Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 450km NEDC i 2018

Startet av jornhd, mandag 14. november 2016, klokken 22:06

« forrige - neste »

sven erik


nr1rayner

Bare glem tanken av batteribytte.
Det er mulig i BMW i3, men koster noe sånt som 100'.
Det blir muligens mulig i Renault Zoe, til ca samme pris. For de som leaser batteri var det vel snakk om "bare" 30-40'.
Ser altså ingen grunn til at det skal bli vesentlig billigere på Ioniq. Regn minst med 70-80' for batteribytte, det er det ikke verdt...

Mulig hvis/når det kommer ettermarkeds-batterier, men likevel vil det nok være så dyrt at det kun er gunstig for de som har en bra bil med dårlig batteri. Men kanskje selv da er det økonomisk selvmord å gå for batteribytte..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Amoss

Skulle vært interessant å vite om de her mener 2018 modellen som antagelig slippes høsten 2017, eller 2019 modellen som antagelig slippes høsten 2018 - eller noe i mellom :p
Model S 85D

Jorgen86

Flaks jeg skal ha min til 14.11.18 ;) da er ny bil bestilt og jeg trenger ikke tenke på og selge noe bil med dårlig rekkevidde I forhold til den Nye :)
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

sven erik

jeg bytter 1 til 2 ganger i året så  kommer det ikke så en kan bytte batteri så er det sikkert noen som vil ha bilen  om ikke bytter vi  bare ut  imiven

AppleKnocker

Sitat fra: nr1rayner på mandag 14. november 2016, klokken 23:51
Bare glem tanken av batteribytte.
Det er mulig i BMW i3, men koster noe sånt som 100'.
Det blir muligens mulig i Renault Zoe, til ca samme pris. For de som leaser batteri var det vel snakk om "bare" 30-40'.
Ser altså ingen grunn til at det skal bli vesentlig billigere på Ioniq. Regn minst med 70-80' for batteribytte, det er det ikke verdt...

Mulig hvis/når det kommer ettermarkeds-batterier, men likevel vil det nok være så dyrt at det kun er gunstig for de som har en bra bil med dårlig batteri. Men kanskje selv da er det økonomisk selvmord å gå for batteribytte..
+1 dessverre
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

AppleKnocker

Og EPA rekkevidde på 400km i 2020.

Sleng med et hengerfeste og en app som funker, så trykker jeg "Cancel" på min model 3.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

sven erik

Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 15. november 2016, klokken 19:26
Og EPA rekkevidde på 400km i 2020.

Sleng med et hengerfeste og en app som funker, så trykker jeg "Cancel" på min model 3.

appen er ikke så falig men  hengerfeste og 400km så er den min ja

Inop

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

sven erik


psyfoon

Spesiell markedsstrategi av Hyundai må jeg si.. Bilen er helt fersk og har vært godt markedsført og så kommer de med denne nyheten rett etter de første bilene har kommet til landet.. Vil de ikke selge nåværende modell annet enn de forhåndsbestilte? Jeg vurderte seriøst en slik, men med denne nyheten så er det uaktuelt. Da beholder jeg heller nåværende elbil i påvente av modellen med mye bedre rekkevidde, regner ikke med den blir mer enn 20-30k dyrere enn tilsvarende eksisterende modell. Hadde det ikke vært smartere å ventet med å lansere denne nyheten ca. 1års tid?
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

sven erik

bien er kjempe bra den er nokk så en kan få den eksisterende  til å være selvkjørende  og er mye  finneser på denne

Lible

Sitat fra: psyfoon på fredag 18. november 2016, klokken 23:31
Spesiell markedsstrategi av Hyundai må jeg si.. Bilen er helt fersk og har vært godt markedsført og så kommer de med denne nyheten rett etter de første bilene har kommet til landet.. Vil de ikke selge nåværende modell annet enn de forhåndsbestilte? Jeg vurderte seriøst en slik, men med denne nyheten så er det uaktuelt. Da beholder jeg heller nåværende elbil i påvente av modellen med mye bedre rekkevidde, regner ikke med den blir mer enn 20-30k dyrere enn tilsvarende eksisterende modell. Hadde det ikke vært smartere å ventet med å lansere denne nyheten ca. 1års tid?
Er enig i at det virker som spesielt, men tatt i betraktning at det tar en stund å produsere en bil, at Ioniqen har lang tid fra planlegging til ferdigstillelse, vil det synes naturlig at de må selge allerede produserte eksemplarer av bilen.

Med så mange nyheter fra konkurrerende merker, med lovnader om lengre rekkevidde, vil de uansett kunne brenne inne med et visst lager om de har produsert for mange. Da er det viktigere, for å holde merket populært, at de røper fremtidsplaner. Så må de heller bli kvitt eventuelt overskuddslager av modeller med dårligere rekkevidde med finurlig markedsføring eventuelt ta et tap.

Nå om dagen ser man jo Leaf til en veldig hyggelig pris, for de som ikke trenger kjempelang rekkevidde.

Amoss

Sitat fra: Lible på lørdag 19. november 2016, klokken 11:40
Med så mange nyheter fra konkurrerende merker, med lovnader om lengre rekkevidde, vil de uansett kunne brenne inne med et visst lager om de har produsert for mange.

Ja, er nok her det ligger. De har nok merket seg at mange som har vist interesse for bilen har endt opp med "Nei, bilen er flott den, men jeg tror nok heller jeg venter litt til og får meg en Bolt/Ampera-e/Model 3". Dette er deres forsøk på å si "I så fall vent enda litt til, så får du omtrent alt disse tilbyr også fra oss".
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA