Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste

Startet av Ove Braathen, mandag 23. januar 2017, klokken 11:39

« forrige - neste »

DagfinnN

Da har jeg bestilt "hengefeste" for sykkel fra https://www.veng.no/
Det er ikke lager så det gikk ikke å bestille direkte fra websiten. Måtte ta det pr. telefon.
Delenr:
552500 -feste
9078178 - kule
Ble 3894 inkl. frakt. En god ukes leveringstid.
Montering må jeg få utført av en nevenyttig nabo. Koster vel en 1000-lapp til.

For meg er dette verdt pengene om det funker som det skal.


TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Nickelilltroll

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:16
Da har jeg bestilt "hengefeste" for sykkel fra https://www.veng.no/
Det er ikke lager så det gikk ikke å bestille direkte fra websiten. Måtte ta det pr. telefon.
Delenr:
552500 -feste
9078178 - kule
Ble 3894 inkl. frakt. En god ukes leveringstid.
Montering må jeg få utført av en nevenyttig nabo. Koster vel en 1000-lapp til.

For meg er dette verdt pengene om det funker som det skal.

Spännande! Detta kunde jag tänkt mig att se en bild på när du kommit till montering :) Låter som cirka samma pris som att ordna själv från USA.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

DagfinnN

Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:36
Spännande! Detta kunde jag tänkt mig att se en bild på när du kommit till montering :) Låter som cirka samma pris som att ordna själv från USA.
Will do
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

ELDavid

Hei DagfinnN!

Jeg var innom Veng i Oslo for å bestille "Tilhengerfeste" til min Ae. Fikk opplyst at delenr. Var til Hybriden. Hvilken Veng har du bestilt fra??

Hilsen David

DagfinnN

I så fall j.. irriterende. Jeg sendte mail og presiserte Ampera-E. Det kommer i dag så jeg sjekker i kveld.
Har sendt deg PM
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

DagfinnN

Sitat fra: ELDavid på torsdag 31. august 2017, klokken 00:49
Hei DagfinnN!

Jeg var innom Veng i Oslo for å bestille "Tilhengerfeste" til min Ae. Fikk opplyst at delenr. Var til Hybriden. Hvilken Veng har du bestilt fra??

Hilsen David
Da er hengerfestet returnert. Veng innrømmet feilen. Takk for hjelpa. Jeg hadde nok ikke oppdaget dette før det ble prøvd montert.
Nå må jeg prøve å få tak i ett fra USA
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

ELDavid

Hei DagfinnN!

Det var jo kjipt at det ikke var til den nye ampera e. Hadde vært flott om de ville komme et på markedet i Norge også. Så man slipper å bestille fra USA.

Hilsen David

KjellF.

Da har jeg montert tilhengerfeste importert fra USA. Festet ble kjøpt hos e-trailer og kosta 122 $ (965 kr.), krok med 2" euro ball-kule inkludert. Siden e-trailer ikke sender utenfor USA og Kanada, fikk jeg varene ekspedert av Jetcarrier. Frakt og ekspedisjon og norsk moms kom på kr 877, så totalprisen ble kr. 1842.

Festet var lett å montere sjøl uten spesialverktøy og uten å ta av støtfangeren (detaljert bruksanvisning følger med, ligger også på heimesidene til e-trailer). Det mest kritiske punktet var å klippe av en liten bit av plaststøtfangeren helt bak. Meg tok det ca. ei time å montere festet, men da har jeg ikke montert elektrisk kontakt siden festet fortrinnsvis skal brukes til sykkelstativ. Men: 2"-kula som fulgte med, har en diameter på 5,1 mm, og det er akkurat for stort til at sykkelstativet passer. Jeg har prøvd flere sykkelstativ av saksetypen, men ingen passer. Det går an å kjøpe krok med 1 7/8" kule i stedet, men den blir akkurat for lita igjen. Det er mulig det går an å kjøpe krok med korrekt 50-mm kule et annet sted, men det kjenner jeg ikke noe til. I stedet har jeg slipt ned kula som fulgte med til riktig diameter. Med smergelskive og pussepapir tok det litt over ei time. Overfalta blir jo ikke like glatt, men det fungerer helt OK, og jeg har nettopp vært ute på min første tur med medbrakt sykkel. Godt å slippe å løfte sykkelen opp på taket.

1Ampera

Gratuler !
Men vær klar over følgende,

«Skal være synlig
Med høsten i anmarsj og mørkere kvelder, er synlige billys ekstra viktig.

– Registreringsnummeret skal synes, men det viktigste er at bilføreren i bilen bak ser når du bremser eller setter på blinklyset, sier Jacobsen.

Vegtrafikkloven påpeker at i tilfeller hvor sykler skjuler bilens lys og kjennemerke, må man bruke lysbjelke merket med med bokstav- og tallkombinasjonen som viser motorvognens identitet.

Dessuten skal lysbjelken ha baklys, stopplys, retningssignallys samt refleks.

En annen mulighet for lovlig frakt av sykkel, er å feste sykkelen på skistativet på taket.»


2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

zbk

Har dere med kule bak sjekket om dette påvirker garanti på noen måte?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA