Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW i3 94Ah - Praktisk rekkevidde?

Startet av Kianus, onsdag 11. januar 2017, klokken 20:25

« forrige - neste »

SveinJ

Sitat fra: Klykken på lørdag 17. mars 2018, klokken 20:44
Gode marginer dette da. Nesten en mil i rest.

Ikke når du står midt i no-man-land!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Klykken

Bruker du gpsen med fast mål vil du jo se det lenge før det blir kritisk. ;)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

SveinJ

...jeg vet det, men det spiller liksom ikke noen rolle når det ikke finnes et eneste ladepunkt mellom Notodden og Tinn!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Toalmar

Når mann snakker om god margin. Så at jeg lå an til å komme hjem uten å stoppe på hurtigladeren noen kilometer unna der jeg bor så det måtte jo prøves.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Trond.m

Kjørte i3S fra Asker til Dagalifjell 1100 moh 185 km 19.4.2018. 15 % av batteriet igjen ved ankomst. Det synes jeg er veldig akseptabelt da jeg holdt fartsgrensene og kjørte i Sport modus hele veien. Tilsvarer 215 km rekkevidde med 800 meter stigning. Kjørte med Nokian vinterdekk og forholdene var optimale med tørr vei i 10-15 grader.


Trond.m


Tesla


Pallesnekkern

Sørumsand - Kristiansand t/r med full bil, 20" med 3 bar og temp ca 15-20 grader

Ganske pen kjøring (fartsgrense på motorveien og følge trafikken ellers), nesten ingen bruk av AC.

135 Wh/km ned og 145 hjem igjen.

Amigakongen

@Pallesnekkern
Hvordan er det å kjøre denne turen? Må man stoppe ofte å lade? Ladekø?
Vurderer en tur til Kristiansand selv.
Sitat fra: Pallesnekkern på søndag 27. mai 2018, klokken 13:27
Sørumsand - Kristiansand t/r med full bil, 20" med 3 bar og temp ca 15-20 grader

Ganske pen kjøring (fartsgrense på motorveien og følge trafikken ellers), nesten ingen bruk av AC.

135 Wh/km ned og 145 hjem igjen.
2015 BMW I3 - 11800km

Panduck

Vi kjører ofte Gardermoen-Kristiansand. Forrige helg kjørte vi Arendal -> Gardermoen med to ladestopp på under 20 minutter. Kristiansand trenger litt til. P.g.a arbeide på vei før Porsgrunn tok vi riksvei 32 Skien -> Hvittingfoss. Ha "backup" ladestasjoner i tilfelle kø. Dette er strekning med ekstremt mange ladere, men også veldig mange som bruker de. Gikk greit nå som det var varmt, forrige gang, med temp under null, var det mange som trengte å lade, og de står der lengre. Kjører man på "ikke utfartsdager", er det en av de enkleste strekningene å elbile på.

Pallesnekkern

@Amigakongen
Det går ganske greit. Litt angst for ladekø er det.
Første stopp var McDonalds Tønsberg, der er det 6 ladere, så det var bare fryd. Andre stopp Brokelandsheia selv om jeg fortsatt hadde 50% igjen. Her var det 10 min ladekø, som er det lengste jeg noen gang har stått. Kunne da kjøre helt til Kristiansand, men ettersom vi ikke hadde parkering med lading, og vi skulle bruke bilen litt der nede, valgte jeg en kjapp ladestopp på McDonalds Grimstad. 

Hjem igjen måtte vi starte dagen med å lade med ett batteri som ikke var helt driftsvarmt, så det er den eneste gangen jeg følte at jeg måtte vente litt på bilen. De andre gangene var det helt greit å strekke på beina og spise lunsj eller is. Det ble totalt 3 ladinger hver vei. Mulig å klare seg med 2, men liker å stoppe litt oftere slik at jeg kan komme meg til neste lader hvis det skulle være noe feil/lang kø.

turfsurf

Sitat fra: Pallesnekkern på tirsdag 29. mai 2018, klokken 01:50
Første stopp var McDonalds Tønsberg, der er det 6 ladere, så det var bare fryd.
Regner med du mener McDonalds på Fokserød, er ingen ladere på McDonalds i Tønsberg midt i byen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Haheim

Oslo-Kristiansand med 94Ah er enkelt! Det er masse ladere å velge blant, men Telemarksporten er i mine øyne et godt valg. Ca. 150km fra Oslo, ca. 170km fra Kristiansand. Strekningen mot Kristiansand derfra er 70-90km/t og mot Oslo 100-110km/t.
Har kjørt turen i fartsgrensen hele veien, 14,4kWt/100km fra Krs til Telemarksporten, 15,2kWt/100km snitt for hele turen ved ankomst Oslo.
Ca. 30min lading.

Agmuns

Hva er det lengste en i3 har gått (i totalt antall km) og hvor mye har den praktiske rekkevidden gått ned på den tiden? Finnes det statistikk på dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA