Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tur Oslo til Stokkholm

Startet av Cirrisky, tirsdag 03. mai 2016, klokken 19:42

« forrige - neste »

Cirrisky

Hei,

Lurer på om noen har noe erfaring med hurtiglading i Sverige.

Skal en tur med egolf fra Oslo til Stokkholm om et par uker, og prøver å legge opp hurtiglader-stopp. Er det enkelt å få betalt på de forskjellige leverandørene med norsk nummer osv?

Trekkoppbil

#1
Jeg ville hatt med rfid-brikker fra Fortum og Clever.

Enkelte brikker fra Fortum kan brukes i Sverige, og andre kan ikke. Brikka fra Elbilforeningen kan ikke brukes der. Du kan høre med dem, men du får ikke noen endelig bekreftelse på om brikka fungerer, før du er i Sverige.

Charge and drive lar deg lade på kreditt, så jeg tipper du bør ordne det i Norge. Det koster 2 kr pr minutt, hvis det ikke har endra seg.

clever.nu kan du bestille kredittkort som heter Clever Fri. Min erfaring er at man får lade på kreditt i Sverige og Danmark, for det om man bor i Norge, og jeg trur det er bedre å bestille Clever-kort fra Sverige enn fra Danmark.  Det er også alternativer med forhåndsbetalte kort.

Ellers kan du orienter deg på kartet: http://www.uppladdning.nu/

Cirrisky

Tilbake fra turen nå.

Brukte et "kontantkort" fra Clever, pluss den vanlige grønne brikka til Fortum.

Gikk bra, og stod vel så og si aldri i kø for å lade.

Brukte ca 4-5 ladinger hver vei for å komme meg hele veien, med fart på rundt 85-100.

Takk for hjelp, og selv om langkjøring med eGolf funket greit, så tar det fort 2-3 timer ekstra pga kjøring i lavere fart enn jeg ville ha gjort i en fossil-bil, og 5 ladinger på ca 15-30 minutter hver :).

alda

Sitat fra: Cirrisky på mandag 23. mai 2016, klokken 15:52
Tilbake fra turen nå.

Brukte et "kontantkort" fra Clever, pluss den vanlige grønne brikka til Fortum.

Gikk bra, og stod vel så og si aldri i kø for å lade.

Brukte ca 4-5 ladinger hver vei for å komme meg hele veien, med fart på rundt 85-100.

Takk for hjelp, og selv om langkjøring med eGolf funket greit, så tar det fort 2-3 timer ekstra pga kjøring i lavere fart enn jeg ville ha gjort i en fossil-bil, og 5 ladinger på ca 15-30 minutter hver :).
Var i Stockholm över helgen, och kan rekommendera ett helt OK hotell centralt i byen där det är gratis parkering med lading. De har 2 röda 3-fas industrikontakter och en vanlig schucko. Om man avtalar i förväg så håller dom av plats.
Hotellet det är snack om är i tillägg ett annorlunda och spännande boende, det är nämligen ett 250 år gammalt fängelse som är ombyggt til hotell/vandrarhem:
http://langholmen.com/

Det finns både enkla rum utan bad och mer traditionella hotellrum till ett bra pris.

Rekommenderas!
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA