Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkeringsbrems problemer

Startet av eivisa, fredag 09. desember 2016, klokken 14:41

« forrige - neste »

eivisa

Satt min 2011mod inn til service. Alt var ok og bilen har fungert perfekt hele tiden. Gått 137000km.
Blir så oppringt av Nissan, og de spør om jeg har hatt problemer med Parkeringsbrems, og de har jeg ikke.
Får så beskjed om at det vil koste 40000kr og fikse.  40 000kr.(de ville dekke ca 50%)
Noen som har vert borti noe lignende?
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

nr1rayner

FØRTI tusen???
Hva i alle dager er problemet, skal de bytte hele bakakselen????

Det er vel vanskelig å finne ut om den egentlig er i orden på gen1, da du sikkert må stå i ro for å aktivere den? Og i "girkassa" er den også en "brems" som holder bilen temmelig godt.

Heldigvis gikk de over til mekanisk operert på faceliften  :)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

rolandvg99

Og jeg som syntes at e-brekket på Scenicen var drøyt priset! Kosta kr 13500,- her i Norge. Kjøpte fra Renault Essex i England og betalte kr 4450,- pluss frakt og MVA. Allikevel billigere enn netto til forhandler i Norge.
"I like soul with a capital S"

kaiat

Hvis du ikke har hatt problem med park-bremsen, høres dette rart ut. Du hadde vel merket det? Når det er sagt, det er jo ikke uvanlig at det blir en del krøll med disse elektriske park-bremsene. Hørte om en VW Passat-eier som fikk servert et prisoverslag på 60 000. Det viste seg senere at det bare var bryteren som var gåen...

Jeg har elektrisk park-brems på min fossil-Renault og jeg vet at det er et eller flere firma borte i UK som kan reparere disse styreenhetene. Muligens tar de flere bilmerker også.

Du kan lese litt her også:
https://speakev.com/threads/parking-brake-error-visit-dealer-2-172-bill.3603/
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=27&t=3706

3irikur

Dette høres merkelig ut. Hvorfor vil de dekke 50%? Er dette egentlig noe som bør være reklamasjonssak som de ikke vil betale fullt for selv?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

eivisa

Vel, bilen er over 5 år og kjørt 137000km så det er vel ingen garanti eller reklamasjon som gjelder desverre.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

kavorland

Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

kodalse

Da vet vi hva bilforhandlerne skal tjene penger på i fremtiden.
Ekstremt dyre "hylledeler" priset etter samme prinsipp som legemidler.

Tidligere har jeg vært skeptisk til DU hos Tesla, nå ser vi simple deler også hos Nissan til grov overpris.
Blir vel "Hest og kjerre" neste gang, skal etter sigende være miljøvennlig :D
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Electrix

Det var sinnsykt dyrt, vi vet jo at batteriet er den dyreste enkeltdelen på elbiler, nå vet vi hva den nest dyreste delen er!

Har du fått forklaring på hva feilen er? Mulig det går an å fikse det selv?

Utrolig irriterende at bilprodusenter bare selger hele sett og ikke enkeltdeler. Da vindusheisen på Mondeoen vår stoppet pga rusten vaier skulle ford ha 3-4 tusen for hele heise med motor, kunne ikke selge bare vaieren. Det endte med at jeg kjøpte en bremsevaier til sykkel på biltema til 12,90 og skjøtet inn denne istedet.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

AppleKnocker

Be dem om å fikse parkbremsen på høyre hjul, så kan du ta ansvar for venstre?

Seriøst: kan dette være grunnen til at de gikk bort fra el parkeringsbrems? Bilen må jo bli mye billigere å lage hvis de dropper denne delen.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

TorC

Kjøp den fra en bilopphugger. Den er relativt enkel å bytte.

El-parkeringsbrems tror jeg må være en av det mest dustete på 1. gen LEAF. Unødvendig leamikk, unødvendig kompliserende, unødvendig kostbart, og alt for lett for klåfingrende unger å slå den på.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

rolandvg99

Sitat fra: TorC på lørdag 10. desember 2016, klokken 10:28
Kjøp den fra en bilopphugger. Den er relativt enkel å bytte.

El-parkeringsbrems tror jeg må være en av det mest dustete på 1. gen LEAF. Unødvendig leamikk, unødvendig kompliserende, unødvendig kostbart, og alt for lett for klåfingrende unger å slå den på.

Dersom nissan følger Renault sin praksis så låses disse opp mot den enkelte bil. Den kan i så fall ikke benyttes på en annen bil en den originale.
"I like soul with a capital S"

Lynet

Det er omtrent en pussermotor med en momentføler så den prisen Nissan presenterer her er hinsides all fornuft! Forbrukerrådet neste.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

leafnor

Liker Leaf'n, den elektriske parkeringsbremsen også, men bare frem til den evt vil koste 40.000,- >:(
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA