Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Planlagt konvertering av 1303s (boble)

Startet av GRS, torsdag 26. januar 2017, klokken 20:29

« forrige - neste »

GRS

#15
Så konvertering av Maserati Biturbo på Wheeler Dealers igår. De brukte akkurat samme setup jeg vil ha. Ønsket er å få levert settet fra europeisk leverandør, selvsagt med alle komponenter CE-merket. Det går MANGE ombygde bobler, Porscher og busser i USA så for meg er dette veien å gå.

"Alle" mener jeg skal velge en drivlinje fra en donorbil slik andre har fått godkjent, men det er ikke interessant for meg så lenge løsningene ligger klare i hyllene....Jeg vil ha endel effekt, og disse kitene har alt jeg ønsker. Skjønner ikke at dette skal være så forbanna vanskelig å få gjennom.

Får heller ikke noe respons på spørsmål om batterier/komponenter i Norge, så da jobber jeg videre med å skaffe alt fra utlandet. Er i dialog med en leverandør. :) Dokumentasjon for hele ombyggingen, erfaringer, godkjenningspapirer/leverandører og deleliste skal være på plass før det går noe søknad til BT.
TM3P sort/sort

Burger

Mulig ett skudd i blinde, men noen på Selfa Arctic brenner virkelig for batteridrift på båter og de har bygd en, kanskje to?, sjark(er) med batteri. Mener å ha lest at de ville produsere batteri selv.

https://www.tu.no/artikler/dette-er-norges-forste-fiskebat-med-elmotor/196936

https://www.tu.no/artikler/batterifiskebaten-karoline-ett-ar-uten-driftsavbrudd/350538
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

elektrolux

Sitat fra: GRS på tirsdag 21. februar 2017, klokken 11:41
Så konvertering av Maserati Biturbo på Wheeler Dealers igår.

Så den i dag. Tenk om vi kunne gjøre slikt i Norge. Hva er vel bedre enn å konvertere en eksisterende Classic:

- Gir bilen nytt liv
- Eliminerer mer CO2 utslipp fra den
- Et fryd for øyet, i motsettning til mye av dagens design.
- En fantastisk hobby
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Bolfus


GRS

#19
Skrinlagt pga vanskelige regler, høye kostnader og vrient å få godkjente DIY kit i Norge/Europa. :)

Veldig synd, da dette er veldig vanlig og "enkelt" i USA.

Det er seriøse aktører som jobber med konvertering av feks Porsche i Europa, men det blir jo en annen greie...
TM3P sort/sort

Caspar

Jeg mener fremdeles at du gir deg for lett. Det finnes svært mange biler i Norge som har vært igjennom veldig omfattende ombygginger hvor ting er godkjent. Jeg tror ditt ønske om å få avklart alle godkjenninger på forhånd er feil vei å gå. Du er nok nødt til å ta noen risikoer i dette faget. Kjøp et ombyggingssett til Boble. Uten batterier koster det jo ikke allverden. Start prosessen med godkjenning og jobb deg igjennom del for del, og gjør de endringene som skal til etterhvert. Tilslutt ender du opp med en oppskrift og en løsning som vil bli godkjent og kan gjenntas
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

GRS

Det er vel mer det at jeg ikke gidder brøyte meg vei. Relativt enkle kit, med egenskapene jeg vil ha finnes. Men de er pr. idag kostbare og uten europeisk godkjenning av komponentene. Det er en stor risiko å ta om man ikke får det gjennom. Kanskje jeg tar opp tråden igjen når man får kit som er godkjente her også...men inntil da tror jeg pengene puttes i ny elbil istedet, før de begynner å rote med avgiftene.
TM3P sort/sort

Ingemar Gävle

Tazzari Zero EVO, Citroen C-Zero, Mitsubishi I-Miev

karl-kristian

Finnes jo engelske firma som lever av å bygge om klassiske biler.

https://www.electricclassiccars.co.uk/

Kan ikke helt skjønne at det skal være så viktig med de riktige godkjenningen på alle deler.

Det viktige er jo at bygget utføres på en trygg og sikker måte. (Bms, precharge circuit, proffe koblinger/ledninger, nøye kalkulert dimensjonering, celle type og andre sikkerhetsfunksjoner).

Sent from my Mi A1 using Tapatalk


karl-kristian

Kom til å tenke på noe. Jeg leste om alt dette med ISO sertifisering og "laboratorier". Kanskje noen i Siemens i Norge kan hjelpe? Mot betaling så klart. Særlig om man har Siemens motor/inverter. (Think)

Sent from my Mi A1 using Tapatalk


tolapet


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA