Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ønsker om forandringer

Startet av autopass, mandag 14. november 2016, klokken 13:43

« forrige - neste »

citro1cx

skulle vært bedre ryggekamera, da det rett og slett har for dårlig oppløsning i mørket. Bildet blir veldig grøtete til sammenligning med andre biler jeg kjører.

ATN1000

Jeg har bare prøvekjørt en kveld og neste dag, da var det mørkt og -4 grader.
Var en bil med soltak, fin bil men.
Enig i at ryggekamra kunne vært bedre i mørke.
Ellers var jeg skuffet over at skjerm i midten ikke kunne dimmes mer, det var helt mørkt på noen av plassene i Øygarden da vi testet og jeg var nødt til å slå av skjermen helt da den var til sjenanse.
Var lett å få på igjen men allikevel, her kan hyundai sikkert fixe noe.
Ser at flere klager over fjernlysene, de var jo gul og litt spesiell, men jeg synes de fungerte bra, må bemerkes at det var klart og mørkt ikke regn.
Ellers lurer jeg på om noen av dere har reagert på støy fra elektromotoren (tror i hvert fall det var derfra den kom).
Jeg skal prøvekjøre en gang til før jeg bestemmer meg.

Ipadjove

Ah, jeg hadde samme utfordring. Midtskjermen ble ikke nok neddimmet selv om innstillingen var på minimum.

sven erik

Sitat fra: rogerAh på tirsdag 15. november 2016, klokken 19:58
skulle vært bedre ryggekamera, da det rett og slett har for dårlig oppløsning i mørket. Bildet blir veldig grøtete til sammenligning med andre biler jeg kjører.

er dette når det er mørkt er det ra i forhold til E NV200

Mosfet

Sitat fra: ATN1000 på tirsdag 15. november 2016, klokken 20:48
Jeg har bare prøvekjørt en kveld og neste dag, da var det mørkt og -4 grader.
Var en bil med soltak, fin bil men.
Enig i at ryggekamra kunne vært bedre i mørke.
Ellers var jeg skuffet over at skjerm i midten ikke kunne dimmes mer, det var helt mørkt på noen av plassene i Øygarden da vi testet og jeg var nødt til å slå av skjermen helt da den var til sjenanse.
Var lett å få på igjen men allikevel, her kan hyundai sikkert fixe noe.
Ser at flere klager over fjernlysene, de var jo gul og litt spesiell, men jeg synes de fungerte bra, må bemerkes at det var klart og mørkt ikke regn.
Ellers lurer jeg på om noen av dere har reagert på støy fra elektromotoren (tror i hvert fall det var derfra den kom).
Jeg skal prøvekjøre en gang til før jeg bestemmer meg.

Angående støy fra motor så husk at den har på lyd via eksterne høyttalere ved lav hastighet for å advare fotgjengere. Kan skru av, men er et kommende krav fra bla. EU om ikke så alt for lenge så er vel derfor den er der.

Ikke hørt noen lyd fra elmotor når denne er skrudd av verken ved lav eller høy hastighet.


sven erik

noen av dere som har laderne på kartet så en kan navigere til de ?
og hvordan får man til det å få de frem

Ipadjove

Sitat fra: sven erik på torsdag 17. november 2016, klokken 02:53
noen av dere som har laderne på kartet så en kan navigere til de ?
og hvordan får man til det å få de frem

Sikkert flere måter men det var en liste her. Trykk på 'nære stasjoner'.

EspenM3

Sitat fra: sven erik på torsdag 17. november 2016, klokken 02:53
noen av dere som har laderne på kartet så en kan navigere til de ?
og hvordan får man til det å få de frem

Om du ikke får fram ladestasjoner på POI så må du inn på innstillinger, navigasjon, EV lading og velg så "alle" på alle tre punkter i menyen. Da ordner det seg.
Ett hakk tilbake i menyen så kan du også aktivere varsling for fotobokser, men da må du først koble bilen til wifi.

sven erik

hei men det  funker ikke  mulig de ikke er lakt inn
men takk

EspenM3

Sitat fra: sven erik på torsdag 17. november 2016, klokken 09:43
hei men det  funker ikke  mulig de ikke er lakt inn
men takk

Jo da, de er lagt inn, men du må gjøre som jeg beskrev for å få de fram. Om du ikke får det til så stikk innom forhandleren du kjøpte bilen av. Om selgeren ikke vet hvordan han gjør dette så be han spørre teknikeren sin på verkstedet. De har nemlig en servicebulletin liggende på dette  :)

autopass

PÅ min bil måtte vi resette innstillingene så kom stasjonene opp.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

sven erik

takker jeg har kjøpt bil i stavanger og  bor i sandefjord så det er litt langt men  får prøve litt til så høre her i byen  men butikker bensin stasjoner ++ i nærhete finner bilen

EspenM3

Sitat fra: ATN1000 på tirsdag 15. november 2016, klokken 20:48
Jeg har bare prøvekjørt en kveld og neste dag, da var det mørkt og -4 grader.
Var en bil med soltak, fin bil men.
Enig i at ryggekamra kunne vært bedre i mørke.
Ellers var jeg skuffet over at skjerm i midten ikke kunne dimmes mer, det var helt mørkt på noen av plassene i Øygarden da vi testet og jeg var nødt til å slå av skjermen helt da den var til sjenanse.
Var lett å få på igjen men allikevel, her kan hyundai sikkert fixe noe.
Ser at flere klager over fjernlysene, de var jo gul og litt spesiell, men jeg synes de fungerte bra, må bemerkes at det var klart og mørkt ikke regn.
Ellers lurer jeg på om noen av dere har reagert på støy fra elektromotoren (tror i hvert fall det var derfra den kom).
Jeg skal prøvekjøre en gang til før jeg bestemmer meg.

Den skjermen sto nok ikke innstilt på auto. Da går den ikke over på nattmodus og lyser voldsomt i mørket. Er innstillingen satt til auto så skifter den til nattmodus når det behøves og da er den slett ikke plagsomt lys  :)

ATN1000

EspenM3, takk for tilbakemelding, skjermen sto nok ikke i auto. Var bare mulig å stille den i 3 modus slik jeg tolket det.
Skal prøve dette neste gang.
Bra da har Hyundai sitt på det tørre her. :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA