Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VG: Kamp om ladeplasser i Oslo

Startet av moderator 2, torsdag 09. februar 2017, klokken 11:19

« forrige - neste »

tutti

De glemte å skrive om kaoset når hurtigladerne er i stykker og dette ikke engang er melding i fra i kartene. Det pleier gjerne å skje i kuldeperioder.

I høst opplevde jeg f.eks. en kuldedag med ca. 50% Fortum ladere nede på veien gjennom Oslo. Statoil laderne har jeg gitt opp for lengst. Det eneste som funka greit var grønn kontakt.

Navl1

Er ikke noe rart det er kamp om disse plassene. Gikk en tur med bikkja på Bjølsen nå, her har vi 22 offentlige plasser litt spredt rundt. Jeg gikk forbi de to plassene som har type 2 ladepunkter, her er det 16 plasser. Alle var opptatte.

av bilene som stod her:

1 el-varebil som har stått på samme plass siden fredag ettermiddag, den stod der når jeg flyttet min bil, og har stått der hver gang jeg har lufta bikkja. Det gjør jeg tre ganger om dagen. Eneste nye hver gang jeg går forbi er at tidsuret har blitt justert. Den står ikke tilkoblet ladepunkt.

1 campingbil, har stått der siden lørdag morgen, ingen bot å se enda.

4 biler er tilkoblet ladepunkt.

10 biler ikke tilkoblet ladepunkt.

med andre er det KUN 4 biler av 16 som er tilkoblet ladepunkt.

årsaken er enkel, det har blitt fjernet veldig mange parkeringsplasser på Bjølsen for å lage sykkelfelt, og det er tre gater som er stengt for parkering grunnet veiarbeid.

Å eie elbil i oslo uten å ha tilgang på ladepunkt hjemme eller på jobb begynner å bli en umulighet slik det er nå.

VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Philip Marlowe

Vedrørende campingbilen så er det bare å ringe Bymiljøtetaten på 2348 2030. De bruker å rykke ut med gebyrmaskinen sin.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

sylwester

Sitat fra: Navl1 på søndag 24. september 2017, klokken 16:19
Er ikke noe rart det er kamp om disse plassene. Gikk en tur med bikkja på Bjølsen nå, her har vi 22 offentlige plasser litt spredt rundt. Jeg gikk forbi de to plassene som har type 2 ladepunkter, her er det 16 plasser. Alle var opptatte.

av bilene som stod her:

1 el-varebil som har stått på samme plass siden fredag ettermiddag, den stod der når jeg flyttet min bil, og har stått der hver gang jeg har lufta bikkja. Det gjør jeg tre ganger om dagen. Eneste nye hver gang jeg går forbi er at tidsuret har blitt justert. Den står ikke tilkoblet ladepunkt.

1 campingbil, har stått der siden lørdag morgen, ingen bot å se enda.

4 biler er tilkoblet ladepunkt.

10 biler ikke tilkoblet ladepunkt.

med andre er det KUN 4 biler av 16 som er tilkoblet ladepunkt.

årsaken er enkel, det har blitt fjernet veldig mange parkeringsplasser på Bjølsen for å lage sykkelfelt, og det er tre gater som er stengt for parkering grunnet veiarbeid.

Å eie elbil i oslo uten å ha tilgang på ladepunkt hjemme eller på jobb begynner å bli en umulighet slik det er nå.

Jeg har samme erfaring. Jeg har ikke lademulighet hjemme før jeg leier garasjeplass av Obos og siden jeg har lademulighet på jobb så funker dette selv med Leaf på vinteren, men jeg trenger muligheten til å lade på den plassen kanskje 2 ganger i måneden. Jeg passerer den plassen hver dag og legger merke til de samme 4 bilene som er der fast. De gangene jeg bruker den så henter jeg som regel bilen når appen varsler at den er 80% slik at andre kan lade, men det er tydeligvis behov for å redusere de 16 timene på ladeplassen der jeg bor!  Å bare ta litt betalt vil nok gjort dette mye enklere og den tidsbegrensningen de har satt kunne vært unngått.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA