Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke vinterdekk har du kjøpt til Model X?

Startet av KrW, søndag 23. oktober 2016, klokken 00:07

« forrige - neste »

Bjoris

Sitat fra: dainai på fredag 25. november 2016, klokken 11:57
Sitat fra: Kusior på fredag 25. november 2016, klokken 09:31
Sitat fra: bjoris på tirsdag 22. november 2016, klokken 10:36
Er det virkelig slik at Tesla ikke godtar at en tar ut bilen og bytter til vinterdekk på parkeringsplassen utenfor? Jeg forstår at de ikke ønsker at en gjør dette på "showrommet", men utenfor??

Jeg får vel min i mars og kommer veldig fort i denne situasjonen, skal sjekke med min DS hvilken politikk de har i Bergen på dette!"

Har du fått svar fra Tesla på det bjoris? Er i samme situasjon som deg.

Köp 19" Cyclon av Tesla för 24.900,-? Så slipper man allt av krångel ved garanti etc

32.000? Ny pris? Er dette SUV Nokian R2? Erfaringer, til den prisen kjøper jeg av Tesla, tenker at med 60X MÅ jeg velge dekkene med minst motstand selv om bilen nok er litt for tung for disse dekkene, men usikker på om SUV versjonen er stivere og om det da er SUV versjonen de leverer?

dainai

Sitat fra: bjoris på fredag 25. november 2016, klokken 19:45
Sitat fra: dainai på fredag 25. november 2016, klokken 11:57
Sitat fra: Kusior på fredag 25. november 2016, klokken 09:31
Sitat fra: bjoris på tirsdag 22. november 2016, klokken 10:36
Er det virkelig slik at Tesla ikke godtar at en tar ut bilen og bytter til vinterdekk på parkeringsplassen utenfor? Jeg forstår at de ikke ønsker at en gjør dette på "showrommet", men utenfor??

Jeg får vel min i mars og kommer veldig fort i denne situasjonen, skal sjekke med min DS hvilken politikk de har i Bergen på dette!"

Har du fått svar fra Tesla på det bjoris? Er i samme situasjon som deg.

Köp 19" Cyclon av Tesla för 24.900,-? Så slipper man allt av krångel ved garanti etc

32.000? Ny pris? Er dette SUV Nokian R2? Erfaringer, til den prisen kjøper jeg av Tesla, tenker at med 60X MÅ jeg velge dekkene med minst motstand selv om bilen nok er litt for tung for disse dekkene, men usikker på om SUV versjonen er stivere og om det da er SUV versjonen de leverer?
Jepp, 19" Cyclon koster 24.900,-. Nokian R2. Tipper det är SUV versjonen.

Kusior

Sitat fra: dainai på fredag 25. november 2016, klokken 19:55
Sitat fra: bjoris på fredag 25. november 2016, klokken 19:45
Sitat fra: dainai på fredag 25. november 2016, klokken 11:57
Sitat fra: Kusior på fredag 25. november 2016, klokken 09:31
Sitat fra: bjoris på tirsdag 22. november 2016, klokken 10:36
Er det virkelig slik at Tesla ikke godtar at en tar ut bilen og bytter til vinterdekk på parkeringsplassen utenfor? Jeg forstår at de ikke ønsker at en gjør dette på "showrommet", men utenfor??

Jeg får vel min i mars og kommer veldig fort i denne situasjonen, skal sjekke med min DS hvilken politikk de har i Bergen på dette!"

Har du fått svar fra Tesla på det bjoris? Er i samme situasjon som deg.

Köp 19" Cyclon av Tesla för 24.900,-? Så slipper man allt av krångel ved garanti etc

32.000? Ny pris? Er dette SUV Nokian R2? Erfaringer, til den prisen kjøper jeg av Tesla, tenker at med 60X MÅ jeg velge dekkene med minst motstand selv om bilen nok er litt for tung for disse dekkene, men usikker på om SUV versjonen er stivere og om det da er SUV versjonen de leverer?
Jepp, 19" Cyclon koster 24.900,-. Nokian R2. Tipper det är SUV versjonen.

23.11.2016 fikk jeg et tilbud fra Tesla på 32.500,- på den pakken med 19'' Cyclon med piggfrie Nokian dekk så jeg vet ikke helt hva som er riktig.
Model X 75D - i bestilling. Mars - 2017
WV E-Up - 2016
Volvo V70 2.0D - 2008

Havebigfun

prisen har gått ned - nå er det 24.900- som er en veldig bra pris fra Tesla- oppgradering fra std til cyclone ved TMS kommer på 21k- og da mister man std-felgene som man kunne solgt for 18-20k på finn.
mao kan man leve med kjøreegenskapene og utseende med relativt små 19" er det en bra deal og man får originale Tesla-hjul slik at det ikke blir diskusjoner ved reklamasjoner senere :)

Kilroy

Det er SUV versjon ja, de leverer ikke den dimensjonen uten SUV versjon. Jeg har kjørt på de selv i en måned, veldig fornøyd med feste og forbruk. De er ikke spesielt myke, men mulig at SUV versjonen er fastere enn vanlig R2 som mange har klaget på.

[/quote]

32.000? Ny pris? Er dette SUV Nokian R2? Erfaringer, til den prisen kjøper jeg av Tesla, tenker at med 60X MÅ jeg velge dekkene med minst motstand selv om bilen nok er litt for tung for disse dekkene, men usikker på om SUV versjonen er stivere og om det da er SUV versjonen de leverer?
[/quote]
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Kim Kim

#50
Under er prisene jeg fikk i går av min DS. Blir nok originale på meg også for enkelhetens skyld. Med Plastidipt i første omgang for å få de svarte, og så lakkering etter sommeren.

Når det gjelder vinterdekk har vi to ulike dekk med ulik pris:

19" Cyclone - Pirelli piggfritt; 22.400,-
19" Cyclone - Nokian pigg/piggfritt: 24.800,-


Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

dainai

Tipper tesla märkte att prisen dems var alltför dyr. Fint för oss da :)

Bjoris

Ja, dette er good news. Veldig greit å få alt levert med bilen

Kim Kim

Hvilke av Tesla sine dekk hadde dere valgt om dere kjørte primært på østlandet og ned til Gøteborg? Bor altså i Gøteborg 90% av vinteren og forventer mer våt asfalt enn snødekt.

Kjører da primært i by og E6
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Cirion

Sitat fra: Kim Kim på mandag 28. november 2016, klokken 05:51
Hvilke av Tesla sine dekk hadde dere valgt om dere kjørte primært på østlandet og ned til Gøteborg? Bor altså i Gøteborg 90% av vinteren og forventer mer våt asfalt enn snødekt.

Kjører da primært i by og E6
Pirelli
Kjør etter forholdene når det er isete. Og nyt dekkene når det er våt eller tørr asfalt.

Er selv på 4 sesong med Pirelli Sottozero på min Model S. Jeg har vært i fjellet med dem, men er mest på snøfri vei bortsett fra når jeg drar opp i marka.

Kjøpte meg kjetting men har ikke fått bruk for dem mer enn 2 ganger totalt. Og da la jeg dem på prevangtivt.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ogj


Bjoris

Sitat fra: ogj på mandag 28. november 2016, klokken 17:01
Kjettinger, ja. Er det kurant på Model X?
Dette med kjetting og awd er jeg usikker på, har ikke hatt awd før og nå har jeg kjettingene mine for slag, ubrukte til S rwd...

Har tenkt litt på at det kanskje kunne vært greit om det er mye is, men... tenker at da bør vel bilen stå om en ikke kommer seg frem med awd...

rumi

Må innrømme at jeg sitter og irriterer meg litt over at de satt ned prisen med over 7000,- kr noen uker etter at jeg kjøpte mine vinterhjul. Her kan de ikke forsvare prisen med valutasvingninger. Lenge leve "flå kundene" konseptet.

Vaagen

2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

jkirkebo

Sitat fra: Vaagen på mandag 28. november 2016, klokken 19:41
Sitat fra: ogj på mandag 28. november 2016, klokken 17:01
Kjettinger, ja. Er det kurant på Model X?

Nå selger de kjettinger i Tesla butikken http://shop.teslamotors.com/collections/model-x

De har en del ulemper. Passer bare Tesla-hjul, relativt dyre ($1000 for 4) og knotete montering med feste i hjulbolt.

Satser på at jeg finner noen solide, konvensjonelle kjettinger som passer til alle typer 19" felger og som festes på normal måte.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA