Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Korrosjon/dårlig tectylbehandling e-NV200

Startet av Elexo, fredag 10. februar 2017, klokken 20:46

« forrige - neste »

Elexo

Hei,
Jeg har fått anledning til å befare min e-NV200 på undersiden ifm en skadekontroll. Plastdekslene var tatt av slik at jeg fikk se det som var under. Selve batteripakken og områdene rundt var godt tectylert, men under el-motoren fremme var tectylbehandlingen slett utført. Beskyttelsesplaten under motoren har ikke vært tatt av under behandlingen slik at her har jeg fått rustangrep. Klagde til Nissan på dårlig tectylbehandlingen, svaret var at dette ikke er en garantisak; men de er klar over at firmaet som utfører behandlingen gjør en dårlig jobb.
Anbefaler andre eiere å sjekke for rust under motor foran.

Sele

Er vel sånn at Nissan leverer bilene med halv tectylbehandling. Hvis du skal ha full,det vil si at deksler demonteres for tectyl så må du koste dette selv.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Opplevde mye korrosjon på  min Leaf av første generasjon som tross alt hadde mye aluminium i karosseriet. Hvordan det er med Leaf fra sommeren 2013 vet jeg ikke, men der var mye av aluminiumskarosseriet fra første gen erstattet med stål.

Hadde en fossil Nissan Primera '93 modell som ble solgt for 2 år siden med mye mindre korrosjon enn Leaf '11 som vi byttet ut for 1 år siden. Viss dette er norm for Nissan sine EV modeller så bør man absolutt følge med på Evalia enten det er fossil eller EV utgave.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA