Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Porsche Mission E

Startet av GRS, lørdag 21. januar 2017, klokken 08:54

« forrige - neste »

Orbit

Litt informasjon fra Porsche selv her:
https://newsroom.porsche.com/de/technik/porsche-elektromobilitaet-batterie-ladetechnologie-app-kuenstliche-intelligenz-interview-uwe-michael-leiter-entwicklung-elektronik-14739.html

Ser at de sier 22kW AC ombordlader skal være tilgjengelig, muligens som en opsjon da "....kunden kan velge mellom 11 kW og 22 kW"
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Rollep

#16
Det vil nok definitivt bli som opsjon ja. På Porsche biler er det aller meste av utstyr opsjoner, og de er ikke billige heller. Prisen som så langt antydes er vel 90-100 000 Euro for basisversjonen så kan man glatt regne med minst 300 000 kroner ekstra for å få bilen slik man vil ha den. Adaptive sportsseter med minne, setevarme, rattvarme, seteventilasjon, 4-sone klima, skinninteriør, Adaptive cruise, LED-Matrix, Lane Change Assist, Lane Keep Assist, Night Vision Assist, Parkassist med ryggekamera eller surround view, panoramatak, automatisk avblendbare speil, regnsensor, keyless entry, lydanlegg "and the list goes on"  :D

En ting er ihvertfall sikker, hvis produksjonsmodellen blir seende ut som den blå i begynnelsen av denne videoen blir det en meget vakker bil  :)

https://www.youtube.com/watch?v=gUTncQjRKdY
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

m55ikael

Fikk en e-post om at jeg kunne betale depositum for Mission-E i dag. Noen andre som har fått?

Mao

Sitat fra: m55ikael på mandag 16. april 2018, klokken 19:50
Fikk en e-post om at jeg kunne betale depositum for Mission-E i dag. Noen andre som har fått?

Ja, fått epost og betalt depositumet på 20k i dag  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Counterpointer

Sitat fra: m55ikael på mandag 16. april 2018, klokken 19:50
Fikk en e-post om at jeg kunne betale depositum for Mission-E i dag. Noen andre som har fått?
Jepp. Another one bites the dust

...

#20
...

Rollep

Sitat fra: m55ikael på mandag 16. april 2018, klokken 19:50
Fikk en e-post om at jeg kunne betale depositum for Mission-E i dag. Noen andre som har fått?
Jepp, har fått mail og betalt idag.

Nå venter jeg bare på småting som priser, spesifikasjoner, farger, utstyrsmuligheter og ikke minst design på produksjonsmodellen ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

borge

Hvordan kan man finne ut hvor man er i køsystemet på denne bilen?

chargedup

#23
Sitat fra: borge på tirsdag 17. april 2018, klokken 08:04
Hvordan kan man finne ut hvor man er i køsystemet på denne bilen?
Ihht til spørsmål og svar på registreringssiden:
"Hvorfor vil jeg ikke bli tildelt et nummer i køen?
Grunnen er at faktisk leveringstid vil påvirkes av en rekke forhold, f.eks. fabrikkens egne allokeringer av leveranser til de ulike geografiske markeder, herunder hvilke produktskvoter som tildeles Porsche i Norge, hvilke særskilte spesifikasjoner du ønsker for din Mission E, og ditt geografiske område for levering. I tillegg kan andre produksjonstekniske forhold spille inn, ettersom fabrikken til enhver tid optimaliserer sitt produksjonsprogram som fører til noe omrokkering på leveranse i forhold til bestillingstidspunkt. Tidlig reservasjon vil likevel bli satt i bestilling før en senere bestilling. Kunder uten forhåndsreservasjon, vil bli betjent først etter at kunder som har gjort en Mission E forhåndsreservasjon og betaling har fått anledning til å spesialtilpasse og bestille sin Mission E. Etter at din forhåndsreservasjon av Mission E er gjort, vil oppdatere deg om faktisk produksjonsstart og forventet leveranseprogram og leveringstider fra bestilling så snart informasjon foreligger. "

Dermed kan man tro at noen utstyrsspesifikasjoner blir levert ut til kunder først, tipper sånn ca dyreste spec. Samtidig får Porsche mulighet til å la gode kunder snike i køen uten at menigmann får vite om det, da de uansett skal ha en godt utstyrt bil.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Counterpointer

Sitat fra: chargedup på tirsdag 17. april 2018, klokken 08:31
Samtidig får Porsche mulighet til å la gode kunder snike i køen uten at menigmann får vite om det, da de uansett skal ha en godt utstyrt bil.
Her tror jeg du er inne på det vesentligste samt at lista kan brukes som argument uten at de må stå til rette for det.

Jeg lurer nesten på om Forbrukerrådet eller Konkuransetilsynet burde hatt kontroller av disse ventelistene. Det er forskjellig fra merke til merke og har veldig mye å si for de som står på lista.

chargedup

Hadde det vært nummerert (feks Mercedes og Audi) og at de samtidig lovet at bilene skulle leveres ut i riktig rekkefølge kunne de nok fått problemer. Slik jeg har sett på alle depositumsinnbetalingene er alle veldig vage, både når det gjelder bil/konseptbil og alle formuleringer ellers, både importør og kjøper kan trekke seg slik jeg har forstått mange av dem. Jeg skjønner at forhandler vil ta vare på gode kunder, da noen av de er eldre (som ikke bruker e-post eller nettet til betaling) eller ikke følger med på forum eller spør og graver om nye biler hos forhandler. Samtidig får man aldri snike i køen i matbutikken selv om man legger igjen mest penger der, eller på toget eller på Tusenfryd.
En eldre i familien er ivrig Mercedes kjøper (såkalt god kunde som kjøper ny bil i millionklassen hvert 2-3 år) og han visste ikke at de allerede hadde begynt å ta depositum før han tilfeldigvis så en artikkel om det i avisen, mens jeg som aldri har eid Mercedes har kønummer under 200.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Rollep

#26
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 17. april 2018, klokken 13:30
Sitat fra: chargedup på tirsdag 17. april 2018, klokken 08:31
Samtidig får Porsche mulighet til å la gode kunder snike i køen uten at menigmann får vite om det, da de uansett skal ha en godt utstyrt bil.
Her tror jeg du er inne på det vesentligste samt at lista kan brukes som argument uten at de må stå til rette for det.

Jeg lurer nesten på om Forbrukerrådet eller Konkuransetilsynet burde hatt kontroller av disse ventelistene. Det er forskjellig fra merke til merke og har veldig mye å si for de som står på lista.
Jeg ser ingen grunn til å blande inn Forbrukerrådet eller Konkurransetilsynet i dette, de har langt viktigere saker de bør konsentrere seg om.

Det skulle forøvrig bare mangle om ikke gode kunder med langt kundeforhold fikk en eller annen fordel, slik er det innen alle bransjer, det være seg man liker det eller ikke.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Burger

Sitat fra: chargedup på tirsdag 17. april 2018, klokken 08:31
Dermed kan man tro at noen utstyrsspesifikasjoner blir levert ut til kunder først, tipper sånn ca dyreste spec.
Er veldig smart å selge toppmodell først dersom mange er i kø. Små youtubere som fikk lånt en TM3 var veldig glad for rekkevidden. De færreste fikk med seg at det var kun største batteripakken i salg. Kan være mye gratis pr det.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA