Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 "ludocris" 0-60 på 2 sek???

Startet av Counterpointer, torsdag 09. februar 2017, klokken 22:29

« forrige - neste »

Counterpointer

Model 3 owners club i Canada er veldig gode på saklig info. I denne videoen antyder de at det er en Model 3 som gjør 0-100 (ca) på to sekunder


https://youtu.be/GNcIrFmaaNs

Høres ut som kanskje et forsøk, er vel litt å skyte seg selv i foten å la lillebror bli raskere enn storebror......

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 09. februar 2017, klokken 22:29
... er vel litt å skyte seg selv i foten å la lillebror bli raskere enn storebror......

Nei, som andre har trukket frem i det uendelige skal visstnok BMW M3 være kjappere enn sine "storebrødre"?  (Har ingen spesiell kjennskap til BMW selv, så skal ikke si dette for sikkert.)  Uansett så ser jeg slett ikke bort i fra at de i fremtiden vil markedsføre Model S til de som trenger/ønsker plassen/"luksusen" fra en stor bil, og Model 3 for de som trenger en kjapp liten bil.

Men med det sagt, så betyr ikke det at de visstnok har klart å presse en prototype ned i 2.0 sekunder at det er hva de vil selge til kundene - med garantiansvar for alle delene :)  - eller som han hinter innpå: kanskje dette er starten på utviklingen av RoadsterNG.

Men altså - selv om Model S i dag er den som både har raskest akselerasjon og lengt rekkevidde er det ingen naturlov som sier at slik skal det alltid være. Kanskje den beholder en av delene?  Eller ingen av dem...

Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Det blir ikke sagt 2,0 sekunder. Når det er ett signifikant siffer så kan det bety alt mellom 2,0 og 2,9.

Personlig forventer jeg rundt 2,5 sekunder i topputgaven, altså på 0-60 mph med rollout.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

#3
Jeg VET absolutt ikke og det gjør ikke canadierne heller.

Det er vel like interessant om det kommer en L(uodicrous) det antyder topprestanda.
Mener Elon har sagt det ikke skulle være L på M3?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 09. februar 2017, klokken 23:28
Jeg VET absolutt ikke og det gjør ikke canadierne heller.

Det er vel like interessant om det kommer en L(uodocris) det antyder topprestanda.
Mener Elon har sagt det ikke skulle være L på M3?
Det jeg vet han har sagt om det er at noen spurte på twitter om Model 3 ville ha Ludicrous, og han svarte noe sånt som "Of course. Tesla doesn't make slow cars."
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Det er jo mye lettere ( bokstavelig talt) å få en liten bil til å gå fort så det kan godt hende Amoss har helt rett i BMW analogien med en særs rask lillebror.
Den blir nok ikke billig M3 "plaid "

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 09. februar 2017, klokken 23:11
Det blir ikke sagt 2,0 sekunder. Når det er ett signifikant siffer så kan det bety alt mellom 2,0 og 2,9.

Du har rett. Lot meg vist lure av dramatiseringen hans - og hintet fra knut.aulie om "raskere enn storebror" som jo er nesten nede i 2.0 (alt er relativt) til å "høre" 2.0 og ikke bare 2.

Dette synes jeg ikke er noe dramatisk i det hele tatt, da vi jo har fått bekreftet fra Elon tidligere at TM3 ville komme med Ludicrous*. (Lave) 3 sekunders er vel kun "Insane", "Ludicrous" er vel under 3?  Men bare at den kommer under 3 sekunder behøver jo ikke gjøre den kjappere enn Model S, langt derifra.

*)  Mener dette var i "tweeterstormen" han hadde noen få dager etter avdukingen sist år.
Model S 85D

JumboTour

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 09. februar 2017, klokken 23:11
Det blir ikke sagt 2,0 sekunder. Når det er ett signifikant siffer så kan det bety alt mellom 2,0 og 2,9.

Personlig forventer jeg rundt 2,5 sekunder i topputgaven, altså på 0-60 mph med rollout.

Når man benytter ett signifikant siffer som i "2 sekunder" betyr dette alt mellom 1,5 og 2,4 sekunder. Ikke alt mellom 2,0 og 2,9 sekunder. Så forventer man 2,5 vil man med ett signifikant siffer måtte si 3 sekunder ::)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: JumboTour på fredag 10. februar 2017, klokken 17:54Når man benytter ett signifikant siffer som i "2 sekunder" betyr dette alt mellom 1,5 og 2,4 sekunder. Ikke alt mellom 2,0 og 2,9 sekunder. Så forventer man 2,5 vil man med ett signifikant siffer måtte si 3 sekunder ::)
Det kommer an på om man runder av eller kutter tallene. Her er det nok fort snakk om det siste.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Diravi

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 09. februar 2017, klokken 22:29
Model 3 owners club i Canada er veldig gode på saklig info. I denne videoen antyder de at det er en Model 3 som gjør 0-100 (ca) på to sekunder


Tips - justere tittel fra "ludocris" til "ludicrous".  ;)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Diravi på onsdag 15. februar 2017, klokken 10:27
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 09. februar 2017, klokken 22:29
Model 3 owners club i Canada er veldig gode på saklig info. I denne videoen antyder de at det er en Model 3 som gjør 0-100 (ca) på to sekunder


Tips - justere tittel fra "ludocris" til "ludicrous".  ;)

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Counterpointer

Sitat fra: Diravi på onsdag 15. februar 2017, klokken 10:27
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 09. februar 2017, klokken 22:29
Model 3 owners club i Canada er veldig gode på saklig info. I denne videoen antyder de at det er en Model 3 som gjør 0-100 (ca) på to sekunder


Tips - justere tittel fra "ludocris" til "ludicrous".  ;)
Går ikke, har prøvd Sorry

Counterpointer

På siste video fra Toronto autoshow så gjentar de to sekunder og spesifiserer at de ikke tror det blir produksjonsmodell men bare en test. De sier da at de forventer at Model 3 P vil ha 0-60 i "low 3's".

Så det avklarer to ting Ludicrous vil antagelig være 3+ sekunder og hvis det stemmer om testmodellen så er ryktet 2 sekunder blank tror jeg, de ville brukt high eller low 2's om det var noe innimellom.

Edit video

https://youtu.be/GT-jxD3zvLM

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA