Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Svært lav motoreffekt på Ioniq Electric

Startet av 400VDC, tirsdag 29. november 2016, klokken 22:51

« forrige - neste »

400VDC

Noen som har lagt merke til motoreffekten angitt på vognkortet til mange (alle?) Ioniq? 25.30 KW (34 HK)
Får håpe det er en trykkfeil..  :o
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

Jejl

Vognkortet opplyser om maks kontinuerlig effekt.
Min Tesla med 422hk er f.eks oppgitt med 69kw.
I praksis reduserer teslaen ytelsen til ca 70-80kw når jeg har 210km/t.

Elmo

Er sånn med alle elbiler.  Det at maks kontinuerlig effekt skal stå i vognkortet gjør at tallet blir lavt. 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

400VDC

Det må være noe nytt da. I vognkortet til Leafen (2012) står det 80kW. Kan en bensin/dieselbil egentlig levere maks effekt (f.eks. 160HK) "kontinuerlig" uten at motoren ryker?
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

Elmo

Hmm. Ser ut som ikke alle produsenter oppgir "riktig".  Jeg observerer at VW setter eUp til  60.00 KW (82 HK) ???
. . og jeg må innrømme at den ikke helt kan sammenliknes med Tesla ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Amoss

Sitat fra: 400VDC på onsdag 30. november 2016, klokken 14:22
Det må være noe nytt da. I vognkortet til Leafen (2012) står det 80kW. Kan en bensin/dieselbil egentlig levere maks effekt (f.eks. 160HK) "kontinuerlig" uten at motoren ryker?

Nei, det er ikke noe nytt. Enkelte ser ut som om oppgir maks-effekt, noe som i følge regelverket er feil. "Kontinuerlig" effekt er over ett vist tidsrom, husker i farten ikke hvor lenge?  En halvtime? Uansett er fossilmotorene normalt i stand til å levere denne effekten gjennom hele tidsperioden det er snakk om, men ikke noe jeg vil anbefale om man vil at den skal vare. Så vidt jeg vet vil alle av dagens elbiler enten måtte redusere effekten for å unngå overoppheting i motor, batteri og/eller andre komponenter etter kort tid når de kjører på maks effekt, eller i det minste gå tom for strøm innen tidsperioden er over :p

Egentlig ganske greit dersom HK avgiften skulle komme til bake ;)
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA