Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ønsker om forandringer

Startet av autopass, mandag 14. november 2016, klokken 13:43

« forrige - neste »

sven erik

Sitat fra: EspenM3 på torsdag 17. november 2016, klokken 09:56
Sitat fra: sven erik på torsdag 17. november 2016, klokken 09:43
hei men det  funker ikke  mulig de ikke er lakt inn
men takk

Jo da, de er lagt inn, men du må gjøre som jeg beskrev for å få de fram. Om du ikke får det til så stikk innom forhandleren du kjøpte bilen av. Om selgeren ikke vet hvordan han gjør dette så be han spørre teknikeren sin på verkstedet. De har nemlig en servicebulletin liggende på dette  :)

e måtte ha nett  da fiksa det seg

bruisepristine

#31
Satt nettopp på med en 2 år gammel hyundai i30. Denne hadde ryggekamera skjult bak emblemet på bakluka og vipper frem når den settes i revers, videre viste den skjermbildet i innvendig speil som i og for seg også er en helt genial løsning siden det er naturlig og mer oversiktlig å benytte seg av speilene ved rygging fremfor en skjerm i midtkonsollen. Veldig rart dette ikke er standard på alle nyere hyundaier med tanke på hvor ubrukelig ryggekameraet blir hvis det ikke er tørr veibane og ren bil..
i-MiEV 2013
MG4 2023

sven erik

Sitat fra: bruisepristine på torsdag 17. november 2016, klokken 23:53
Satt nettopp på med en 2 år gammel hyundai i30. Denne hadde ryggekamera skjult bak emblemet på bakluka og vipper frem når den settes i revers, videre viste den skjermbildet i innvendig speil som i og for seg også er en helt genial løsning siden det er naturlig og mer oversiktlig å benytte seg av speilene ved rygging fremfor en skjerm i midtkonsollen. Veldig rart dette ikke er standard på alle nyere hyundaier med tanke på hvor ubrukelig ryggekameraet blir hvis det ikke er tørr veibane og ren bil..


enig  kamra burde hvert skult så en hele tiden ser bra  bakover men ikke  engang tesla har det

Jorgen86

E-Gylfen har jo det vw emblemet vipper ut, jeg personlig bruker ikke rygekamera så mye så er ikke noe problem for meg, en ting jeg skal gjøre og som jeg synes ser helt dust ut er at det ikke er led skiltlys, strake vegen til teman å handle led pærer ;) prøve og få tak I noe til det noe bedrøvelige fjernlyset også.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

sven erik


tuono

Må revidere min oppfatning av fjernlyset etter at jeg fant ut at det ble betraktelig bedre ved å slå av navi-skjermen.  :)

sven erik

det er mye fom må på vett på bilen det er meget dumt når  det ikke er nett i bilen  det å må bruke tlf  er for domt det burde endres så om en må  betale litt per måned

Lible

Jeg forstår  ikke fokuset på ryggekameraet og at det blir skittent. Alle deler man ser ut gjennom på en bil blir skitne, da må man tørke av den delen som er skitten. Det er sikkert fint med ting som dukker frem bak skjulte deksler, men i Norge av alle land, vil slike ting fryse fast eller gå i stykker en eller annen gang.

Når jeg kommer til bilen før en kjøretur, drar jeg fingeren over ryggekameraet, vips, det er klart for kjøretur. Dette gjelder spesielt ved fuktig vær/tåke, da har det en tendens til å legge seg hinder på linsa, sjelden ellers. Finner ikke dette som særlig stort problem.

Jeg ville absolutt ikke hatt skjermbilde i ryggespeilet, dette brukes aktivt sammen med sidespeilene og skjermbildet, når jeg foretar den farligste manøveren en bilist kan utføre, nemlig rygging.

sven erik

Sitat fra: Lible på fredag 18. november 2016, klokken 16:02
Jeg forstår  ikke fokuset på ryggekameraet og at det blir skittent. Alle deler man ser ut gjennom på en bil blir skitne, da må man tørke av den delen som er skitten. Det er sikkert fint med ting som dukker frem bak skjulte deksler, men i Norge av alle land, vil slike ting fryse fast eller gå i stykker en eller annen gang.

Når jeg kommer til bilen før en kjøretur, drar jeg fingeren over ryggekameraet, vips, det er klart for kjøretur. Dette gjelder spesielt ved fuktig vær/tåke, da har det en tendens til å legge seg hinder på linsa, sjelden ellers. Finner ikke dette som særlig stort problem.

Jeg ville absolutt ikke hatt skjermbilde i ryggespeilet, dette brukes aktivt sammen med sidespeilene og skjermbildet, når jeg foretar den farligste manøveren en bilist kan utføre, nemlig rygging.

det gjelper da ikke tørke over kamra  før turen en tur på veien   i mer en 5 min så er det fult av skitt så en må ut å tørke av

Trond.m

Spylerdyse på kameraet bak er kanskje løsningen. Det skal det visst være på Ampera-e. Den bruker også kameraet til digitalt speil, men man kan også vippe over til normalt speil. Men det er fordeler og ulemper med alle biler, og at ryggekamera blir skittent med salt og søle er vel helt normalt.

tuono

Jeg ser problematikken rundt ryggekamera og skitt, men vet også at automatiske luker, spoilere etc bakpå en bil under norske vinterforhold ender i elendighet. Mer eller mindre uten unntak. Er det en plass det legger seg is og snø, så er det i dette området.
Så jeg lever med et ryggekamera som kan bli skittent. Muligens med en liiiiten misunnelse til de som en eller annen gang.....i en ukjent fremtid.....skal eie en Ampera med spylerdyse.

Lible

Det vil igjen si at det ikke bare er fordel med lang rekkevidde på batteriene. Med kortere rekkevidde må man oftere innom ladestasjoner, som igjen gir anledning til å tørke av kameralinsen uten at man så dette som noe stort problem  ;)

Amoss

Sitat fra: Lible på lørdag 19. november 2016, klokken 11:46
Det vil igjen si at det ikke bare er fordel med lang rekkevidde på batteriene. Med kortere rekkevidde må man oftere innom ladestasjoner, som igjen gir anledning til å tørke av kameralinsen uten at man så dette som noe stort problem  ;)

DET går under kategorien "Aldri så galt at det ikke er godt for noe" ;)
Model S 85D

sven erik

jeg har egen visker jeg som hopper ut av pasasjer setet  når jeg skal  rygge så mitt problem er ikke noe problem  og rygging med denne i mørket er mye mye bedre en  med tesla s

Eoniq

Sitat fra: sven erik på lørdag 19. november 2016, klokken 23:16
jeg har egen visker jeg som hopper ut av pasasjer setet  når jeg skal  rygge så mitt problem er ikke noe problem  og rygging med denne i mørket er mye mye bedre en  med tesla s

Jeg har også dette ekstrautstyret, men ved ettertanke så er det uforholdsmessig dyrt utstyr som i tillegg krever mye vedlikehold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA