Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye brukere, se her!

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 29. november 2010, klokken 13:33

« forrige - neste »

Per Leon Jonassen

Hei melder meg gjerne inn som medlem
Støtter fullt tiltaket om nye brukere
Hva med hybrid brukere har de noe i dette forumet å gjøre
hva er en hybrid
har selv en tesla 90 d
og forstår ikke hvorfor man trenger å dra med seg en bensindrevet generator
Per
Pers REN elbil.

Dampmaskin

Sitat fra: Per Leon Jonassen på søndag 11. september 2016, klokken 23:11Hva med hybrid brukere har de noe i dette forumet å gjøre

Det er en egen forumseksjon for ladbare hybrider.

Sitat fra: Per Leon Jonassen på søndag 11. september 2016, klokken 23:11hva er en hybrid
Wikipedia har en artikkel om hybrider.

Sitat fra: Per Leon Jonassen på søndag 11. september 2016, klokken 23:11har selv en tesla 90 d
og forstår ikke hvorfor man trenger å dra med seg en bensindrevet generator
Grunnene til det varierer nok en del. For å bruke en av mine egne grunner som eksempel, så mangler jeg lademulighet hjemme.

Elmo

Sitat fra: Per Leon Jonassen på søndag 11. september 2016, klokken 23:11
og forstår ikke hvorfor man trenger å dra med seg en bensindrevet generator

;) Det er vel noen som heller lurer på hvorfor man skal dra rundt på mange hundre kilo batteri når man (statistisk sett) bare skal kjøre 3-4 mil :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

MiDi

Ønsker å bli medlem. Har bestilt model X og lurer på litt av hvert i den anledning.

Raymondsakshaug

Er veldig glad i forumet . Brukte dette flittig før vi bestemte oss og ta steget ut i den elektriske verden.

Jodes

 :laugh:
Hva er en fremmedkulturell IP-adresse?  :police:

Bringisen

Flott tiltak, vi vil ikke ha noen "pepperfedre" her 

GMA

I samme båt, følte oss klare for elbil. Det blei en Leaf Tekna 30kw :) Spørsmålene fra meg raser snart innover dere!

erlingmong


Dag Birger Kjernsvik

Helt siden konseptet med el-bil begynte å rulle på de norske veier har jeg vært en relativt ivrig motstander av denne type transportmidler.
Jeg har tenkt at dette er noen nye overhyped greier fra miljøsosialister med lilla skjerf og fotformsko.
Imidlertid så ser jeg nå at det er i el at den foreløpige fremdriften ligger. Fossilt er i ferd med å bli faset ut, selv om det nok er noen år igjen før det skjer. Presset ligger imidlertid på lommeboka i form av økte bomringavgifter og subsidier som diesel og bensinbil eiere går glipp av.
Jeg går derfor i disse dager og venter på min eGolf med 300 km rekkevidde og litt ekstrautstyr som jeg hadde lyst på. Jeg virkelig gleder meg til den kommer.
Så da ble jeg en overbevist el-bil eier jeg og. Hvem skulle trodd det? Ikke jeg ihvertfall.

Elmo

Sitat fra: Dag Birger Kjernsvik på lørdag 02. september 2017, klokken 17:55
Jeg går derfor i disse dager og venter på min eGolf med 300 km rekkevidde og litt ekstrautstyr som jeg hadde lyst på. Jeg virkelig gleder meg til den kommer.
Så da ble jeg en overbevist el-bil eier jeg og. Hvem skulle trodd det? Ikke jeg ihvertfall.
Gratulerer :+1:  og velkommen etter ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Amatøren

#41
@Dag Birger Kjernsvik: Har selv vært ihuga motstander av elbiler, men den kamelen svelger jeg nå!

Nå som elbiler blir stadig mer anvendelig uten å være en dyr Tesla (vi hadde reservasjon, men ombestemte oss) så blir det elbil I denne familien også. I tillegg liker jeg konservativt design og ikke noe som ser ut som en stilstudie for fremtiden. Ikke misforstå! Tesla er fin og mange andre også og flott at ikke alle kjøper det samme.

Første elbilen kommer til uken. Valget var først en e-up! Vesentlig for nærområdet og at barna skal disponere en trygg bil og ikke ha noe gammelt som må skrus mye på.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Elmo

Sitat fra: Amatøren på lørdag 02. september 2017, klokken 21:02
Første elbilen kommer til uken. Valget var først en e-up!

Gratulerer til deg også. eUp er en herlig liten og kjapp bil :D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Amatøren

Tusen takk for hyggelig hilsen.

Venter spent på e-Golf som "fødes" i uke 50 hvis "terminen" stemmer.

To "babyer"  på kort tid......
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Dag Birger Kjernsvik

Sitat fra: Amatøren på lørdag 02. september 2017, klokken 21:02
@Dag Birger Kjernsvik: Har selv vært ihuga motstander av elbiler, men den kamelen svelger jeg nå!

Nå som elbiler blir stadig mer anvendelig uten å være en dyr Tesla (vi hadde reservasjon, men ombestemte oss) så blir det elbil I denne familien også. I tillegg liker jeg konservativt design og ikke noe som ser ut som en stilstudie for fremtiden. Ikke misforstå! Tesla er fin og mange andre også og flott at ikke alle kjøper det samme.

Første elbilen kommer til uken. Valget var først en e-up! Vesentlig for nærområdet og at barna skal disponere en trygg bil og ikke ha noe gammelt som må skrus mye på.

Jeg vurderte også Tesla men så har jeg en kamerat og en i familien som har det og begge kjører en del fram og tilbake til verkstedet. Kompisen må bytte driving-unit nå. Selv om det ikke koster ham noe så er det tida og at jeg ville ihvertfall følt at jeg ikke kan stole på bilen. Lang rekkevidde på batteriet og en lynrask akselerasjon teller mindre for meg enn å føle at jeg kan stole på bilen. Dessuten tenker jeg at 300 km er ett stykke da, selv om den faktiske distansen er rundt 220. Såfremt du ikke kjører med eggeskall under gasspedalen da...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA