Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye plasser på Alna senter

Startet av Go-carter, onsdag 10. november 2010, klokken 22:59

« forrige - neste »

Go-carter

Nye(for meg) plasser på Alna senter, to plasser innerst i det P-huset der man kjører for å komme til Biltema. Dvs rett opp kneika, inn til høyre, og innerst. Den bakken er forøvrig en skikkelig Kewet-dødare, om det blir kø opp dit :(
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Hans Håvard Kvisle

På Alna senteret kom det 8 nye plasser i høst. Disse er spredd rundt på hele anlegget, dvs at det er 5 stasjoner med 2 punkter hver. Se kart her som viser ca hvor de ligger:
http://www.ladestasjoner.no/2010/06/alna-senter-oslo_08.html

Senterledelsen ønsker sterkt at ladestasjonene okkuperes av elbiler slik at vi ikke står i veien på vanlige p-plasser...
St.Hanshaugen

El rayo

Sitat fra: Go-carter på onsdag 10. november 2010, klokken 22:59
Nye(for meg) plasser på Alna senter, to plasser innerst i det P-huset der man kjører for å komme til Biltema. Dvs rett opp kneika, inn til høyre, og innerst. Den bakken er forøvrig en skikkelig Kewet-dødare, om det blir kø opp dit :(
Alternativt kan man fortsette forbi kneika opp til Biltema, ta første til høyre, forbi lasterampene og videre til parkeringsplassen på høyre side under tak. Sving venstre med én gang etter innkjøringen. 2 Ladeplasser til venstre nesten innerst ved en stolpe. Plassene er nå godt merket med tydelig gult/grønt skilt og et hint (navnet til et privat parkeringsselskap) til fossilbilister om a bruke en annen plass.
Hintet funket sist jeg var der for begge plassene var ledige
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

GreenEyez

Det har kommet 6 nye ladeplasser på Alna Senter.

Plassering: Når man kjører inn fra McDonaldssiden, forbi oppkjøringen til Biltema, til høyre, forbi vareleveringen til Skeidar, så er de skiltet til venstre rett før innkjøringene til 2. etasjersp-huset.

Det er alltid spennende med type 2-ladestasjoner om de er IT- eller TN-nett. Kobla til min Zoe, og den begynte å lade. Så da er det vel TN-nett. Om det er 220 V eller 400 V, 1- eller 3-fase, 3,6, 7 eller 11 kW er uvisst.

Det er i hvert fall ikke 22 kW, for den skulle bruke 4,5 time på å lade fullt fra 69 %.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

jkirkebo

Sitat fra: GreenEyez på mandag 20. august 2018, klokken 22:40
Det har kommet 6 nye ladeplasser på Alna Senter.

Plassering: Når man kjører inn fra McDonaldssiden, forbi oppkjøringen til Biltema, til høyre, forbi vareleveringen til Skeidar, så er de skiltet til venstre rett før innkjøringene til 2. etasjersp-huset.

Det er alltid spennende med type 2-ladestasjoner om de er IT- eller TN-nett. Kobla til min Zoe, og den begynte å lade. Så da er det vel TN-nett. Om det er 220 V eller 400 V, 1- eller 3-fase, 3,6, 7 eller 11 kW er uvisst.

Det er i hvert fall ikke 22 kW, for den skulle bruke 4,5 time på å lade fullt fra 69 %.

Det er rart ikke flere gjør som Tesla og oppgir ladehastighet, effekt, strømstyrke og antall faser i displayet på bilen når man lader. Det gir så mye nyttig info, og er så enkelt å implementere. Virker som de fleste andre produsenter er livredde for å oppgi teknisk info av forskjellig type, av redsel for at folk skal blir forvirret kanskje?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

minibiti

Sitat fra: GreenEyez på mandag 20. august 2018, klokken 22:40
Det har kommet 6 nye ladeplasser på Alna Senter.

Det er i hvert fall ikke 22 kW, for den skulle bruke 4,5 time på å lade fullt fra 69 %.

Are you sure they are new?
If they are the ones I am thinking about, they have been there for at least 2 years now.
And the chargers are 3.6 kW.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

GreenEyez

Jeg ble usikker nå, har hatt el-bil i 3 måneder... Jeg burde vel ha skrevet «nye (for meg)» som trådstarteren


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Amoss

Sitat fra: minibiti på tirsdag 21. august 2018, klokken 08:19
Are you sure they are new?
If they are the ones I am thinking about, they have been there for at least 2 years now.
And the chargers are 3.6 kW.

Er temmelig sikker på at de er nye: Satt opp etter siste tidligere post i denne tråden ;)
... så får de som har kjent til disse en stund ta det på sin kappe at det ikke har blitt rapportert inn før :)
Model S 85D

Apache

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 21. august 2018, klokken 00:52
Det er rart ikke flere gjør som Tesla og oppgir ladehastighet, effekt, strømstyrke og antall faser i displayet på bilen når man lader. Det gir så mye nyttig info, og er så enkelt å implementere. Virker som de fleste andre produsenter er livredde for å oppgi teknisk info av forskjellig type, av redsel for at folk skal blir forvirret kanskje?

Det er en av grunnene jeg kvittet meg med eGolfen fra april i år, du får ikke noe info overhodet, kun en graf uten tall eller streker som gir deg et estimat. Bytter inn til en TMS

Løve

Er ikke dette en regionstråd som burde sortert under en lokal forening?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA