Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Appstyring til Kia Soul EV 4000 kr + 50 kr måned

Startet av Rav4_EV, onsdag 04. januar 2017, klokken 18:54

« forrige - neste »

Rav4_EV

Med lynrask respons vil du kunne sette på varme, sjekke ladestatus og motta hendelsesmeldinger fra bilen din.
Med nok interesserte vil vi kunne lansere denne tjenesten i løpet av noen måneder.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

moby666


Rav4_EV

Kortversjon:

1. Leverer en telemetrienhet som plugges inn i bilen. Ferdig med Simkort.
2. Servertjeneste i skyen hos Amazon AWS
3. Egen app.

Støtte for Soul, Ioniq og Leaf (også japanproduserte v1.)
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

goev

Endret dere tittelen?
Jeg synes 4000 kanskje er litt mye for en funksjonalitet som bare er kjekk og ha.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

Rav4_EV

#4
Det er vel greit å gå ut med en pris slik at interessenter vet hva det koster?

Man kan jo kjøpe OVMS og mekke sammen noe selv, men det gjelder vel bare de færreste.
Blir vel egentlig ikke noe billigere dersom du ikke har en egen glede av å gjøre slikt.

HW har forøvrig 2 Canbus og kan gjøre langt mer enn 8 bits Microchip'en
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

goev

#5
Dagens OVMS er helt klart for spesielt interesserte :) 

Når det gjelder prisen, så er det helt greit å få fram. Den var bare ikke der når jeg svarte på undersøkelsen. Hadde den det, så hadde jeg svart annerledes.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

moby666

Tror 4000 + 600 i året er for mye for en slik tjeneste. Det betaler ihvertfall ikke jeg,

kennethdelbekk

prisen er det ingenting å si på hvis den får nok funksjoner- jeg vil ha varmestyring, ladestyring, kunne se hvor bilen er på et kart, låse opp og igjen og status.. temperatur og annen info om batteri.  mest mulig info fra bilen egentlig.  bruker en app idag der jeg har ganske mye info. (torque)
Fenstad
2022 Model Y
2014 Modell S85 (Solgt)
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

madsskon

#8
Har dette gratis på min Tesla i dag, og kunne ikke falt meg inn å betale 4000 + 600 i året for å få dette også på min Soul. Dersom det kostet kun de 600,- i året så hadde jeg vurdert det, men hadde nok vurdert det til NEI da også.

Grunnen er egentlig at jeg ikke syns funksjonene som tilbys er noe must.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Crown

#9
Synd det ikke går å kryssposte flere steder (jeg holder meg naturligvis mest i Ioniq-delen).

4000 i engangsavgift og 600 i året, og da gjelder det klima?

Vi har det i Leafen og må si det er et savn i Ioniq nå som vi var vant til det fra Leaf. Jeg hadde nok investert i det hvis det var garantert stabilt og funksjonelt. Ingenting er som å komme ut til varm bil i -10 eller avkjølt kupé i solsteiken :)

For min del kunne det vært et alternativ hvis det var noe som bare gikk på trådløst nett også, ettersom jeg har nettilgang både på jobb og hjemme som bilen kobler seg opp mot. Det hadde kanskje vært rimeligere hvis mulig?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

paaland

Det er en ganske stor og aktiv Facebook gruppe for Kia Soul EV eiere i Norge. Mer trafikk der en her. Burde poste der også https://www.facebook.com/groups/1543242002564112/
Kia Soul EV (2016)

anrefsah

Hei @Rav4_EV, er det mulig å få vite noe mer om prosjektet. Er helt klart interessert, men ønsker å få langversjonen om hvordan tjenesten er laget og gjerne litt skjermbilder fra appen. Hvem er leverandør?

Sent from my SM-G925F using Tapatalk


bear4x4

Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver motatt 22 Desember 2014

nr1rayner

1 av grunnene til at jeg IKKE valgte Soul den gangen var APP. Ioniq er vurdert, men etter å levd med Leaf og (tidvis) fungerende app i 2 år vil jeg ikke gå tilbake til bil uten.
Jeg har forskjellig avreisetidspunkt hver eneste dag, så for meg er timeren i bilen bare til bry.
1-2.000 i "oppstart" og 50,- pr mnd hadde jeg sikkert betalt.

Skulle da tro at en APP er interessant for forhandlernettet for Kia og Hyundai, slik at de er mer enn villig til å trå til?
Ta kontakt med de  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Karl-Gunnar Eriksson

För 1-2000kr, med möjlighet att sätta i eget simkort (för oss som inte bor i Norge) så skulle det vara intressant.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA