Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Real life test kjøring...

Startet av moby666, fredag 28. oktober 2016, klokken 20:23

« forrige - neste »

tomrh

Sitat fra: moby666 på torsdag 03. november 2016, klokken 22:59
Hmm, kun 4 mil lengre enn Leaf 30kwh i 110 km/t. Hadde håpet på enda noen mil ekstra.
"Kun 4 mil" er faktisk nesten 25% lengre. Med omtrent samme batteristørrelse er det intet mindre enn imponerende!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Råde

Sitat fra: tuono på fredag 04. november 2016, klokken 18:39
Litt mer hverdagspraktisk: Hvordan vurderer du/dere plassering av ryggekamera i forhold til snø og is ved/etter kjøring på skikkelige vinterveier? Lurer på om det er spyling og/eller heating. Spyling spesielt med hensyn til kjøring på salta veier.
Volvo hadde jo heating på førstegenerasjons linse for blindsonedeteksjon. Den lille "varmematta" hadde en tendens til å ta kveld etter en stund, men funka gull....så lenge den funka.
Har aldri eid en bil med ryggekamera, men kan se for meg at det kan være greit med denne karosseriutformingen.
Min første 210km test i ionic og jeg er veldig veldig imponert. Som relativt dreven elbilistmå jeg si at dette er den beste på markedet av kortrekkeviddebilene. Mange gode og velfungerende løsninger. Et passe fornuftig forbruk på saltet vintermotorvei med snø, -4 grader (ish) og 7-10ms motvind. Og rask ladehastighet på hurtigladeren.

.... Men ryggekameraet var heeelt håpløst. Fjernlyset også.
e-Golf | X75D

sven erik

noen fler som har testa virklige rekkeviden nå i kula

utlending1

Prøvekjører en Ioniq for ca to timer i morgen her i Oslo. Mest spent på hvor bra den "tåler" motorveihastighet i forhold til for eksempel Nissan Leaf som jeg har på leasing frem til mars. Prøvekjører testruta først med Leaf (mellom 09 og 11), før jeg kjører den samme ruta med Ioniqen (mellom 11 og 13).

Planen for testen er som følger:
- Kjøre fra Shell Mortensrud til Vesty Storsenter på E6 i 110 km/t (reell GPS-fart) ved bruk av cruisecontrol.
- Ta en pause på 15 minutter (kjapp matbit).
- Kjøre samme rute retur med samme hastighet og ved bruk av cruisecontrol.
- Klima satt til 22 grader inne i bilen.

Total lengde en vei er 31,3 km, som tur-retur blir 62,6 km. Av disse er 31/62 km ren motorvei. Mye bortover og lite "harde kneiker" sett bort i fra en kraftig nedoverbakke etterfulgt av en kraftig motbakke i Nøstvettunellen i Oppegård.

Veldig spent på forskjellen bilene i mellom - deler resultatet her.

Noen som vet om Ioniq har 28 kw brutto eller netto batterikapasitet?

HPSE

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA