Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du reservert i-Pace?

Startet av TRM, tirsdag 07. februar 2017, klokken 13:07

« forrige - neste »

TRM

Vurderer å reservere en i-Pace, men trenger argumenter for å bytte fra en Tesla Model S 85D.

Hvorfor har du reservert i-Pace?

http://www.jaguar.no/om-jaguar/konseptbiler/i-pace
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

mariowing

Jeg har reservert fordi jeg ble lei av Teslas middelmådige kvalitet. Oppgraderte i høst til en P90DL etter å hatt en S85 siden desember 2015. Når du bruker pluss/minus en million kroner på en bil så bør den være strøken, uten knirk og surr samt at dersom det er noe feil med den så bør man ikke trenge å vente tre måneder før det er ledig time på verksted. Å ha en bil som kan gjøre 0-100 km/t på ca 3 sekunder er ikke noe gøy når det høres ut som motoren er i ferd med å falle av når du gir full gass...

Kjører nå en i3 og selv om dette er en bil som koster 1/3 så er det langt mindre støy i kupeen, ingen knirkelyder fra noe sted og i det store og hele føles bilen "solid" på en annen måte enn Tesla. Savner god plass og lang rekkevidde selvfølgelig men til mitt bruk i den nærmeste fremtid så håper jeg at i3'en holder greit.

Jeg aner ikke noe om hvordan kvaliteten på I-Pace vil være men jeg TROR den vil være høy. Så dermed har jeg bestilt, det er begrenset hvor lenge jeg kan kjøre rundt i en liten i3. Jeg vil ut på langtur igjen :-) Jeg liker også å være tidlig ute med noe nytt så det å være blant de første som får kjøre denne bilen er også en stor driver for meg. Ikke et rasjonelt argument, men jeg er i alle fall ærlig ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

TorAtle

Sitat fra: TRM på tirsdag 07. februar 2017, klokken 13:07
Hvorfor har du reservert i-Pace?
* Ser fet ut!
* Lyst å prøve et nytt merke. Jaguar har en fin kombinasjon av luksus og sportslighet for en bil som skal brukes til daglig.
* Passe størrelse. "By-SUV".
* Få andre konkurrenter.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

...

Har 'reservert', men ikke betalt depositum ennå. For lite detaljer om pris og evt betingelser rundt kansellering og depositum.

Counterpointer

Sitat fra: nix på tirsdag 07. februar 2017, klokken 15:54
Har 'reservert', men ikke betalt depositum ennå. For lite detaljer om pris og evt betingelser rundt kansellering og depositum.
X 2

Trond.m

Betalte depositum i dag (ID 153xx).  Jeg tolker det slik at man får tilbake pengene ved kansellering før kontrakt.
Noe annet ville være ulovlig. Angrefristloven sier vel at dersom det ikke opplyses om angrefrist, utvides angrefristen til min 1 år.  Angrefristen gjelder ikke ved spesialtilpassede bestillinger, men det er det jo ikke ennå.
Jeg tenkte først at e-posten kunne være et svindelforsøk, men DnB bekreftet at kontoen tilhørte BC Norway.

bmw2002

Har betalt

* Tøft utseende
* Nok plass til å være en nr 1 bil
* Er ikke imponert over Tesla eller kvalitet, synes den virker billig bortsett fra drivlinje
* Premiumbil, regner med den har god komfort og gode kjøreegenskaper

Trond.m

Fikk bekreftet på  hotline telefonen som var oppgitt at reservasjonen får prioritet etter når depositumet betales inn. Det betyr altså at reservasjonsnummeret som er oppgitt ikke bestemmer rekkefølgen.
Det ble også bekreftet at man får tilbake pengene når man ønsker mot å sende skriftlig beskjed (returnere e-post bekreftelsen som mottas etter innbetaling av depositum)

Sirup

Jeg har veldig lyst til å reservere en I-Pace, mem er veldig usikker med tanke på hva som faktisk blir prisen.

Leser at de muligens vil starte rundt 650000kr, og at en bra utstyrt vil ligge på omkring 750000kr. Men har vi noe annet enn antagelser på at dette faktisk blir prisen? Veldig kjedelig å reservere, for i ettertid oppdage at bilen blir betydelig mer kostbar enn man hadde tenkt.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Counterpointer

Jeg tror jeg må ta en tur i butikken å titte på en F-Pace før jeg tar en avgjørelse

Trond.m

Sitat fra: Askøy på tirsdag 07. februar 2017, klokken 20:16
Jeg har veldig lyst til å reservere en I-Pace, mem er veldig usikker med tanke på hva som faktisk blir prisen.
Jeg har regnet ut at det koster meg under 200 kr å låne bort 10.000 kr i et års tid. Det føler jeg at jeg har råd til å «kaste» bort  ;)

Stikkkontakt

Sitat fra: Askøy på tirsdag 07. februar 2017, klokken 20:16
Men har vi noe annet enn antagelser på at dette faktisk blir prisen?

Nei.
Det er sagt at den vil koste 10-15% mer enn tilsvarende motorisert F-Pace.
Da er det bare å finne prisen på F-Pace med 380 hk,trekke fra avgift og moms og gange med 1,15.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 07. februar 2017, klokken 21:12
Sitat fra: Askøy på tirsdag 07. februar 2017, klokken 20:16
Men har vi noe annet enn antagelser på at dette faktisk blir prisen?

Nei.
Det er sagt at den vil koste 10-15% mer enn tilsvarende motorisert F-Pace.
Da er det bare å finne prisen på F-Pace med 380 hk,trekke fra avgift og moms og gange med 1,15.
Prisen på 380 hk f-pace koster 1,2 mill hvorav ca 400 er avgifter dvs 800 x 1,15 = 920

For Mod X konkurrenter er 920 greit nok kanskje, men moi tres boucoup


Trond.m

Du glemte vel å trekke fra mva. Da blir prisen 640.000 + tillegget for i-Pace.  Dessuten er vel pundet i fritt fall, så det er nok grunn til å håpe på en pris på 650.000.

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 07. februar 2017, klokken 22:00
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 07. februar 2017, klokken 21:12
Sitat fra: Askøy på tirsdag 07. februar 2017, klokken 20:16
Men har vi noe annet enn antagelser på at dette faktisk blir prisen?

Nei.
Det er sagt at den vil koste 10-15% mer enn tilsvarende motorisert F-Pace.
Da er det bare å finne prisen på F-Pace med 380 hk,trekke fra avgift og moms og gange med 1,15.
Prisen på 380 hk f-pace koster 1,2 mill hvorav ca 400 er avgifter dvs 800 x 1,15 = 920

For Mod X konkurrenter er 920 greit nok kanskje, men moi tres boucoup

I UK koster den 42.566£ ex VAT. Det blir ca 440.000 kr. Mitt tips er at den starter på 570-590.000 kr i Norge. Selvsagt avhengig av hvor mye standardutstyr de velger å putte inn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA