Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uoriginale vinterdekk på felg

Startet av Olemann, onsdag 28. desember 2016, klokken 12:21

« forrige - neste »

Counterpointer

Megahjul Zax Axe black 16' felg, Tpms og Nereus piggfrie 205/60-16
9700kr ferdig på bil

Stikkkontakt

Sitat fra: Gnilre på fredag 13. oktober 2017, klokken 09:25
Kan du fortelle hvor du fikk tilbud om 9000 for 16" med Sava piggfrie dekk ? Jeg vurderer denne dimensjonen jeg også, og hvis det er de nyeste Sava Eskimo Ice bør de være gode nok. Var prisen inklusive trykksensorer ?

Dinedekk i Bergen. Pris med sensorer ja.
Jeg har handlet veldig mye med dem også via firma, så prisen er kanskje kunstig lav.

Radar70

Jeg kjøpte sensor, dekk og felg hos Magahjul. De klarte ikke å kalibrere sensorene slik at det ble kluss i displayet på bilen. Jeg tok en telefon til forhandler (Oslo Mobile) og han sa jeg bare kunne kjøre innom så skulle de kalibrere på nytt. Tok turen innom fra jobb i ettermiddag og det tok 3 min så var riktig trykk på riktig dekk. Positiv opplevelse ;D
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

Como

Kjøpte bilen med originale vinterhjul. Var innom forhandler i går for hente dekk reparasjons-kit. Fikk da vite at det er 2 nye dekktyper på vei til forhandlere.
Det ene et Kontinental vinterdekk med samme selv-tettende funksjon slik som på medfølgende sommerhjul.
Det andre et vinterdekk med en lyd-dempende matte inne i dekket som reduserer hjulstøy i kupeen.
Dessverre mangler vi et dekk som kombinerer begge deler.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Counterpointer

Sitat fra: Como på fredag 20. oktober 2017, klokken 12:45
Det andre et vinterdekk med en lyd-dempende matte inne i dekket som reduserer hjulstøy
Merke og type?

Como

Sitat fra: knut.aulie på fredag 20. oktober 2017, klokken 15:47
Sitat fra: Como på fredag 20. oktober 2017, klokken 12:45
Det andre et vinterdekk med en lyd-dempende matte inne i dekket som reduserer hjulstøy
Merke og type?
Fikk ikke med meg hverken merke eller type.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Counterpointer

Fant denne typen dekk i en YouTube kanal for Tesla. De sier ikke merke, men det er antagelig Michelin eller Continental siden de brukes på P modellene.

Det ser ut som skumgummimatter.


Kjelli

Jeg prøver å innhente lokale priser da webbutikkene ender opp som "dyre" pga frakt.  Får til svar hos noen at ampera-e ikke går med 205/60-16 dekk.
Er dette ikke en "lovlig" størrelse?

Kjell

Olemann

Jeg fant den ikke i vognkortet, men fant den som opsjon i bilens håndbok.  At bilen fungerer med den dimensjonen er helt klart.  Billigere dekk, litt mykere og mindre vannplaning enn med 215 på 17/50.

Sitat fra: Kjelli på lørdag 11. november 2017, klokken 20:08
Jeg prøver å innhente lokale priser da webbutikkene ender opp som "dyre" pga frakt.  Får til svar hos noen at ampera-e ikke går med 205/60-16 dekk.
Er dette ikke en "lovlig" størrelse?

Kjell

Counterpointer

Sitat fra: Kjelli på lørdag 11. november 2017, klokken 20:08
Jeg prøver å innhente lokale priser da webbutikkene ender opp som "dyre" pga frakt.  Får til svar hos noen at ampera-e ikke går med 205/60-16 dekk.
Er dette ikke en "lovlig" størrelse?

Kjell


Som du ser er det godt innenfor lovlig variasjon.

Jeg har dette på min bil og det fungerer utmerket.

zbk

Jeg har 205/55-R17 som vinterdekk. De er enda noen mm større enn 205/60-R16, så det burde være uproblematisk. 
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Kjelli

Takker for svar. Jeg tror det var mer i retning om plass til bremser og calipere. Men flere her har jo denne størrelsen, så det kan jo ikke være noe problem. Fant noe om 16 tomms felger i manualen og.

Counterpointer

Sitat fra: Kjelli på søndag 12. november 2017, klokken 03:00
Takker for svar. Jeg tror det var mer i retning om plass til bremser og calipere. Men flere her har jo denne størrelsen, så det kan jo ikke være noe problem. Fant noe om 16 tomms felger i manualen og.
Det er ganske tett om plassen så jeg fikk dekkskjappa til å teste 16 felgen på bilen før kjøp.

Zax felg fra Megahjul passer hvertfall.

jj44nn

Sitat fra: TM på tirsdag 04. juli 2017, klokken 06:38
Valgte å kjøpe med originale 17" felger og sensorer sammen med bilen. Fikk litt rabatt og havnet på 7150 kr. Da er det er neppe mye billigere med uoriginalt, men dette er bare et alternativ for de som ikke har fått levert bilen ennå.

Venter på at det dukker opp et godt tilbud på gode vinterdekk. Tar gjerne imot tips om mulige dimensjoner og pris.

Hvor fikk du denne prisen?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA