Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kinatrafo til zoe

Startet av Onkel abu, søndag 05. februar 2017, klokken 23:32

« forrige - neste »

aronesen

Sitat fra: kjartanb på mandag 12. november 2018, klokken 11:56
Takk aronesen. Denne er vel også brukbar.
http://www.nofuel.no/Produkt/nofuel-maritim-skilletrafo#product
Den er bare på 1600va. Det blir i snaueste laget for å lade Zoe..
Kanskje det går, men det vil ta lang tid.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Onkel abu

Hei, var i samme situasjon som Kjartan, trengte en ladeløsning i ytterste nød. Kjøpte Carroll & Meynell sin 3 kva, koblet om, bruker en justerbar ladekabel jeg hadde fra før innstilt på 8A. Bruker også en tidsbryter slik at herligheten lader 45 min/15 min pause. Fungerer fint, men lader sakte. Fra 0-100% vil det ta ca 24 timer....Godt mulig man kan øke ampere dersom man pauser lengre, er ikke ekspert på slikt, men kjører safe...



frank

Vi bruker en gammel skilletrafo på hytten, den ble ganske varm på kontinuerlig 12 A, men etter at vi satt på en billig PC vifte så blir den nesten ikke varm.
Det skal ikke så mye luftsirkulasjon til rundt trafoen.
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA