Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste

Startet av Ove Braathen, mandag 23. januar 2017, klokken 11:39

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Ville inte vara vanskelig mot min vän, gjorde det enkelt för henne, därför UPS.  Tja, vikt ca 10kg, mått: längd ca 120cm höjd/bredd ca 30 cm.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Trond.m

#16
Takk for informasjonen. Til din informasjon så er jetcarrier.no et firma som oppretter (gratis) en amerikansk postboksadresse i ditt navn. Da kan du bestille fra postordrefirmaer i USA og oppgi din amerikanske adresse. Når varen ankommer din postboks så sendes den videre til din adresse. Det fraktes da i bulk til Norge og distribueres derfra til din postadresse i Norge. Det går raskt og kan i enkelte tilfeller koste omtrent det samme som post innenlands i Norge. De håndterer også fortolling for en rimelig pris. Tror du til og kan til og med bestille en hel bil med Jetcarrier, men da bør du ikke velge flyfrakt :-)

Endret: Ser at det ikke er så mye å spare på flyfrakt for store produkter som dette. Men med leveringstid på bilen så er båtfrakt et rimeligere alternativ.
http://www.jetcarrier.com/cms/

Ipadjove


AmocoCadiz

Er det en amerikansk BBQ grill bak på der?   :)

Ipadjove


Olemann

Nei, det er Oslo kommunes nye biler for henting av søppel med miljøvennlige biler påmontert søppel-container for biologisk avfall...

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 22. april 2017, klokken 13:17
Er det en amerikansk BBQ grill bak på der?   :)

Jakal

Hei, jeg har ingen erfaring med transport av sykkel på bil. Etter hva jeg forstår er det bare et tidsspørsmål før det kommer i salg et takstativ for transport av bl a sykkel på Amperaen. Derfor lurer jeg på følgende: Hva er fordelen med et hengerfeste for sykkel i stedet for et sykkelstativ på tak?
- Frigjør plass på taket til andre formål (takboks mm)?
- Kjøremessige hensyn (vind, støy mm)?
- Praktiske hensyn (lettere å montere på hengerfeste)?
- Mindre forbruk av dristoff / batteri?
- Annet?

Hilsen newbie
 

DagfinnN

Sitat fra: Jakal på lørdag 10. juni 2017, klokken 09:10
Hei, jeg har ingen erfaring med transport av sykkel på bil. Etter hva jeg forstår er det bare et tidsspørsmål før det kommer i salg et takstativ for transport av bl a sykkel på Amperaen. Derfor lurer jeg på følgende: Hva er fordelen med et hengerfeste for sykkel i stedet for et sykkelstativ på tak?
- Frigjør plass på taket til andre formål (takboks mm)?
- Kjøremessige hensyn (vind, støy mm)?
- Praktiske hensyn (lettere å montere på hengerfeste)?
- Mindre forbruk av dristoff / batteri?
- Annet?

Hilsen newbie

Det er rett alt det du skriver. I tillegg er det fare for å glemme sykkelen på taket å kjøre inn i garasjen. Jeg er også på utkikk etter hengerfeste for å frakte sykkel. Har fått montert et slikt på den andre bilen vår.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

DagfinnN

Etter snart 3 mnd med Ampera-E begynner jeg å like bilen. Og det sier litt når en vet hva jeg er bortskjemt med. Den er perfekt som bybil.
Men det vi savner mest er hengerfeste kun for å feste sykkelstativ, ikke dra tilhenger. Jeg fikk dette gjort på vår Tesla i fjor, men måtte ta turen til Sandnes. Det er jo et prosjekt i seg selv og kjøre dit. Noen som har erfaring med å feste hengerfeste og tror at "vanlige" mekanikere kan gjøre det -eller trengs det "fagfolk" som kanskje bare finnes i Sandnes?
For å få tak i hengerfeste, må det kjøpes i USA?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Ipadjove


ToWalkOrDrive

Sitat fra: Jakal på lørdag 10. juni 2017, klokken 09:10
Hei, jeg har ingen erfaring med transport av sykkel på bil. Etter hva jeg forstår er det bare et tidsspørsmål før det kommer i salg et takstativ for transport av bl a sykkel på Amperaen. Derfor lurer jeg på følgende: Hva er fordelen med et hengerfeste for sykkel i stedet for et sykkelstativ på tak?
- Frigjør plass på taket til andre formål (takboks mm)?
- Kjøremessige hensyn (vind, støy mm)?
- Praktiske hensyn (lettere å montere på hengerfeste)?
- Mindre forbruk av dristoff / batteri?
- Annet?

Hilsen newbie


Det kommer og litt an på hyppighet og type sykkel. Forøvrig enig i det du skriver, men to punkter til er viktige:

- Tid - med mindre du alltid kjører rundt med takbøyler og sykkelstativ på taket (som igjen går ut over støy og forbruk/rekkevidde), så tar det mye lenger tid å montere på takstativ enn å feste på et sykkelstativ du fester på kroken. Så hvis du skal avgårde en gang i uken er krokstativ å anbefale.

Sand / dritt - Hvis det er en racersykkel du skal ha med, og det er sann/regn/salt i vegbanen så ligger det ofte en gryte i dragsuget som legger seg på kjedet osv. For terrengsykkel så blir det ofte gjørme likevel, så da er det ikke så viktig. Har du sykkelen på taket blir det mer renslig.
Tesla Model Y                         2021-

Trond.m

Ampera-e er en ganske høy bil. Det gjør det veldig tungt å løfte sykler opp på taket og feste de. Statistisk sett er det er stor fare for å glemme høyden og kjøre inn i en garasje eller parkeringshus. Det blir ikke billig  ;)

turfsurf

Den er ikke så høy. Det er bare å finne rett teknikk for å løfte syklene. Har kjørt rundt mye med sykler på taket, og det er bedre for to ting. Syklene blir ikke like skitne, og det er lettere adkomst til bagasjerommet (selv med vippbare stativ bak).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ELDavid

Noen som har info om det er noe på gang i Norge? Fikk høre at Brink skulle lage et til Ampera e.

Nickelilltroll

Sitat fra: ELDavid på tirsdag 22. august 2017, klokken 00:00
Noen som har info om det er noe på gang i Norge? Fikk høre at Brink skulle lage et til Ampera e.

Finns fortsatt inget att få i Europa. Brink har sagt de skall laga men enligt deras hemsida finns det per idag inget att beställa. Kontakta dom? :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA