Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

USB-hub støtte..?

Startet av ProsjektX, mandag 26. desember 2016, klokken 20:51

« forrige - neste »

ProsjektX

Kunne gjerne tenkt meg 2 USB uttak, slik at jeg kan ha en USB minnestick med musikk fast koblet til, men også mulighet for å koble ut og inn telefonen evt for Android Auto, så fant en gammel USB 2.0 hub jeg hadde liggende for å teste, men den fungerte ikke, kom opp en melding om "USB enheten støttes ikke.." når jeg koblet inn f.eks minnepenn eller telefon. Så lurer på om andre har kommet på samme tanker og testet evt med nyere typer USB hub og fått det til?
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

yhafting

"Only products with byte/sectors formatted
at 4 KB or lower are recognized.
• Only USB devices in FAT12/16/32
format are recognized; NTFS and
ExFAT file systems are not recognized."

"Use of aftermarket USB hubs and
extension cables can result in the
vehicle's audio system failing to recognize
your USB device. Connect
the USB device directly to the multimedia
port of your vehicle."

s 4-22, 4-23 i manualen.
Det kan jo hende man kan få det til å virke, men i prinsippet er det bare USB-lagringsenheter som er støttet. Det er svært liten sjanse for at en nyere USB-hub vil virke, ettersom USB i utgangspunktet skal være bakoverkompatibelt.

Antagelig må du ha en enhet som serverer data som én disk, selv om det er fra flere enheter skal du koble sammen flere USB enheter. Det fins sikkert noen som har laget noe slikt med en arduino el.. Burde ikke være for vanskelig hobbyprosjekt om man kan programmere.

Alternativet er vel kjøpe seg et stort minnekort til telefonen og kjøre alt over på den.

Men det sagt, så venter jeg bil i Q2, så jeg kan ikke teste dette selv..
2021 Energica SS9+ 
2017 Hyundai Ioniq

aek

Sitat fra: yhafting på mandag 26. desember 2016, klokken 21:42
"Only products with byte/sectors formatted
at 4 KB or lower are recognized.
• Only USB devices in FAT12/16/32
format are recognized; NTFS and
ExFAT file systems are not recognized."
Tenkte det kunne være greit å nevne at dette ikke stemmer, jeg har nettopp lagt inn mengder av musikk på en ExFAT-formatert minnepinne, musikken gjenkjennes og spilles. De har vel kanskje oversett at dette må oppdateres i manualen; jeg leser at ExFAT-standarden kom i 2006, så det er jo på tide å støtte den ...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA