Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye serviceplaner - dette begynner å bli dyrt!

Startet av cstromme, fredag 03. februar 2017, klokken 11:44

« forrige - neste »

OlaM

Hadde vært interessant å høre hva f.eks. Sandven i Bergen tar for bremsevæske og pollenfilter. Ellers får man veldig mye bra verktøy til bremselufting for en tusenlapp.
'21 3LR

Jeronan

What happened to the service site? They removed all the prices some time ago and still haven't updated it.

I don't like this at all.  :-1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

ctr46

Sakset fra tesla.com sin side angående service:

"Tesla er fast bestemt på å gi våre kunder service i verdensklasse til en rimelig pris som gjenspeiler faktisk utført arbeid"

Kanskje en grunn til at prisene er fjernet. Prisene som stod der var alt annet enn rimelig... :)
.

Rapid

Systemfilter for klimaanlegg skal byttes hver 40kkm. Hva er dette egentlig? Tror aldri jeg har byttet noe sånt på mine andre biler

sfinxern

Oppgraderer Tesla til HEPA luftfilter for de som ikke har dette, men ønsker det? Noen som vet hva de tar for dette?

Synes til tider at det kommer mye dårlig luft inn i kupéen. Spesielt eksps fra biler i kø eller bare ved å ligge bak en litt sliten fossil på motorveien (som blir passer ganske raskt selvfølgelig:)).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

mthoring

Etter det jeg har hørt, så vil de ikke sette inn Hepafilter hvis du ikke har premium. Men du kan kjøpe tilsvarende på nett og montere det relativt enkelt.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Oreo

Sitat fra: turfsurf på fredag 03. februar 2017, klokken 17:10
Er ikke mye å spare på en serviceplan heller.
og glemmer du å ta service tidsnok på serviceplanen så mister du den.
Jeg har en service igjen på min TMS, men siden den var gått 115'km og nå er 5 år gammel så hadde den gått over det som gjaldt (regner med det var 80'km service). Dermed mister jeg den og må betale FULL pris på servicetimen jeg har bestilt nå!

Må si jeg føler meg litt lurt. Det minste de kunne gjort var å gi meg prisavslag på servicetimen jeg ikke benyttet meg av....
Forsalg til framgangsmåte mottas med takk. Jeg ble så irritert at jeg bare gikk fra servicesenteret da jeg bestilte 2x service (som det forøvrig var 3-4mnd ventetid på), både på min S og X.

Ps: bestilte også service på en MINI som jeg har kjøpt til dattera. Holdt jo på å få hakeslepp da de tilbydde service bare noen virkedager etter.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

hELgenen

Sitat fra: Oreo på mandag 17. september 2018, klokken 13:23
Ps: bestilte også service på en MINI som jeg har kjøpt til dattera. Holdt jo på å få hakeslepp da de tilbydde service bare noen virkedager etter.

Er jo dette som er vanlig på andre biler  - at man får service innen 14 dager fra man bestiller.
At det er kjør på enkelte merker kan nok være tilfelle noen steder, men min erfaring er i alle fall
at service er noe man aldri behøvde å planlegge - bare ta en telefon og sjekke kalenderen de neste 14 dagene.
Det er jo hit en må komme med Tesla også

hemi

sjelden kvalitetstegn med lang ventetid på service

De andre produsentene elsker jo service og her de hanker inn penger, de pleier vente med å få bilene til å ryke til etter garantiperioden :p

JorEl

Som trøst kan jeg fortelle, at jeg hadde min kjære Egolf inne på service, nu nettopp. Måtte vente 2-3 måneder. Greit nok, bare de gjør en grei jobb.
Men å vente om man ikke har en bil som virker, og ikke får leiebil for hele perioden man må vente.
Super sucks :(   Men om man får en leiebil som ikke er like fin som den man leverte inn, det synes jeg ikke man kan klage på. Derimot skal ikke kunden bli skadelidende, synes jeg. Derfor skal man slippe å betale bensin og bomavgifter o.l
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Apache

Sitat fra: Rapid på torsdag 13. september 2018, klokken 14:46
Systemfilter for klimaanlegg skal byttes hver 40kkm. Hva er dette egentlig? Tror aldri jeg har byttet noe sånt på mine andre biler

klimaanlegg'et brukes også til kjøling av batteriet, filteret i ihvertfall slik jeg har forstått det. Tesla har sin egen spesielle metode å kjøle/varme batteriet på. Man skal vist være meget forsiktig med å kjøre hvis man er helt fri for kjølegass.

Lille Lance

3-års eller 4-års eller ingen service plan?  Man mener dere?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Stylus

Sitat fra: Lille Lance på fredag 16. november 2018, klokken 11:36
3-års eller 4-års eller ingen service plan?  Man mener dere?

Da jeg bestilte bil sa selger at det ikke var noe vits i å kjøpe serviceplan. Var like dyrt/billig å bare kjøpe dem enkeltvis når de kommer.

MrBacardi

Sitat fra: Stylus på fredag 16. november 2018, klokken 11:59
Da jeg bestilte bil sa selger at det ikke var noe vits i å kjøpe serviceplan. Var like dyrt/billig å bare kjøpe dem enkeltvis når de kommer.

Hvis selger kan garantere at serviceprisen holder seg fast de neste 4 årene så stemmer dette.

Da jeg kjøpte bil var det en del å spare på 5 års plan, så jeg kjøpte planen da. I årene som fulgte har serviceprisene bare steget, så jeg har spart enda mer enn planlagt ved å kjøpe planen med bilen.

Sånn jeg ser det så er det ingen nedside med å kjøpe planen, man sikrer seg mot eventuelle økninger i serviceprisene.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

emurof

Man får vel pengene igjen for uutnyttet service også?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA