Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Infinity stereo

Startet av Råde, torsdag 10. november 2016, klokken 18:30

« forrige - neste »

Råde

Sitat
Sitat fra: moby666 på torsdag 10. november 2016, klokken 13:28
Har Ioniq dårligere lyd enn eGolf? Antar du sammenligner Dynaudio og infinity anleggene? Dette har jeg testet grundig, da dette er veldig vesentlig for meg. Infinity anlegget spiller fletta av Dynaudio anlegget i eGolf. Her snakker vi helt forskjellig kvailtet. Dynaudio anlegget i eGolf er sørgelige greier.


Sitat fra: Råde på onsdag 09. november 2016, klokken 10:33
Jo jo. Det er ikke en test sånn sett og den er ikke foretatt i en vindtunnel med konstant laminært flow. I tilleg lyver forbruksindikatoren så det synger sikkert.

Men poenget er at jeg ble veldig overrasket over at hyundai har klart dette såpass bra. Klarte meg med 15 min hurtiglading for å ha 210 helt behagelige km (bortsett fra mer trafikkstøy, dårligere lyd i stereoen og elendig ryggekamera og fjernlys, da)
Du har testet grundigere enn meg, tror jeg, så det er mulig du har rett. Dynaudio i egolf er ikke god. Jeg synes infinity i ionic var bedre i øvre diskant og øvre mellomtone, men lenger ned var det dårligere (selv om nedre mellomtone er dårlig i golfen). På musikk med litt fart i syntes jeg det manglet litt av nettopp fart i ionic. Vokal var nok litt bedre.

Jeg kjenner ellers infinity godt, og mistenker at det manglet litt på forsterkersiden.

Men som sagt gjorde jeg ikke en grundig test og her er tråden å dele slike i :)
e-Golf | X75D

Jorgen86

Det lille jeg har testet så spilte det hvertfall fletta av bose i leafen, slapp skranglinga som tydeligvis er originalt på bose i leafen, spilte dypere høyere og klarere, blir grundigere test til uka, stereo betyr masse for meg også så dette er veldig viktig.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

autopass

Noen som har leket med equaliseren og fått til noen gode innstillinger? Post gjerne.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Inop

Er det equalizer på Ioniqen? Fant bare diskant, mellomtone og bass når jeg fiklet med den. Det er kanskje det du tenker på :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

autopass

Sitat fra: Inop på mandag 14. november 2016, klokken 09:56
Er det equalizer på Ioniqen? Fant bare diskant, mellomtone og bass når jeg fiklet med den. Det er kanskje det du tenker på :)

Er nok det jeg tenker på ja ;-D

Kaller de det ikke eq i menyen og da? Så kan du vel stille inn hvor "man sitter".
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Inop

Ja, riktig, riktig, da er jeg med :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Jorgen86

Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

JPV

Etter prøvekjøring får jeg inntrykk av at anlegget er meget bra. Bedre enn VWs dynaudio, og min nåværende 308 SWs Denon anlegg med sub, etter min mening.

Et godt anlegg fortjener god input. Carplay er vel og bra, men kan anlegget håndtere FLAC eller andre lossless filformater via USB? Er det USB-port i hanskerommet?
Ioniq Electric, hvit, teknikk, skinn
Forventet til Norge 10.12.2016


JPV

Ioniq Electric, hvit, teknikk, skinn
Forventet til Norge 10.12.2016

Jorgen86

Jeg vil nå si det er mange biler som har vesentlig dårligere en anlegget her, jeg er ikke akkurat imponert over harmann anlegget i BMW heller jeg.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

tuono

Dere som har greie på det:
Forhandleren garanterte radio som kommer til å funke også etter at de etterhvert slukker FM båndet (ihvertfall Krinken). DAB+ heter vel det.
Ér det det som er installert? Synes det faller ut i tunneller der FM båndet skal være stengt til fordel for DAB+

Inop

Joda, det er DAB+ i bilen, men dekning i tunneler er litt mangelfullt enda.

http://radio.no/userguide/i-bilen/generell-informasjon/
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

tuono

Takker! Radioen fungerer som juling den. Men jeg har fått vite at i tuneller der FM båndet av ulike grunner er falt ut, vil Statens Veivesen ikke reparere, men erstatte med DAB+. Litt spooky å være fri for radio i lange strekninger i bunnen av en undersjøisk tunnell.

citro1cx

Dab radio funger alldeles utmerket. veldig lett og intuitive instillinger, og brukervennlig display.  :) carplay funksjon på iphonen var også igrunnen enkel og grei. synd at den tråløse ladingen ikke funger på appelprodukter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA