Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla`s canadiske fanclub

Startet av DrNox, mandag 09. januar 2017, klokken 10:11

« forrige - neste »

N00b

Det er feil at 3 ikke har funksjon for å varme batteriet.  Det skjer via motoren og kjølesløyfen på den, ikke ved et ekstra varmeelement som på S og X. Neppe like effektivt men det funker det også.

Men når det er sagt så prøver jeg sålangt det er mulig å unngå å kaste bort unødig energi på varming av batteriet på min S ved å sette range mode på om vinteren.  Batteriet blir jo kaldt igjen såfort jeg stopper.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

Begynner å bli temmelig oppgitt over at Model 3 owners club = Trevor pusher referal linken sin.
Kommentarfeltet er temmelig fullt av misfornøyde folk også. Sånn var det ikke før.

Øggen

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 08:01
Begynner å bli temmelig oppgitt over at Model 3 owners club = Trevor pusher referal linken sin.
Kommentarfeltet er temmelig fullt av misfornøyde folk også. Sånn var det ikke før.

It`s Greed, just good old fashion Greed.......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 08:01
Begynner å bli temmelig oppgitt over at Model 3 owners club = Trevor pusher referal linken sin.
Kommentarfeltet er temmelig fullt av misfornøyde folk også. Sånn var det ikke før.

Du er på ingen måte alene om det nei :p

... men vi så jo tegninga tidligere også. Alt da de pushet t-skjorter i starten. Så vi burde egentlig ikke være overrasket.
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på tirsdag 27. februar 2018, klokken 10:38
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 08:01
Begynner å bli temmelig oppgitt over at Model 3 owners club = Trevor pusher referal linken sin.
Kommentarfeltet er temmelig fullt av misfornøyde folk også. Sånn var det ikke før.

Du er på ingen måte alene om det nei :p

... men vi så jo tegninga tidligere også. Alt da de pushet t-skjorter i starten. Så vi burde egentlig ikke være overrasket.
Til å begynne med var det en ypperlig kanal for balansert info. Nå er balansen borte.....

trykkertor

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 10:40
Til å begynne med var det en ypperlig kanal for balansert info. Nå er balansen borte.....
Det skjedde nok etter at Trevor kjøpte sin Model-X.
Jeg vet ikke hva som skjer, men finner en forklaring i det mange omtaler som "Telsa-Menigheten".
Altså, at når en ikke eier en Tesla, er det lettere å se objektivt og kritisk på ting.
Mange virker til å forsvarer Telsa både opp og ned straks de eier en Tesla selv.
Da er det helt "normalt" at "alle nye biler uansett merke" har mye reklamasjoner og ikke kan levere et feilfritt eksemplar fra nybildato.
(Det stemmer ikke med hvordan jeg har opplevd mine tidligere biler.)

Regner med det er det som har skjedd med Trevor. Han har gått fra et objektivt perspektiv, til å bli rimelig subjektiv og Tesla-disippel etter å ha fått sin X.

Og referallenken gir han nok mye bedre inntjening enn å selge t-skjorter, caps og what-not.
Så skjønner de pusher den lenken.
Men Tesla Canadiske Fanclub på YouTube ble straks mye mindre interessant etter at han kjøpte sin X og vi så perspektiv og objektivitet dreie ganske kraftig.

geear

Her er det nok flere momenter ja, og det kan være så enkelt som at han tjener penger i søkk og kav på at folk bruker referral-koden hans. Han kunne lært en ting og to av Teslabjørn.

Men; Er det ikke et ganske godt tegn at de fleste som først har en Tesla, blir så overbevist at de trer inn i "Tesla-menigheten"?

For egen del er jeg helt klar på at det er elendig at Tesla ikke klarer å levere feilfrie biler, og at JA de har fortsatt noen "barnesykdommer", men at gleden over bilen overveier dette med god margin, og toleransen for litt spesielle valg eller barnesykdommer er også større enn den ville vært med biler fra produsenter som har laget biler i 100 år.

RuneW

Sitat fra: JorEl på tirsdag 27. februar 2018, klokken 00:26
https://www.youtube.com/watch?v=cA9yuMqiT0U

Jeg mistet nesten umiddelbart interessen av disse videoene etter at han fikk seg en Model X. Blir jo bare surr...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

JorEl

Vet ikke om det er misunnelse, men jeg ble heller litt lei av de som skal få seg en gratis Roadster ::)

Prøver å glede meg over at andre gidder og lage youtube-videoer som jeg kan lære av, eller bli underholdt av.

Synes det er helt greit at Trevor har kjøpt en X. Det er vel mange som ikke har klart og vente. Pluss at Trevor var vel redd for at subsidiene skulle ta  slutt over nyttår.
Trevor og kompisen har fulgt Tesla over lang tid, samtidig som de har gitt lytterne/seerne info om alt som skjer i Tesla. Det er ikke bare TM3 de har snakket om.

Personlig irriterer det meg mer, når Trevor eller andre youtubere snakker om den gode servicen de får, for de representerer ikke lenger oss vanlige forbrukere. De er jo blitt "Tesla-kjendiser" og blir nok bedre ivaretatt av Tesla. Tror jeg.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Amoss

Sitat fra: JorEl på tirsdag 27. februar 2018, klokken 15:59
Synes det er helt greit at Trevor har kjøpt en X.

Det er vel ikke så mye det AT han har kjøpt seg en Model X de fleste her reagerer på. Men hva som har skjedd i etterkant. Referal-spammen har alt vært nevnt. Og så er det alt ekstra som han skaffer seg og reklamerer big-time for i etterkant - dekk, lakkbehandling etc. Tweeter-feeden hans har blitt mer til reklamekanal enn en informasjonskanal, nesten annenhver tweet er ting jeg *antar* at på ett eller annet vis er sponset - uten at det er markert som dette. I tillegg kommer som andre har vært inne på at han tydelig har mistet en del av objektiviteten fra tidligere.

... en annen ting er at det vi ser derifra nå er kanskje en grei Tesla-kilde, men det begynner å bli lengre og lengre mellom informasjon om Model 3 - og det altså fra noen som kaller seg for Model 3 fan club, ikke Tesla fan club.
Model S 85D

JorEl

JEg er ikke uenig med noen. Liker heller ikke spam og reklame!!
Han burde endre navnet på programmet sitt, men om han da måtte begynne på null ang. subscibers så er det forståelig om han ikke vil det.

Han er også flink til å huske det han spådde, når han har fått rett....
Likte minst når han blandet inn familien sin på sykehuset, men det er jo bagateller når man tenker på alt søppelet vi får blandet inn i nyhetene våre nå til dags..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Kramzz

Jeg syns det er sløkka at man kan legge ut referal igjennom youtube
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Amoss

Sitat fra: JorEl på tirsdag 27. februar 2018, klokken 16:31
Han burde endre navnet på programmet sitt, men om han da måtte begynne på null ang. subscibers så er det forståelig om han ikke vil det.

Det er ikke så mye at han må endre navn på kanalen/tweeter-konto, men at han må lære seg å skille mellom ting. Opprett egen kanal/tweeter for seg personlig, og reservere kontoer navnet "Model 3 Owners Club" til informasjon som er relevant for Model 3 interesserte. De som er interesserte i hva han driver med ellers, eller helsen til familiemedlemmene hans, eller vil høre om hans nye ikke-model-3 bil kan så velge å også følge ham selv i tillegg.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA