Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke vinterdekk har du kjøpt til Model X?

Startet av KrW, søndag 23. oktober 2016, klokken 00:07

« forrige - neste »

Doro

Har ikke vognkort ennå, bilen er på vei...
Får vel vente med vinterdekk da  :)

Spenningen

Tesla X75D bestilt 19.09.17 levering desember
e-Golf med alt utstyr levert 15.08.15. Dyp sort perleeffekt.

k1

Litt off-topic, men angående Tesla sine standard slipstream felger som følger bilen - hvor er de produsert? Er det også China, som mange av tredjepartsleverandørene er?

Luring

Kva er 19" Slipstreamfelgene merket med inni som tillatt vekt?

hoffa

Sitat fra: k1 på tirsdag 14. november 2017, klokken 19:43
Litt off-topic, men angående Tesla sine standard slipstream felger som følger bilen - hvor er de produsert? Er det også China, som mange av tredjepartsleverandørene er?
Made in China ja.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

k1


Paul

Prøver å lære meg opp i dimensjoner, load indeks på dekk, maks vekt som tåles av felg etc.

Så langt jeg har funnet ut at Model X med 19 tommers vinterhjul leveres  med
  -265/50/r19 dekk
  - 8,5x19 felg

stemmer det?

hvis ja så det er for smal felg til di dekkene.. i følge flere lignende tabeller:



El Pastor

Noen som vet anbefalt dekktrykk for originale 19" med medfølgende Nokian R2 SUV?

Luring


jlan

Vianor fylte 3.2 bar (kalde ved +5°C). Jeg diskuterte det ikke med dem, men jeg kom dit med tilhenger, og da er jo 3.2 anbefalt.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Kilroy

Jeg bruker minst 3.3 på 19" Nokian R2, kjører mye i kulde, så da må det til og så blir de ikke så myke.
Kjørt med det i 1 sesong og dekk knapt slitt, kjørt 15000 km ca.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

El Pastor

Takk for svar. Fikk bilen utlevert med en miks av 3.2, 3.4, 3.6. Så Tesla mener tydeligvis noe der omkring :)

geear

Da ble det visst Slipstream 20" med Nokian R2 SUV. Ville helst hatt CVC6, og kunne godt hatt 19", men har ikke orket å styre med det ettersom det er en deal inne i bildet her. Nokian kan ikke være SÅ håpløst som det høres ut på nett! Har veldig god erfaring med Nokian fra før.

geear

Nå må det vel være noen som har kjørt litt på vinterhjul i det siste. Noen som vil si noe om 20" Nokian-utgaven på TMX?

Har lest negativt om de på Model S, at de er for myke, men det er ikke SUV-utgaven. Er det samme på X? Bør jeg prøve å få byttet til noe annet? MÅ ordnes tidlig i morgen hvis jeg skal ha sjanse til å bytte noe.

Simmelim

Har kjørt endel mil med R2 og synes de er knall. Kjører på 3,1 bar og da er den stabil og fin selv i høyere hastigheter i Danmark! Ingen som helst problemer med de :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA