Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problemer med hurtigladning

Startet av 400VDC, torsdag 19. januar 2017, klokken 21:59

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Per2Per på torsdag 31. mai 2018, klokken 18:48
"Charging error. The car asked for too much power" Har fått denne et par ganger på Ioniq/Grønn kontakt, uten at jeg klarer å se noen sammenhenger.

Om jeg skulle gjette så er det en feil i hurtigladeren. Standarden sier at bilen skal kunne be om opp til (og med?) 100kW ladeeffekt, og laderen kan så svare med enten å levere dette eller si "sorry, kan ikke levere mer enn XkW" og bilen så kan si "Greit, gi meg så disse XkW'ene". Men siden Ioniq etter som jeg har forstått er den eneste bilen ute som faktisk kan finne på å be om 100kW, så er kanskje ikke alle ladere blitt testet med så høye requester, og misstolker dette som en feil fra bilen.

Men vel og merke - dette er kun ville spekulasjoner fra min side. Håper noen med mer kjennskap til dette kan enten bekrefte eller avkrefte dette.

Uansett tror jeg at jeg ville rapportert inn denne feilmeldingen til hurtigladeoperatøren hver gang den kommer, for da blir den nok fikset etterhvert også :)
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA