Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det varmepumpe på alle env-200 Evalia eller har dei ikkje i heiletatt?

Startet av pudderjagar, fredag 20. januar 2017, klokken 18:03

« forrige - neste »

pudderjagar

Lurer på om da er varmepumpe på denne bilen og isåfall, korleis kan eg fysisk sjå pumpa.

Nokon som har bilder?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Ingen varmepumpe i dagens versjon, men det er god plass til en drivstoffvarmer som for eksempel Kangoo ZE er utstyrt med.

Urfalo

Noen som vet hvordan varme apparatet virker? Har akkurat kjøpt en slik bil, og får kun kald luft. Har hørt med 2 verksted og ingen av de var sikker på om det er gassen som reverseres, varmetråder, eller varmekolbe. Mener også jeg har lest at den skulle kunne gjenbruke varme fra motoren, og det styrker teorien min om at det er reversering av gass som gjelder siden AC røret går via motoren.
Ingen rør fra kjølesystemet og inn i kupéen.

pudderjagar

Den har ikkje varmepumpe. Den har eit varmeelement i tillegg aktiv kjøling på batteriet som vært ført tilbake til varmeapparatet.

Den har aircondition.

For å få varme må knappen oppe til venstre være på, temperaturvelgeren på høgre side skrudd opp og enten auto eller velge "mode" på varmeapparatet. Du ser i naviskjermen kva dyser som er åpne.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA