Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny bil flyttet inn på SC

Startet av Kim Kim, onsdag 03. januar 2018, klokken 12:10

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: bjoris på torsdag 04. januar 2018, klokken 09:14
Nå påstod de at det var ladeporten som hadde røket og ikke laderen...

Har måtte bytte lader 2 ganger på min X og da måtte jeg også bytte ladeport.

Kan ha med grunn til at lader røk - det var på grunn av feil på ladeboks, den stod med spenning på hele tiden og det ble gnist i ladeport, og spenningshoppet drepte lader.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Hører om en god del tilfeller av nybiler som forsøkes utlevert med mangler, og som i varierende grad blir tatt ut. Fellesnevneren later til å være at de blir stående på verksted på ubestemt tid.

Moralen er å ikke betale før man har fått inspisert bilen. Det har man rett til etter fkjl§38, siste ledd.  Hvis Tesla har fått pengene har de ingen incentiver for å få fortgang i eventuelle reparasjoner, eller å utbedre før utlevering.

Dette handler i stor grad om å snu en ukultur.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på torsdag 04. januar 2018, klokken 11:26
Hører om en god del tilfeller av nybiler som forsøkes utlevert med mangler, og som i varierende grad blir tatt ut. Fellesnevneren later til å være at de blir stående på verksted på ubestemt tid.

Moralen er å ikke betale før man har fått inspisert bilen. Det har man rett til etter fkjl§38, siste ledd.  Hvis Tesla har fått pengene har de ingen incentiver for å få fortgang i eventuelle reparasjoner, eller å utbedre før utlevering.

Dette handler i stor grad om å snu en ukultur.

Kjenner du faktiske tilfeller av at Tesla har godtatt denne praksisen, dvs at man får utleveringstime uten å ha betalt på forhånd?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Nei, men det har de faktisk ikke anledning til å motsette seg med mindre annet er avtalt med kunden på forhånd. De kan derimot nekte å levere ut bilen før oppgjøret er på plass. Jeg møtte opp til utlevering høsten 2013 uten at bilen var betalt i sin helhet pga noe krøll i systemene til banken. Så det var ikke noe problem da, men bilen ble naturligvis ikke levert ut før det ordnet seg.


Tuxedo

De leverer jo ikke ut bilen før betalingen er registrert i systemene deres, som fort kan ta en dag eller to.  Men mulig man kan be om en inspeksjonstime, uten utlevering.

o.b.lix

De får ikke pengene før du signerer på å ha overtatt bilen.
Om jeg kjøper ny bil igjen hos de vil jeg aldri godta overlevering ved kvartalsslutt, og jeg vil ikke signere før alt er gått over på bilen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RonnyØ2

Sitat fra: fonberg på torsdag 04. januar 2018, klokken 13:40
Sitat fra: Muffinman på torsdag 04. januar 2018, klokken 11:26
Hører om en god del tilfeller av nybiler som forsøkes utlevert med mangler, og som i varierende grad blir tatt ut. Fellesnevneren later til å være at de blir stående på verksted på ubestemt tid.

Moralen er å ikke betale før man har fått inspisert bilen. Det har man rett til etter fkjl§38, siste ledd.  Hvis Tesla har fått pengene har de ingen incentiver for å få fortgang i eventuelle reparasjoner, eller å utbedre før utlevering.

Dette handler i stor grad om å snu en ukultur.

Kjenner du faktiske tilfeller av at Tesla har godtatt denne praksisen, dvs at man får utleveringstime uten å ha betalt på forhånd?

Sikkert fantastisk å jobbe med utlevering, når "presset fra oven" sier at millionbilen skal utleveres med flere feil og mangler..

petersv


Havebigfun

Tesla kan gå på en smell- Om de senker listeprisen på en modell som står "ny" på deres verksted uten at eier kan selge den videre vil man vel kunne kreve erstattning for mellomlegget til den nye bilprisen.

I tillegg kommer en mega- omdømme -"utfordring" som kan koste mange nye kunder som hopper av om de erkjenner hvordan kundene behandles med en gang pengene for den nye bilen er på Teslas konto.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA