Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil på parkeringssensor

Startet av rumi, torsdag 17. november 2016, klokken 22:46

« forrige - neste »

rumi

Parkeringssensor bak på passasjerside gikk helt amok i dag når jeg skulle rygge. Fungerte igjen etter at bilen hadde stått noen timer mens jeg var på jobb. Så kom feilen igjen. Noen som har opplevd noe lignende og har noen ideer om det er noe jeg kan gjøre selv for å fikse dette? Kan nevne for sikkerhetsskyld at det ikke er noe snø eller lignende som dekker til sensoren.

prophan

Min høyre bak viser rødt/stopp varsel selv om det er 100 meter fra nærmeste objekt. Feilen kommer og går. Noen ganger hjelper det å bare pusse litt på den. SC sier at det er bare å melde ifra hvis feilen ikke går bort.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

rumi

Sitat fra: prophan på torsdag 17. november 2016, klokken 23:24
Min høyre bak viser rødt/stopp varsel selv om det er 100 meter fra nærmeste objekt. Feilen kommer og går. Noen ganger hjelper det å bare pusse litt på den. SC sier at det er bare å melde ifra hvis feilen ikke går bort.

Er vel samme feilen jeg og opplever...

petersv

Hvis du ikke har gjort det, så anbefaler jeg en grundig vask. Dette er dessverre ganske vanlig på Teslas ultralydsensorer når de blir tilgriset på denne årstiden.

rumi

Bilen har nylig blitt vasket men ikke etter at feilen ble oppdaget. Ikke noe problem i dag. Håper det var bare var forbigående.

rumi

Feilen var tilbake igjen i helgen. Info er sendt til SC som skulle laste ned logg fra bilen...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA