Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du reservert i-Pace?

Startet av TRM, tirsdag 07. februar 2017, klokken 13:07

« forrige - neste »

Sirup

Svarene mellom mitt forrige innlegg og dette innlegget bekrefter forvirringen omkring hva i-Pace faktisk kommer til å koste.

Her er så mange forbehold og variabler at det er veldig vanskelig å vite hva man må regne med å betale for bilen.

Veldig spent på når prislisten kommer, å kjøpe bil til over 900.000kr er uaktuelt, men om den ender på 600.000kr så er det innenfor rekkevidde.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Counterpointer

Jeg beklager hvis jeg spredde misinformasjon med min utregning. Trodde mva var inkludert i avgiftene.
Er enig med Askøy at det hadde vært greit med en prisramme fra Jaguar. Har hørt folk få opplyst både 600 og en mill fra forhandlere.

Trond.m

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 08. februar 2017, klokken 14:28
Jeg beklager hvis jeg spredde misinformasjon med min utregning. Trodde mva var inkludert i avgiftene.
Er enig med Askøy at det hadde vært greit med en prisramme fra Jaguar. Har hørt folk få opplyst både 600 og en mill fra forhandlere.
I kontrakten jeg skrev før jul står det estimert pris 1,2 mill  ;D

Stikkkontakt

Om den koster over en million vil den bli en svært kuriøs sak. Da snakker vi om +120.000 Euro på kontinentet. Da er man langt inni velutstyrt-Cayenne-med-stor-motor-land.

Trond.m

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 08. februar 2017, klokken 15:28
Om den koster over en million vil den bli en svært kuriøs sak. Da snakker vi om +120.000 Euro på kontinentet. Da er man langt inni velutstyrt-Cayenne-med-stor-motor-land.
Prisen de oppgav på kontrakten er helt på jordet. Men siden det var kansellerings-mulighet så jeg ikke noe poeng i å få endret den. Nå spiller den vel ingen rolle lenger, for det er vel innbetaling av depositum som teller.

Counterpointer

Sitat fra: TM på onsdag 08. februar 2017, klokken 16:32
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 08. februar 2017, klokken 15:28
Om den koster over en million vil den bli en svært kuriøs sak. Da snakker vi om +120.000 Euro på kontinentet. Da er man langt inni velutstyrt-Cayenne-med-stor-motor-land.
Prisen de oppgav på kontrakten er helt på jordet. Men siden det var kansellerings-mulighet så jeg ikke noe poeng i å få endret den. Nå spiller den vel ingen rolle lenger, for det er vel innbetaling av depositum som teller.
På Ampera-e intensjonskontrakten ble det satt opp 330 tusen og på den endelige kontrakten min ble på 329 tusen!
Sier ikke at de samme skjer med Jaguar, men de er jo ikke noe lavprismerke.....

Den eneste konkurrenten er Model X som starter på 800 og slutter på 1,4

"Just saying"

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 08. februar 2017, klokken 19:39
Sitat fra: TM på onsdag 08. februar 2017, klokken 16:32
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 08. februar 2017, klokken 15:28
Om den koster over en million vil den bli en svært kuriøs sak. Da snakker vi om +120.000 Euro på kontinentet. Da er man langt inni velutstyrt-Cayenne-med-stor-motor-land.
Prisen de oppgav på kontrakten er helt på jordet. Men siden det var kansellerings-mulighet så jeg ikke noe poeng i å få endret den. Nå spiller den vel ingen rolle lenger, for det er vel innbetaling av depositum som teller.
På Ampera-e intensjonskontrakten ble det satt opp 330 tusen og på den endelige kontrakten min ble på 329 tusen!
Sier ikke at de samme skjer med Jaguar, men de er jo ikke noe lavprismerke.....

Den eneste konkurrenten er Model X som starter på 800 og slutter på 1,4

"Just saying"

Er Model X en konkurrent?
Størrelsesmessig skiller det nå et hav.

TorAtle

Dette er da ikke så vanskelig å regne ut :)

En sammenlignbar F-Pace er 3,0 liter V6 Supercharged bensin (automat) med 380 hk og firehjulsdrift (AWD). 1207' minus 413' i engangsavgift minus mva pluss 15% = 730'. Så det er omtrent startprisen. Legg til vinterdekk og vanlig utstyr og vi er på 900'. Prøv konfiguratoren til Jaguar selv.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 08. februar 2017, klokken 19:58
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 08. februar 2017, klokken 19:39
Sitat fra: TM på onsdag 08. februar 2017, klokken 16:32
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 08. februar 2017, klokken 15:28
Om den koster over en million vil den bli en svært kuriøs sak. Da snakker vi om +120.000 Euro på kontinentet. Da er man langt inni velutstyrt-Cayenne-med-stor-motor-land.
Prisen de oppgav på kontrakten er helt på jordet. Men siden det var kansellerings-mulighet så jeg ikke noe poeng i å få endret den. Nå spiller den vel ingen rolle lenger, for det er vel innbetaling av depositum som teller.
På Ampera-e intensjonskontrakten ble det satt opp 330 tusen og på den endelige kontrakten min ble på 329 tusen!
Sier ikke at de samme skjer med Jaguar, men de er jo ikke noe lavprismerke.....

Den eneste konkurrenten er Model X som starter på 800 og slutter på 1,4

"Just saying"

Er Model X en konkurrent?
Størrelsesmessig skiller det nå et hav.
Nevn en annen elektrisk SUV med hengerfeste

Trond.m

Er det bekreftet at i-Pace får hengerfeste ?.  Det burde være en selvfølge for en SUV, men står det noe sted ?

Dexter

har bestilt, men ikke betalt. synes det er lite informasjon.

-hengerfeste
-hjemmelading
-PRIS?
-servicekostnadene aner jeg ikke noe om?

hvorfor jeg "bestilte" er ikke noen annen suv som er aktuel, modell x finnes ikke pen etter mine øyne, og betale såpass mye for en bil som ikke er i premiumsegmentet er helt ekstremt!

vingler litt mellom Jaguar og Bmw. de skal etter utsagn komme med elektrisk X3

TorAtle

Sitat fra: Dexter på torsdag 09. februar 2017, klokken 09:11
betale såpass mye for en bil som ikke er i premiumsegmentet er helt ekstremt!
Du mener at Jaguar ikke er premium? Min gode mann, du har virkelig høye krav.

Ellers tror jeg vi nå kan si at hvis man ikke har betalt depositum så har man verken "bestilt" eller "reservert" en i-Pace. Da er man en interessent.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Dexter

#27
Sitat fra: TorAtle på torsdag 09. februar 2017, klokken 09:30
Sitat fra: Dexter på torsdag 09. februar 2017, klokken 09:11
betale såpass mye for en bil som ikke er i premiumsegmentet er helt ekstremt!
Du mener at Jaguar ikke er premium? Min gode mann, du har virkelig høye krav.

Ellers tror jeg vi nå kan si at hvis man ikke har betalt depositum så har man verken "bestilt" eller "reservert" en i-Pace. Da er man en interessent.

Min gode mann, hvis du leser hva jeg skriver så snakker jeg om tesla model x som det står i samme setning.

og jeg skriver bestilt i anførselstegn. da jeg vurderer å betale inn depositumet iløpet av uka.

synes og det er smålig av forhandlerne å kreve dette for å stå i kø.

TorAtle

Sitat fra: Dexter på torsdag 09. februar 2017, klokken 09:38
synes og det er smålig av forhandlerne å kreve dette for å stå i kø.
Jaguar sier at de har over 1500 på lista, så skjønner godt at de har lyst til å trimme dette antallet for å få en oversikt over potensielle kjøpere. Og av innleggene i denne tråden ser man at det sitter langt inne å betale depositum hvis man ikke er sikker på om dette er bilen man vil ha.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Dexter

det er 1,5-2 år til man eventuelt får bilen. så ikke så rart folk avventer litt med så få opplysninger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA