Bagasjerommet er ja like stort. For en famile på 4 funker den utmerket. Men ja. Ladehastighet kan nok være en utfordring. Jeg har hatt Ampera-e i 3 måneder, men har aldri hurtigladet. Tviler på om jeg noensinne kommer til å gjøre det.

Trond.m

Forslår at diskusjoner for og mot Ampera-e legges til en annen tråd enn "Grunnpris på i-pace"

Counterpointer

700 tusen sier nå Jaguar selv!

Sitert fra Motorpool annonse ;

Hva blir prisen for I-Pace?
Prisen på nye I-Pace er ikke offentliggjort av Jaguar sentralt enda, men de skriver på sine nettsider at de tror prisen vil starte på litt under 700 000 kr. Da får du en bil i premiumklassen med alle fordelene man oppnår med en elbil.



Når lanseres nye I-Pace?
Eksakt dato for lansering er ikke satt – men vi vet at de første bilene vil bli levert i andre halvdel av 2018. I løpet av høsten og vinteren 2017 vil det komme mer informasjon om lansering og andre nyheter om Jaguar I-Pace. Hvis du ønsker å motta denne informasjonen direkte, kan du registrere deg for å motta nyhetsbrev fra Jaguar.



Mange har allerede sikret seg å være blant de første som får levert nye I-Pace ved å reservere en prioriteringsplass. Ønsker du å skrive deg på denne listen, kan du fylle inn kontaktskjemaet på nettsiden vår så kontakter vi deg.

Hva er rekkevidden på Jaguar I-Pace?
Å kjøre Oslo-Bergen blir ikke noe problem med I-Pace. Bilen har en rekkevidde på 500+ kilometer i én lading. Å lade til 80% ved bruk av 50 kW DC lader tar bare 90 minutter. For deg som bruker bilen til dagpendling betyr dette at du normalt bare vil lade bilen én til to ganger i uken.

Hva er toppfart, akselerasjon og ytelse?
Med sine 400 hestekrefter totaleffekt og 700 nm, vil denne bilen ta deg fra 0-100 km/t på ca 4 sekunder!  Toppfarten er sagt at vil være på nærmere 250 km/t(est), så denne premiumklasse elbilen oppleves også som en ekte sportsbil.

Hva mer må du vite om I-Pace?
Måten I-Pace er designet på gjør at den er utrolig romslig – både inne i kabinen og til bagasjeoppbevaring. Bilen har både et bakre bagasjerom som rommer 530L, og et ekstra oppbevaringsrom i fronten hvor motoren ellers ville vært.  Det er med andre ord god plass til bagasje i Jaguar I-Pace.



Du kan lese mer om Jaguar I-Pace på våre nettsider, eller kontakte oss dersom du har spørsmål som vi ikke har besvart i dette blogginnlegget.

Knut Røe


bmw2002

På tide at forhandlere og Jaguar slutter å skrive om 50kW lading. Teknisk sjef for I-Pace har allerede bekreftet at de har tester 120 kW lading. Bilen klarer sannsynligvis enda mer.

bmw2002

#128
Sitat fra: knut.aulie på søndag 05. november 2017, klokken 23:38
700 tusen sier nå Jaguar selv!

Sitert fra Motorpool annonse ;

Hva blir prisen for I-Pace?
Prisen på nye I-Pace er ikke offentliggjort av Jaguar sentralt enda, men de skriver på sine nettsider at de tror prisen vil starte på litt under 700 000 kr. Da får du en bil i premiumklassen med alle fordelene man oppnår med en elbil.

Motorpool har skrevet 700 000 i pris den 31 august. Der henviser de til at dette står på Jaguars nettsider med lenke. Tror dette ikke er noe

https://www.motorpool.no/jaguar-pace-elbil-pris-lansering-rekkevidde-annet-ma-kjenne/


Det mest offisielle jeg har hørt er vel fra importøren som sier 650-750 for godt utstyrt bil

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på mandag 06. november 2017, klokken 07:08
På tide at forhandlere og Jaguar slutter å skrive om 50kW lading. Teknisk sjef for I-Pace har allerede bekreftet at de har tester 120 kW lading. Bilen klarer sannsynligvis enda mer.

Jaguarforhandlere er vel ganske grønn på elbil, så vi skal vel ikke forvente for mye.

Knut Røe

650 for greit utstyrt bil da kan det bli vanskelig å holde seg.
Blir mange teslaer til salgs da tenker jeg, q6 og ipace som blir nye "inbilen"

Tor Ping

650k for brukbart utstyrt bil med 120kw lading blir bra, men kommer Audi med mulighet for 350?  ...og hva er mulighet for at Jaguar gjør det?

Tellus

Sitat fra: Tor Ping på mandag 06. november 2017, klokken 11:15
650k for brukbart utstyrt bil med 120kw lading blir bra, men kommer Audi med mulighet for 350?  ...og hva er mulighet for at Jaguar gjør det?

Kan ikke helt se for meg at dagens batterier tåler 350 kW. Tesla M3 greier ikke engang det superladerene gir. Alt over 120kW tar jeg som en hyggelig bonus. 150 kW er vel ikke usannsynlig. Noe mer enn dett ville overraske meg stort.

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på mandag 06. november 2017, klokken 19:11
Sitat fra: Tor Ping på mandag 06. november 2017, klokken 11:15
650k for brukbart utstyrt bil med 120kw lading blir bra, men kommer Audi med mulighet for 350?  ...og hva er mulighet for at Jaguar gjør det?

Kan ikke helt se for meg at dagens batterier tåler 350 kW. Tesla M3 greier ikke engang det superladerene gir. Alt over 120kW tar jeg som en hyggelig bonus. 150 kW er vel ikke usannsynlig. Noe mer enn dett ville overraske meg stort.
Tesla M3 er spesifisert til 210 kW som betyr at den er den mest kompetente på lading akkurat nå. Det er EPA som har «avslørt» dette. Tesla har derimot satt ned ladingen til 90 kW bare for å holde den under Model S.

Porsche har 350 kW på Mission-E. Dette er jo ikke i salg, men viser klart at vi har mulighetene i dag.

Tellus

Jaja, stadig nye konspirasjonsteorier når det gjelder dumbing down M3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA