Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger nye bremser, skiver og klosser + ett forhjuls lager.

Startet av Tiopet, mandag 23. januar 2017, klokken 10:48

« forrige - neste »

Tiopet

Noen har garantert vært borti at bremsene på disse må skiftes, eller har dere ikke kjørt så langt at dette er aktuelt?
Min 2007 Citi-Jet 6 har nå passert 76000 km og rekker nå ca 20 km før den må lades igjen.

Å kjøre til Økern for service er uaktuelt siden den turen ville ta en uke bare for å komme dit  ;D
Så alle servicer må jeg gjøre selv, alle hint, triks og tips for å gjøre det selv er velkommen.

Har lest dette forumet til øya blir såre, men finner veldig lite info egentlig  :(
Fant litt om bremser;
Bremseskiver foran: 1982-1983 Fiat 127, 227mm skive diameter, 11mm skive tykkelse.
Bremseskiver bak: Samme som foran bare dreid ned til 8mm skive tykkelse.
Bremseklosser og kaliper alle 4 hjul: Peugeot 205

Hjul lager skal også være Fiat 127, men er det foran og bak?

Uansett, så er det lite Fiat 127 deler å få tak i i dag, men Biltema har noe.
Bremseklosser Forran: 65-9090 18mm tykkelse.
Bremseklosser bak: 65-9101 11mm tykkelse.

Er det noen som har prøvd 11mm bremseskive på bakhjulet? og heller slipt ned klossene litt. Vil den tykkere skiven gå i mellom kaliperne?
Jeg spør fordi Mekonomen kan skaffe Fiat 127 bremseskiver til 400,- per stk.

Høyre forhjuls lager har mye slakk og må skiftes, oppdaget mens jeg satte på piggdekk i går at det sitter en stor bolt med mutter på baksiden i senter av navet. Men ikke noen på venstre side, der ser man rett igjennom? Hvorfor sitter den bolten der, har tidligere eier satt den der for å liksom fikse slakken litt?
Ringebu i Gudbrandsdalen.
2007 Kewet Buddy Citi-jet 6 76.000km og suser avgårde.


bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA