Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkeringsbrems problemer

Startet av eivisa, fredag 09. desember 2016, klokken 14:41

« forrige - neste »

Angelo24

Min 2011 LEAF har fått så lenge 2 kjente og dyre problemer. I fjor den tull ved oppvarming som ryker deler i batteri kostet 20.000kr og nå det med parkeringsbrems som koster 40.000kr. Veldig bra!!!!!!

Nilsern

Ikke bare Tesla som har problemer med deler...
(flyttet denne fra Alderdom... til parkeringsbrems kontroller)

Leaf 2013. Fikk feil på håndbrems i EU kontroll pga treg vire. Verksted greide ikke å smøre den opp igjen og måtte bestille ny. Vire var ikke å oppdrive i hele Europa gjennom Nissan og de klarte heller ikke å finne uorginal. De ser på saken videre - alltid bra service fra gamle Nissan forhandler Haugaland bilsenter (men vet ikke pris). Dersom ikke de klarer å skaffe ny innen fristen for EU godkjenning så kan det skaffes fra skraphandler.

Electrix

Jeg lurer på om denne parkeringsbrems-wiren kan byttes selv mot noe lignende? Mulig den kan byttes mot en standard sykkelbrems-wire? Skjønner at verkstedet kanskje ikke gjør slike fix pga garantier osv, men på egen bil kan det være verdt det selv om det blir litt tilpassing.

Og ja, jeg vet at bilen er tyngre enn sykkel, men samtidig så skal denne bare trekke til en bremsesko, det er ikke nødvendigvis tyngre enn en sykkelbrems, og bremsene på en sykkel er gjerne like kritiske som håndbrekk på en bil.

Fikset selv vindusheisen på Mondeoen vår med bremsewire og skjøt fra biltema, ellers måtte jeg ha byttet hele vindusheisen med motor.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

leafnor

Hvilken, eller hvilke wirer er det som så mange må holde på å bytte?

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Nilsern

På min bil må det byttes vire til høyre parkbrems bak. Vet  ikke noe mer enn det. Er Leaf med fot-parkbrems. Verkstedet sa forøvrig at de aldri før hadde vert ute for at "vanlige" deler ikke kunne skaffes. Det kan selvsagt være at Nissan sentralt snart får det på lager. Går ut fra at dette er noe som må byttes på en del eldre Leafer?

leafnor

Så da er det en at de wirer som er "ut i det fri" og utsettes for salt og fukt.
Tenker, bruker man fuktfortrengende spray (WD40 etc) på wirens endepunkter så vann ikke trekker inn så lett, så lever de litt lengre.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Mateusz

Eg har fått nylig problemet på 2014 Leaf. Treg wire. Har prøvd å smøre men hjelper ikkje. Har noen byttet wire eller fikset det? Hvor mye koster deler og hvor omfattende er arbeidet?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA