Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brukket bakaksel

Startet av getor, søndag 18. desember 2016, klokken 13:24

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. desember 2016, klokken 20:39
Tre stk 2013-modeller. Tipper pcb spretter sjampisen og putter popcorn i microen nå  ;D
Ang NDA - eierne legger jo ut bilder....

De det akkurat har skjedd med ja, Tesla har vel ikke rukket å huke tak i dem.  ;D

Den ene hendelsen på FB er fra en tid tilbake, men der er det ikke eier som har lagt ut bilde og info.

El-boy

Da er det bare å hente popcorn og vente på PWB,
Kanskje han ChristanF.. (ett eller annet), kommer på banen og forteller oss at det går fint å kjøre i 300km/t på ett hjul og det har han gjort mange ganger og er helt ufarlig...  :P

petersv

La bildene i innlegget der jeg postet fb-lenken.

lunitiks

Sitat fra: El-boy på mandag 19. desember 2016, klokken 20:46
Da er det bare å hente popcorn og vente på PWB,
Kanskje han ChristanF.. (ett eller annet), kommer på banen og forteller oss at det går fint å kjøre i 300km/t på ett hjul og det har han gjort mange ganger og er helt ufarlig...  :P

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

El-boy

Hvis det er ett utmattingsproblem som forårsaker dette så skal det nok ikke så store konstruksjonsendringen/materialspec. til for å få dette til å holde "evig". Komponenten er jo relativt robust i og med problemet er lite utbredt og gitt også mange Teslaer blir røft behandlet av sine brukere men ser likevel ut for å holde bra (ikke bakdekka da). Tror dette kan løses enkelt med det rette fokusert ifra Tesla.

Øyvind.h

Sikkert panotakets feil dette også tipper jeg....

Spøk til side, det er veldig mange med 2013-modeller som har kjørt veldig langt og tøft. Trådstarter har hverken kjørt langt eller tøft. Sannsynlig da at dette ikke er en svakhet i bilen, men svakhet i reparasjon som er utført?
Så nylig videodokumentert gjennomgang av understell på en EU-kontrollert Model s gått noe sånt som 150-250K. Den fikk svært gode skussmål av personen som utførte kontrollen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

El-boy

Ja, kan være slurv ifra D.U'skiftet. Enda en grunn for å utbedre konstruksjonsfeilen av lagerarr. i D.U'en, slik dette ikke overlates til mer eller mindre kompetente mekanikere på service-senterene ved stadige D.U skifter.
Det bør iallefall være utarbeidet sjekklister som mekanikerne krysser av for hver bolt tiltrekning etc. slik alt blir gjort rett og sjekket. Det er ikke uten grunn Piloter må bruke sjekklister...
Virker å være noe mer slurv med mekanisk arbeid på Tesla verkstedene enn andre bilverksteder, er det pga det er bilelektrikere, datafolk som er ansatt i verkstedet?

pwb


pwb


petersv

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. desember 2016, klokken 21:15
Så nylig videodokumentert gjennomgang av understell på en EU-kontrollert Model s gått noe sånt som 150-250K. Den fikk svært gode skussmål av personen som utførte kontrollen.

Link til denne? Virker interessant.

Øyvind.h

Sitat fra: petersv på mandag 19. desember 2016, klokken 22:27
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. desember 2016, klokken 21:15
Så nylig videodokumentert gjennomgang av understell på en EU-kontrollert Model s gått noe sånt som 150-250K. Den fikk svært gode skussmål av personen som utførte kontrollen.

Link til denne? Virker interessant.

Den ble postet på FB. Usikker på om det var i den lukkede eller åpne gruppen. Men ganske sikker på at det var Thomas fra Flesland Auto som la den ut.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Stemmer, 260k og eneste som måtte byttes var nedre, bakre bærearmer foran. Ellers alt ok. Boltene til disse bærearmene var tydeligvis montert før batteripakka på fabrikken, slik at det ikke gikk an å få dem ut uten å ta ned pakka. Løste seg ved å kappe dem, og tre de nye andre veien.

Lynet

Spør Tesla hvorfor de står den veien.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El-boy

#43
Tre bildebevis på kalvbeint bakhjuloppheng på Norske biler. Hmm. I tillegg kommer de som ikke poster på Facebook eller elbilforum, da skal det vel ikke bagatelliseres så mye. Uansett så kan feilen skyldes monteringsfeil på servicesentere ved stadige D.U skifter. Dette må Tesla ha fokus på, synes ikke dette er betryggende.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jlan

En gjennomgang av hjulopphenget her. Med saltlake tilstede kan det nok bli litt interessant kjemi rundt boltene som er i direkte kontakt med aluminiumsbrakettene. Hvis boltene gjenbrukes etter demontering, så kan også ting skje:
https://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/2012-tesla-model-s-signature-performance-suspension-walkaround.html
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA