Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varme på beina i Zoe

Startet av AppleKnocker, lørdag 11. februar 2017, klokken 19:00

« forrige - neste »

AppleKnocker

Jeg hadde en følelse av jeg ikke ble helt varm på beina når jeg kjører rundt i Zoe. Da jeg inspiserte grundigere fant jeg ut at det blåser kraftig på gulvet på passasjersiden - varm og god luft. På førersiden blåser det mye mindre. Vil anslå at fordelingen er 25% på førersiden og 75% på passasjersiden.

Lurer på om det er noe feil med et spjel e.l på min bil, eller er det slik på andre biler også?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

bobakka

Fant du ut av det?
Jeg prøvekjørte en Zoe og føttene forble ganske kalde.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

bjaolsen

Høres ut omtrent som i min, kald særlig på venstrefoten .
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

AppleKnocker

Måtte utsette timen så vet ikke ennå. Det var ca 10-12 minus når jeg oppdaget dette. Synes ikke det er like plagsomt ved 0-5 minus, men luftstrømmen er fortsatt fordelt 25-75%.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

elektrolux

Er det ikke bare å strupe utblåset på passasjersiden?

Det var også en her inne som hadde lagt en slik setevarmer som normalt plasseres under setetrekket i fotbrønnen. Da får en 12V varmekabler på gulvet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

AppleKnocker

Sitat fra: elektrolux på lørdag 18. februar 2017, klokken 19:25
Er det ikke bare å strupe utblåset på passasjersiden?

Det var også en her inne som hadde lagt en slik setevarmer som normalt plasseres under setetrekket i fotbrønnen. Da får en 12V varmekabler på gulvet.
Tanken har slått meg, men jeg skal gi Renault en sjanse til å fikse først.

Varmekablene; var det han som kjører uten sko? Synes jeg erindrer noe om den løsningen :D
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

erinaes

Er det noen som fant ut av dette? Ser at tråden er snart to år gammel, men nå har jeg frysi på beina i ett år, så tenkte det var greit å høre hvordan det ligger an. Ser det er flere som angir 25/75% fordeling av varme i de to fotbrønnene foran. Det er en god beskrivelse av min Zoe også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA