Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Første vinter tur med IONIQ

Startet av USLeaf11, lørdag 05. november 2016, klokken 10:41

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Yoak på søndag 06. november 2016, klokken 15:12
Jeg hadde bare sjekket ChargeAndDrive appen. Ser nå at det finnes flerestssjoner enn den oppgir.

Charge&Drive appen viser naturlig nok bare Fortum sine ladere ;)  og og Grønn Kontakt sin viser bare GK ladere.  Men det finnes mange som viser alle, feks ladestasjoner.no
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

USLeaf11

Første vinter tur med IONIQ - Retur.
Retur fra Olden til Sotra vest for Bergen søndag 06.11.16 startet med -2 grader og kald bil. Rattvarme, setevarme og ventilasjon satt til 22 grader. Så at ventilasjonssystemet dro opp mot 6 KW en kort stund. GOM oppga 198 km rekkevidde. Første etappe til Lavik fergekai var 160 km. Vi hadde dermed en margin på 38 km som burde holde. Veiene var tørre og fine hele veien. Der er to relativt kraftige stigninger på veien den første på 600 meter og den andre fra Førde 300 meter. Vi holdt god fart med helt normal kjørestil (ingen utpreget økokjøring) Ved ankomst Lavik fergekai hadde vi 25 km rekkevidde igjen. På andre siden av Sognefjorden hurtigladet vi, det ble hele 27 min på laderen før vi var sikker på at vi hadde tilstrekkelig distanse igjen. Effekt levert var 17,93 KW  temperatur var ca -3 grader.  Dette gir en gjennomsnittlig ladeeffekt på 39,84 KW/t levert til bilen. Da vi kjørte til Olden ladet vi i Førde med 45 Kw/t med en temp på ca 2 grader. Siste del av etappen ble også kjørt med god fart også oppover de heftige stigningene mot Matre og Romarheim også på denne siden av Sognefjorden er det relativt mye opp og ned. GOM stemte mye bedre på denne etappen. Vi kom hjem med 15 km i rest. Historikk viste totalt 288 km med forbruk på 14,6 kWh/100km. Ikke noe rekord men tatt i  betrakting til dels frisk kjøring så var også dette meget bra vil jeg si. Hadde vært artig å få noen tall på hvor fort det går å hurtiglade i eksempelvis -10 grader.
Første el bil kjøpt juni 2014 USleaf 2011 mod
IONIQ teknikk sølv november 2016

Electrix

Sitat fra: Elmo på søndag 06. november 2016, klokken 17:39
Sitat fra: Yoak på søndag 06. november 2016, klokken 15:12
Jeg hadde bare sjekket ChargeAndDrive appen. Ser nå at det finnes flerestssjoner enn den oppgir.

Charge&Drive appen viser naturlig nok bare Fortum sine ladere ;)  og og Grønn Kontakt sin viser bare GK ladere.  Men det finnes mange som viser alle, feks ladestasjoner.no
Både Charge&Drive og Grønn Kontakt appen kan settes opp til å vise ladestasjoner fra andre operatører, men da må du sjekke hvem som drifter den andre stasjonen slik at du ikke ender opp på en AR-lader  ;)
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA