Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av Sirup, mandag 13. februar 2017, klokken 01:50

« forrige - neste »

Sirup

Det er stor usikkerhet omkring hva grunnprisen på I-PACE blir, hva tipper dere?
VW e-Golf
Tesla Model X75

Counterpointer

Jeg tror den kommer til å starte rundt 600-650 tusen for absolutt basis og topputstyrt rundt en mill

bmw2002

Tipper 650 000. Samtidig tror jeg den får mye standardutstyr så det holder nok med 800 000 for å få en med greit med utstyr.

Counterpointer

Blir spennende å se hva det faktisk blir.

Hvis den havner der det ser ut nå, men ikke får henger feste så vil en antagelig få en maksutstyrt Tesla mod 3 med største batteri performance, ludicrous, 4wd og hengerfeste til mindre enn en moderat utstyrt i-Pace.....

bmw2002

Sitat fra: knut.aulie på mandag 13. mars 2017, klokken 10:09
Blir spennende å se hva det faktisk blir.

Hvis den havner der det ser ut nå, men ikke får henger feste så vil en antagelig få en maksutstyrt Tesla mod 3 med største batteri performance, ludicrous, 4wd og hengerfeste til mindre enn en moderat utstyrt i-Pace.....

Men de er jo ikke sammenlignbare.  Model 3 blir jo en liten sedan og får nok langt mindre plass.  Uaktuell for vår del i allefall.  I tillegg vil vel interiør og eksteriør kvaliteten være langt høyere på i-Pace. Model 3 vil vel ha gigantiske panel gaps etc.

mariowing

#5
Sitat fra: knut.aulie på mandag 13. mars 2017, klokken 10:09
Hvis den havner der det ser ut nå, men ikke får henger feste så vil en antagelig få en maksutstyrt Tesla mod 3 med største batteri performance, ludicrous, 4wd og hengerfeste til mindre enn en moderat utstyrt i-Pace.....

Blir ikke minst spennede å se hva Model 3 faktisk kommer til å koste... Det blir også spennende å se når den faktisk kan leveres, ikke minst med alt det du ramser opp. I-Pace kan man nok få første halvdel av 2018, når kommer Model 3 til Norge med hengerfeste?

Dette er selvfølgelig en artikkel med "bias" men uansett veldig morsom den bilde-sammenligningen av testingen av Model 3 og I-Pace :-)

http://seekingalpha.com/article/4053730-tesla-competition-schedule-model-3
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

daktari

I dagens bilblader på nett står 60k pund (Car Magazine) og 80k euro (Autobild).
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på mandag 13. mars 2017, klokken 10:58
Sitat fra: knut.aulie på mandag 13. mars 2017, klokken 10:09
Blir spennende å se hva det faktisk blir.

Hvis den havner der det ser ut nå, men ikke får henger feste så vil en antagelig få en maksutstyrt Tesla mod 3 med største batteri performance, ludicrous, 4wd og hengerfeste til mindre enn en moderat utstyrt i-Pace.....

Men de er jo ikke sammenlignbare.
Jeg motbeviste din påstand ved å gjøre nettopp dette

At du mener de ikke er det, har du full mulighet til.

Counterpointer

Sitat fra: mariowing på mandag 13. mars 2017, klokken 13:59
Dette er selvfølgelig en artikkel med "bias" men uansett veldig morsom den bilde-sammenligningen av testingen av Model 3 og I-Pace :-)
Det er mer enn "Bias" det er rent faktisk feil.

Her har du en link til artikkel med video av testing med M3 på veien. Denne og mange andre bilder var lett tilgjengelig når artikkelen ble skrevet.

http://www.teslarati.com/tesla-model-3-spotted-testing-outside-spacex/

mariowing

Har sett bildene av M3 jeg også :-) Argumentasjonen hans om forsinkelsene er uansett interessante, bilder eller ikke. i-Pace er vist frem på utstilling samt stilt disponibel for prøvekjøring for (minst en) journalist som har skrevet om den og tatt egne bilder av den. Så jeg tror i-Pace kommer til Norge før M3 til en pris som er sammenlignbar med M3. Jeg tror også den vil ha høyere kvalitet, mer tilgjengelig ekstrautstyr og mindre ventetid på verksted enn Tesla har hatt så langt.

Så hvis den koster noe mer så betaler jeg det med glede :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Counterpointer

Sitat fra: mariowing på mandag 13. mars 2017, klokken 13:59
Sitat fra: knut.aulie på mandag 13. mars 2017, klokken 10:09
Hvis den havner der det ser ut nå, men ikke får henger feste så vil en antagelig få en maksutstyrt Tesla mod 3 med største batteri performance, ludicrous, 4wd og hengerfeste til mindre enn en moderat utstyrt i-Pace.....

Blir ikke minst spennede å se hva Model 3 faktisk kommer til å koste... Det blir også spennende å se når den faktisk kan leveres, ikke minst med alt det du ramser opp. I-Pace kan man nok få første halvdel av 2018, når kommer Model 3 til Norge med hengerfeste?
Helt enig at det blir spennende å se faktisk pris. Det høyeste jeg har sett på toppmodell med ALT utstyr er ca 80 k $ (~690 k nok) som oversatt til norsk pris er ca 800 k.

Utstyret jeg lister er bekreftet av Musk, kan få annen betegnelse (plaid f.eks), men vil komme.
Det som er mer usikkert er om 350 kW hurtiglading kommer, det kan hende. 120 kW er garantert

Jeg antar første M3 med hengerfeste kommer Q2 2018.

Jeg antar også at i-Pace ikke kommer med hengerfeste ☹️. 50 kW lading er garantert , 150 kW er fullt mulig.

Counterpointer

Sitat fra: mariowing på onsdag 15. mars 2017, klokken 17:56
.....Jeg tror også den (i-Pace) vil ha høyere kvalitet, mer tilgjengelig ekstrautstyr og mindre ventetid på verksted enn Tesla har hatt så langt.
DET tror jeg også

mariowing

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 15. mars 2017, klokken 18:00
Det som er mer usikkert er om 350 kW hurtiglading kommer, det kan hende. 120 kW er garantert

Jeg antar også at i-Pace ikke kommer med hengerfeste ☹️. 50 kW lading er garantert , 150 kW er fullt mulig.

Og lading er jo i-Pace sitt største problem pr i dag, jeg har kjørt nok Tesla på langtur til å forstå hvor genialt supercharger er Så får vi håpe på en stor utbygging av 150 kW og enkel roaming mellom operatørene i ulike land men jeg har min tvil om det dessverre...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bmw2002

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 15. mars 2017, klokken 17:46
Sitat fra: mariowing på mandag 13. mars 2017, klokken 13:59
Dette er selvfølgelig en artikkel med "bias" men uansett veldig morsom den bilde-sammenligningen av testingen av Model 3 og I-Pace :-)
Det er mer enn "Bias" det er rent faktisk feil.

Her har du en link til artikkel med video av testing med M3 på veien. Denne og mange andre bilder var lett tilgjengelig når artikkelen ble skrevet.

http://www.teslarati.com/tesla-model-3-spotted-testing-outside-spacex/

Det står at dette like gjerne kan være samme bilene som ble vist i fjor.

Uansett det er ikke mange måneder til Model 3 skal leveres til kunder. Enten blir de forsinket eller så får biler med masse feil.

Stikkkontakt

AutoBild skriver 75.000 euro. Det blir omregnet ca 570.000 kr med dagens noe høye eurokurs.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA