Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takstativ på ioniq?

Startet av Jorgen86, lørdag 22. oktober 2016, klokken 13:51

« forrige - neste »

Jorgen86

Mulig dette har blitt tatt opp før men er det noen som har forhørt seg ang mulighetene for å sette på thule wingbar eller lignende på Ioniqen? Har ikke snakke med min forhandler om dette.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

johnsalf

Forhandler forsikret at takstativ var mulig, men vi gikk ikke videre inn på det.
Da bilen ikke har takrenner eller andre fester, må vi bruke en av de dumme variantene hvor labben kommer inn mellom døra og karmen.
Biltema har en billig universalutgave, vil vel tro at Thule snart kommer på banen. (Sansynligvis passer en av de eksisterende, men hvilken?)

Jorgen86

Det var jo litt synd da, skulle gjerne hatt på takstativ uten å klemme rundt karmen, men sånn er det nå bare :)
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

GRS

#3
Ifølge forhandler i Bergen var det ikke mulig med takstativ. Forøvrig en veldig fin bil. Bare hybriden som var på utstilling, men de er jo omtrent like. Ca. 300´ ink. montert lader hjemme og full utstyrspakke synes jeg er gunstig. :) Gleder meg til å teste når den kommer, selv om jeg er VW-mann..... ;)

Blir uansett ikke bestemt noe før jeg får testet Ampera-e og Golfen i ny utgave. Rekkevidde betyr noe for meg iallefall. :)
TM3P sort/sort

Yoak

Jeg fikk beskjed om at det ville bli mulig med takstativ. Håper det eller så må jeg avbestille. Golfen har skipose, synd denne ikke har det i det minste

Jorgen86

Sånn stativ som man klemmer rundt karmen er jo universal så det passer alle biler, må jo ha sånn på golfen også.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

jornhd

https://www.roofracks.co.uk/Thule-Fit-Guide/_/?make=Hyundai

På denne siden står det: "Thule roof bar solution is currently in development".
Får håpe det stemmer.  :)



Jorgen86

Håper det kommer thule til denne bilen, da vet vi at det blir kvalitet.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

kristianbergen

Hei,
Er det noe nytt om takstativ? finnes det et thule-alternativ

Kristian
Leaf 2013

Yoak

Så en link til takstativ som passer Ioniq, men husker ikke hvor nå.
Kostet ca 85 euro og så ut til å være klar til å sendes umiddelbart


Elmo

På det internasjonale ioniq forumet sås det litt tvil om dette stativet.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Esp1gr1

Kjøpte denne http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Laste-og-Trekke/Lastholder/Lastholder-universal-2000031787/ for å ha noe i tilfelle akutt behov. Måtte bøye til "armen" som går inn i døråpningen litt for å passe, men fungerer greit. Kan nok ødelegge dørpakninger hvis man har disse permanent på taket, men det er jo uansett uaktuelt.
Polar White Hyundai IONIQ med teknikkpakke, skinnseter, vinterhjul og hjemmelader bestilt 5/9-2016, levert 29/11-2016.
Audi e-tron 50 Advanced Business Galaxy Blue bestilt 29/11-2019, levert 20/3 2020

johnsalf

Sitat fra: Elmo på lørdag 28. januar 2017, klokken 17:45
På det internasjonale ioniq forumet sås det litt tvil om dette stativet.
Dette stativet var litt kronglete å montere første gang, men står fjellstøtt når det først er montert.
Har ingen betenkeligheter med å benytte det for våre kajakker eller sykler.

Slarre40

Selger her i Trondheim opplyser at Ioniq ikke er typegodkjent for taklast så det må bli litt cowboykjøring nu og da skal JEG ha denne bilen.

Men sånn rent hypotetisk så skulle det vel la seg gjøre å montere en THULE 754 løsning på Ioniq?
Noen som har prøvd, elelr vet hvilket "labbesett" man skl kjøpe?

-Øyvind-
Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA