Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varsel om dekktrykk på nye vinterdekk

Startet av rumi, tirsdag 01. november 2016, klokken 21:43

« forrige - neste »

rumi

Jeg mottok ny Model X i dag og opplever at det kommer opp dekktrykksvarsel på vinterhjulene (originale 19" Tesla vinterhjulpakke). Ble fortalt ved utlevering at varselet ville gå vekk etter en stund med kjøring, men det har ikke vært tilfelle. Ser ut som om sensorene sender info om dekktrykk. Hva er anbefalt trykk på disse hjulene? Mine viser mellom 3.1-3.3 når de er kalde.

Øggen

Dekktrykket e vel någenlunde riktig, men har du prøvd med en reset av sensorene? Viktig at du kjøre jevnt og konsekvent over 50 i ei lita stund mens du tar reset.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

rumi

Etter det jeg kjenner til så er det ikke mulig å resette sensorer på Model X. Har forøvrig kjørt over 50 km/t over lengre periode uten at det hjalp.

Ariel

Model X har ikke samme sensorer som Model S. De kan ikke resetes fra GUI. De vil automatisk resetes når man bytter dekk, hvis man kjører over 40 km/t i over 10 min. Hvis du får opp dekktrykk på alle dekkene, så har du fått kontakt med sensorene. Jeg kjører på 3.1 bar på mine sommerdekk, men har hørt at en del ønsker høyere trykk på vinter dekk, spesielt på nokian. Hvis du konsekvent har mellom 3.1 og 3.3, så er det rart at du får advarsel.

Leafy

Fikk samme varsel og kjørte bare i noen minutter så forsvant det.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

rumi

Måtte inn med bilen og  resette sensorene. Virker nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA